MESTI KLIK

MESIN TEKAN CRUST TART

MESIN TEKAN CRUST TART
PEMBERITAHUAN : Sebarang pertanyaan atau tempahan mesin tart dan sebagainya hendaklah diajukan melalui sms dan whatsapp sahaja ke talian 0127844524. Terima kasih.

Sunday, August 14, 2016

TAJ BANANA LEAF

  Assalamualaikum...
 
DUA hari libur dah berlalu.. hari ini semuanya kena kembali ke rutin asal.
Awal pagi tadi hujan, kan...
fuhhhhh.. sedap sungguh tidur.. macam dibuai-buai sahaja
macam berayun-ayun sahaja
macam tak nak bangun dibuatnya.. hahaha.
Sk capai telefon.. tengok jam baru pukul 4
perlahan-lahan pejam mata semula.. dan akhirnya hanyut
sedar-sedar dah pukul 4.45.. alarm berbunyi
pejam mata lagi.. alarm berbunyi lagi..
isk isk isk
bangunlah makcikkkkk!
 
Sejak Jumaat Sabtu diumumkan sebagai hari kelepasan am bagi negeri Johor
dah macam tak cukup masa dibuatnya
Kalau dulu.. Iman ke kelas tuisyen hari Sabtu
masih ada masa nak berehat pada hari minggu
dan menyelesaikan kerja-kerja domestik
La ni.. Ahad dah kena pergi sekolah..
maknanya semua kerja rumah kena siapkan pada hari jumaat
sebenarnya hari khamis dah kena mula
Jumaat tinggal sambung jer
Sabtu macam-macam aktiviti ada
Ahad dah mula kerja
Eh, tapi Sk suka memandu pada pagi Ahad
kerana jalanraya tidak sesibuk selalu
walaupun terlewat keluar
masih awal sampai
tapi hari isnin jangan haraplah
lewat 5 minit keluar
sampai sekolah hari dah terang benderang.. huhu.
 
 
Cerita semalam dan kelmarin
Guru sekolah Iman membuat kelas tambahan selama dua hari
Jumaat dan Sabtu
Jumaat tu pagi-pagi Pak Inche hantar Iman ke sekolah
Sk tak ikut kerana cadangnya nak tunggu baju di jemuran
sayangnya hari mendung seharian
ER beli dua bungkus nasi lemak dan dua keping roti canai
makanlah sampai kenyang
tengahari ambil Iman balik sekolah
Iman kata dah makan mee di kantin
jadi Sk tak masak.. sebab rasa kenyang lagi
dah petang tu, baru masak Udang Sambal Bali
goreng papadom
makan dengan nasi putih.. sedap giler!
lepas tu goreng cempedak
burpppp! Alhamdulillah..
 
Esoknya.. giliran Sk pulak hantar Iman ke sekolah
lepas hantar tak singgah mana-mana
sebab malam tu dah beli roti
buat telur separuh masak
roti sapu kaya dan margerin
pun dah kenyang juga.
 
Tengahari tu.. ambil Iman dan terus ke Tiram sebab ada urusan
kemudian hantar pulak Iman ke kelas tuisyen
tapi nak kena isi perut dulu lah
lalu buat pertama kali kami singgah di sini
Taj Banana Leaf
Encik Rizar laaa dalam memandu
boleh pulak rupanya dah lama dia perhatikan restoran ni
yang terselit di antara deretan kedai yang gah-gah
di Taman Mount Austin
 
 
Alhamdulillah..
dari pandangan pertama kami melangkah yakin masuk ke kedai
yang terbahagi kepada dua ruang
berhawa dingin dan terbuka
Restorannya sangat bersih dan kemas
begitu juga lauk yang terhidang
dan oh.. rupanya kami kenal penyelia yang bertugas tu
sebab dulu dia bekerja dengan Ashoka Curry House
tempat kami dating dan makan dari dulu sampai sekarang
 
 
Anda boleh pilih
sama ada hendak mengambil set hidangan
atau memilih lauk pauk yang disediakan
Sk dan Iman pilih set kambing
hantu kambinglah katakan.. hahaha
 
Setiap Mutton Set Meal mengandungi 
nasi putih
daging kambing
sayuran
rasaam
sambar
appalam
harganya cuma RM12.90 sahaja
 
 
Dessert yang sangat sedap.. lemak dan manis
ada kismis dan badam
Sk makan tiga-tiga
sebab ER dan Iman tak berapa suka
Mak Inche nikan
tolak batu dengan kayu jer
muahahahaha
 
 
Sebenarnyakan
suapan pertama tu Sk tak boleh terima juga
Tapi bila kita makan bersama badam dan kismis
dah dapat rasa mana nikmatnya
Mana nak dapat resepinya??? 

2 comments:

  1. Restoran mamak daun pisang lah ni ek.

    ReplyDelete
  2. Fuh, mujur baru.lepas makan. Kalau tak, saya dh berdesup ke JB ni kak...

    ReplyDelete

tak nak komen???
urmmmm.. malaslah nak cerita lagi :)))))

AKHIRNYA IKEA TEBRAU DIBUKA

Assalamualaikum... YEAY!!  Akhirnya setelah sekian lama menunggu, Ikea Tebrau kini dibuka di Johor Bahru.  Setelah bertahun-tahun beran...