MESTI KLIK

MESIN TEKAN CRUST TART

MESIN TEKAN CRUST TART
PEMBERITAHUAN : Sebarang pertanyaan atau tempahan mesin tart dan sebagainya hendaklah diajukan melalui sms dan whatsapp sahaja ke talian 0127844524. Terima kasih.

Sunday, February 7, 2016

BERCUTI KE MELAKA 2

Assalamualaikum...

SK memilih untuk tinggal di Hatten Hotel yang terletak di Banda Hilir sepanjang kami berada di sini. Konon-konon, bolehlah jalan kaki je kalau nak pergi ke bangunan bersejarah dan persekitarannya. Hahhh.. cuma mampu jalan sampai Dataran Pahlawan dan Mahkota Parade jer.. hehehhe. Tu pun rasa macam nak tanggal pinggul dan kepala lutut.. huhu.


Bilik seaview katanya tapi tak teruja nak mengadap luar pun. Hanya pemandangan waktu malam sahaja yang menarik perhatian itupun hanya ER yang rajin menjengah.. hahaha. Bilik ini diasingkan kepada dua ruangan.. hall dan ruang tidur.. suka sangat design bilik ni.


Iman yang tak pernah tak teruja. Setiap bilik ada dua tv tapi Sk pilih tv bilik jugak.. boleh landing atas katil. Tu pun sibuk dengan semakfon jer sebenarnya.. tot tet tot tet.. maklumlah wi fi laju giler tau.


Foto-foto dulu sebelum bilik bersepah.. hehehhe. Kenapa rumah kita tak boleh buat macam gaya hotel? Sebab ada baaaaaanyak barang. Hishhhhhh!


Secara peribadi Sk berpuas hati. Masa baca review tentang Hatten ramai yang kata lif lambat.. tapi bagi Sk biasa jer. Agak lambat jugaklah sebenarnya sebab ada lapan biji lif.. hihi. Tak apa, Sk penyabar orangnya.


Kalau dah ke Melaka, tak sahlah kalau tak ke Klebang Coconut Shake. Kagum betul Sk tengok KCS sekarang. Asalnya bertapak dengan warung tepi jalan jer kan. Yang best mereka masih mengekalkan konsep warung. Dan yang bestnya lagi servis mereka adalah sangat cepat dan meja pun sangat banyak. 


Wajib juga singgah Mee Sup Tengkera. Aaaa.. perut rasa nak pecah ni. Kalau ke MST mesti nak ambil Kuey Teow Sup dan popia basah. Masa ni hujan turun dengan lebatnya menyimbah bandar Melaka.


Antara salah satu sebab kami bercuti ke sini, tentulah untuk makan ikan bakar. Dan.. kami memilih Ikan Bakar Anjung Batu. Memang sejak dulu suka ikan bakar cikgu. Cikgu dah lama tak ada kini anak-anaknya pula mengambil alih. Tenang dan damai jer makan di sini. Kami tak suka makan dalam hiruk pikuk manusia.. jauh sikit pun tak apa.


Sotong tepung untuk Sk dan sotong bakar untuk ER.. hehehhe. Sk memang muak sikit makan sotong bakar.


Pencuci mulut.. ini Iman sukalah.. jeli kelapa.


Di Anjung Batu ni, nasi lemaknya percuma setiap hari Jumaat.
Alhamdulillah... sedapppp!

1 comment:

  1. selamat bercuti
    teringin nak pg melaka asyik tak sempat

    ReplyDelete

tak nak komen???
urmmmm.. malaslah nak cerita lagi :)))))

BOAT NOODLE @ TEH O AIS 50 SEN

Assalamualaikum... RAJIN pulak nak cepat-cepat update kisah malam tadi padahal bukan main banyak kisah yang belum dikisahkan lagi.  Hurmmm....