MESTI KLIK

MESIN TEKAN CRUST TART

MESIN TEKAN CRUST TART
PEMBERITAHUAN : Sebarang pertanyaan atau tempahan mesin tart dan sebagainya hendaklah diajukan melalui sms dan whatsapp sahaja ke talian 0127844524. Terima kasih.

Sunday, October 9, 2016

BERBENGKEL DI KUALA SELANGOR

Assalamualaikum...

ALHAMDULILLAH... untuk pertama kalinya Sk berpeluang ke Kuala Selangor apabila terpilih menghadiri satu bengkel soalan anjuran satu majlis latihan kemahiran. Sebelum ni memang selalu jugak ada hati nak ke Kuala Selangor tapi tak pernah berkesempatan, paling-paling pun tumpang lalu di Tanjung Karang.. kali ini, bukan setakat berbengkel malah dapat meneroka pekan Kuala Selangor dan tarikannya.. seronok juga rupanya sesekali keluar daerah dan melihat tempat orang bersama kawan-kawan yang selama ini kita cuma ber hai-hai bye-bye sahaja.. hahaha.


Inilah adik-adik junior yang sama-sama pergi ke bengkel ini.
Kami ni dari berlainan latar dan kursus tapi berbumbungkan satu syarikat cuma bertemu sekali sekala
tetiba sahaja ditakdirkan kena pergi bertiga.
Semuanya masih di umur 20-an.. dan Sk 40-an.. aduyaiii.. pentadbiran ni salah pilih orangkah.. 
hahaha.


Disebabkan perjalanan ke Kuala Selangor dari Johor Bahru agak jauh
maka bos menambah seorang peserta lelaki dari kursus lain jugak untuk menyertai kami.
Alhamdulillah.. kalau ada lelaki ni semangatnya lain sikit.. 
taklah bimbang sangat bos nak melepaskan.. gitu.

Hari pertama kursus.. kita makan dan minum dulu.
Memang lemak badan..
pagi-pagi sampai dah diberi sarapan
pukul 10 minum pagi
pukul 1 makan tengahari
pukul 5 minum petang
lemau.. lemau.. hahaha

Hari pertama sarapan bihun goreng dan teh O
minum pagi donut, puteri ayu dan milo
tengahari makan nasi putih, sayur kampung (tak kenal sayur apa) masak lemak
ayam goreng berempah
sambal belacan
kacang botol
ikan gelama kering goreng
minum petang.. kami tak minum sebaliknya balik cepat-cepat sebab nak pi makan mee udang banjir yang terkenal di Kuala Selangor.. huhuhu.


Di sini, anda boleh pilih nak makan udang apa
ada udang minyak, udang galah... udang laut dan udang harimau.
Yang ni mee udang harimau, sepinggan RM16.. agak berbaloilah bagi Sk sebab meenya banyak, udang pun besar-besar.
Rasa kuahnya berbeza dengan Mee Udang Kuala Sepetang
di sini kuahnya lebih pekat dan lebih sedap juga


Mee udang galah.. ni kawan Sk punya
RM13.50 sepinggan
memang berbaloi.. lebih murah dari harga udang galah di Rompin, huhuhu.


Makan malam di Restoran Makanan Laut Coral.
Bagi Sk masakannya agak berlainan dari Seafood Restaurant yang Sk pernah singgah
semuanya sedap-sedap.
Terima kasih kepada jawatankuasa bengkel yang membelanja kami makan malam di sini.


Bukan sahaja belanja makan malam ya
malah kami dibelanja tengok kelip-kelip
aaaa... macam tahu-tahu saja Sk nak tengok kelip-kelip
terus rasa teruja

Nak tengok kelip-kelip ni kita kena naik sampan yang gunakan pendayung
walaupun ada sedikit gayat tapi disebabkan Sk memang teringin sangat nak tengok sendiri keindahan serangga yang sering diceritakan itu, makan Sk gagahkan jualah.. hehehe.


Sungguh benar, kelip-kelip adalah khazanah alam yang tidak ternilai.
Terpaku melihat kerlipan berpuluh-puluh cahaya atau mungkin beribu
 di celah rimbunan pohon berembang.

Masa ni juga barulah Sk tahu bahawa kelip-kelip dan kunang-kunang merupakan serangga yang berlainan.
Kunang-kunang terbang dan menyala
sebaliknya kelip-kelip cuma duduk di celah daun atau ranting dan berkelip-kelip.
haaa.. kalau nak tahu.. kelip-kelip jantan mengeluarkan cahaya yang lebih terang dari kelip-kelip betina.. gituuu.


Kelip-kelip montel ni cuma mampu kelip-kelipkan mata jer.
Kalau nak suruh dia berkelip kena pasang lampu di baju macam penyanyi Ramlah Ram dalam 
muzik-muzik.. hehehehe.


Bergambar sebelum naik sampan.. hehehe.
Risau juga, kalau jatuh dalam sungai, agak-agak mampu tak jaket ni mengapungkan tubuh yang gendut ini.. huhuhu.


Kenangan sebelum pulang ke destinasi masing-masing
bersama fasililator kami.

Yang pastinya, Kuala Selangor meninggalkan kenangan yang membahagiakan.


7 comments:

  1. Wah seronok berbengkel ye SK.
    Tapi nampaknya macam seronok menjamu selera aje.

    ReplyDelete
  2. Assalamulaikum Admin,

    Mohon untuk dimasukkan blog saya ke blok tuan. Blog saya:

    biarlembuyangjadilembu.blogspot.com

    Sekiranya sudah dimasukkan harap maklumkan kat email saya: biarlembuyangjadilembu@gmail.com

    Terima kasih

    ReplyDelete
  3. Assalamulaikum Admin,

    Mohon untuk dimasukkan blog saya ke blok tuan. Blog saya:

    biarlembuyangjadilembu.blogspot.com

    Sekiranya sudah dimasukkan harap maklumkan kat email saya: biarlembuyangjadilembu@gmail.com

    Terima kasih

    ReplyDelete
  4. assalamualaikum seri...wah seronoknya...tengok kelip2 la bestnya...:)

    ReplyDelete
  5. Serampang banyak mata bukan dua mata lagi ni SK
    Berbengkel tujuan utama tapi banyak sampingan yg jadi kenangan indah
    Udang melingkar tu yg buat tak tahan mata tengok hihi...

    ReplyDelete
  6. still kak SK nampak muda je.. heheh

    btw xnampak mcm g bengkel pun nampak mcm g jalan2...eh?? haha..ni mesti sbb bengkel program tu best sgt...ceria je muka semuanya....

    ReplyDelete
  7. kau kunciiii..
    cinta kuuu...
    di dalam hati kuuuuu..

    eh..

    ReplyDelete

tak nak komen???
urmmmm.. malaslah nak cerita lagi :)))))

JAP LAGI BUBUH TAJUK

Assalamualaikum... Salam Nuzul Quran buat semua pembaca yang beragama Islam  dan selamat meneruskan menjalani ibadah puasa.  Hurmm....