MESTI KLIK

MESIN TEKAN CRUST TART

MESIN TEKAN CRUST TART
PEMBERITAHUAN : Sebarang pertanyaan atau tempahan mesin tart dan sebagainya hendaklah diajukan melalui sms dan whatsapp sahaja ke talian 0127844524. Terima kasih.

Sunday, September 26, 2010

CERITA ASAM PEDAS ~ BATU PAHAT

ASSALAMUALAIKUM wbt

KALI ni nak cerita pasal asam pedas. Entah kenapa percutian panjang kali ni banyak kali sungguh kami pekena asam pedas. Makin makan, makin nak.. makin makan.. makin nak. Tulah penangan asam pedas.. hehe.

Ceritanya bermula apabila kami bertolak pulang ke kampung halaman suami pada hari raya ke empat dengan mengikut jalan kampung. Fuhhhh...! Encik Rizar ni memang sangat-sangatlah suka dengan suasana jalan kampung sedangkan saya sendiri lebih suka ikut lebuhraya. Tapi pasal dia yang memandu dan tuang minyak, kita ni kenalah ikutkan saja.

"Ikut jalan kampunglah best, boleh tengok pemandangan, nanti kita singgah makan asam pedas kat Batu Pahat, nak?"

Wow, asam pedas... my feberet... okehhhhhhhh!!! ;-)))

Destinasi pertama asam pedas Batu Pahat, memang terkenal gak kat Batu Pahat yang merupakan sebuah kedai kopi lama sebenarnya. Orang Batu Pahat mungkin ramai yang tahu, kedainya kecil saja bersebelahan dengan kedai menjual akhbar dan majalah. Di depannya hotel apa yek... lupa lak namanya... hehe.

Dalam kelaparan yang amat, sempat gaklah saya men'snap' gambarnya menggunakan kamera dari handphone saya yang tak berapa canggih tu, yang menghasilkan gambar yang nyawa-nyawa ikan. Kira bolehlah.





Harganya pun kira okeylah, tapi saya tak berapa suka rasanya sebab pada saya agak masin dan kurang masam. Saya lebih suka asam pedas Parit Jawa, yang agak 'light' sedikit kuahnya. Ermmm, tapi sesi kali ni nampaknya takkan singgah kat Parit Jawa, sebab masih kenyang lagi.

Okey, destinasi asam pedas seterusnya.... tunggu...........!!!

2 comments:

  1. Salam kak..best jugek dpt rasa pelbagai rasa asam pedes ni :)
    kite pon antu asam pedas..

    ReplyDelete
  2. mummyseri, antu asam pedas takper.. jgn antu jerangkong.. haha

    ReplyDelete

tak nak komen???
urmmmm.. malaslah nak cerita lagi :)))))

FESKO KPYPJ 2017

Assalamualaikum... Sk ingin mengajak anda yang tinggal berhampiran Kulai atau sekitarnya untuk sama-sama memeriahkan Festival Konvokesy...