MESTI KLIK

MESIN TEKAN CRUST TART

MESIN TEKAN CRUST TART
PEMBERITAHUAN : Sebarang pertanyaan atau tempahan mesin tart dan sebagainya hendaklah diajukan melalui sms dan whatsapp sahaja ke talian 0127844524. Terima kasih.

Monday, May 29, 2017

RETREAT DI MERSING - HARI KEDUA

Assalamualaikum...

WALAUPUN Sk jangkakan yang SK mungkin tidak tidur semalaman
seperti yang Sk alami semasa mengikuti Kursus Induksi Staf Baru tahun 2004 dulu
namun ternyata itu tidak berlaku.
Maklumlah,  masa kursus induksi dulu kami ditempatkan di dorm macam berek Bukit Kepong.
Bayangkan malam pertama Sk sukar sungguh melelapkan mata dan hanya dapat tidur dua tiga jam sebelum subuh menjelang.
Malam kedua pulak, Sk rapatkan katil dengan katil kawan.. barulah dapat tidur, penakut sungguh,  hahaha. 

Tapi, masa retreat ni, letak kepala atas bantal,  baca Al-Fatihah,  ayatul Qursi dan tiga kul terus wassalam..  Hihi.

Image may contain: 18 people, people smiling

Sk terjaga sebelum alarm yang Sk set pada jam 5.30 pagi berbunyi.
Walaupun ada 15 minit lagi masa untuk bangun, tapi sebab tak mahu berlengah, Sk terus mengambil giliran menggunakan bilik air. Kami berempat siap sebelum jam 7 dan terus melangkah menuju ke pantai. Aktiviti pagi itu adalah riadah dan kami berjalan menyusuri pantai sehingga ke arah muara sebelum berpatah balik dengan berlari.

Image may contain: food

Pagi itu kami dihidangkan dengan Mee Hoon Goreng dan Sosej.
Kami bersarapan sambil menunggu bas yang akan membawa kami ke Jeti Mersing kerana kami akan mengikuti aktiviti Island Hopping.
Semua muka teruja tak sabar nak mengapungkan diri sambil tengok ikan katanya.
Tunggu-tunggu bas tetiba benda lain yang datang, kah kah kah!

Image may contain: 7 people, tree and outdoor

Rupa-rupanya kena naik lori daaaaaaaaaaaaa.
Bayangkan seumur hidup tak pernah duduk naik di belakang lori, 
yang perempuan memang terkial-kial nak naik tambahan lagi tangga tu tinggi dan cuma ada satu anak tangga aje. Haishhhh!

Image may contain: 11 people, people smiling

Rasa macam Prebet Lapok sangat, hahahha.
Rasa macam pendatang asing pun ada.. sabar ajelah.. hahaha.

Image may contain: 16 people, shoes and outdoor


Muka-muka bersemangat untuk Island Hopping.
Macam-macam bekalan di bawa sebab takut kelaparan katanya sementara menunggu waktu makan tengahari.

Image may contain: one or more people, crowd, tree and outdoor

Lepas tu semua keletihan menunggu bot tak sampai-sampai.. hahahah.

Image may contain: 5 people, people smiling

Yey! Kami dah naik bot.
Sebanyak tiga buah bot disewa untuk tujuan Island Hopping ini
dan setiap bot menampung 12 orang peserta kursus.

Image may contain: 5 people, people sitting and outdoor

Wajah-wajah ceria dan tak sabar nak tengok batu karang dan ikan nemo, hehehe.

Image may contain: ocean, sky, outdoor, water and nature

Perjalanan mengambil masa 20 minit ke pulau yang pertama dengan bot laju.
Destinasi pertama kami ialah Pulau Tengah.
Di sini kami akan diturunkan di tepi pantai dulu dan bergerak sendiri ke tengah laut.
Subhanallah.. terasa kerdilnya diri bila dikelilingi lautan membiru dan dipayungi langit dan awan yang memutih.
Sampai di pulau, rasa nak menangis tengok kejernihan air dan pasir halus memutih.
Kami dibekalkan dengan alatan untuk snorkeling dan kenalah belajar bernafas melalui mulut.
Tapi.. haiiii.. entahlah.. hahahha.

Image may contain: cloud, sky, outdoor, water and nature

Di pulau yang kedua, kami diturunkan pula di tengah laut. 
Sk mengambil keputusan untuk tidak turun...
waaaaaaaaaaa.. sekali lagi mengelat.
Semalam mengelak memanjat, hari ni mengelak turun laut.
Nampaklah juga bayang-bayang batu karang yang memutih tapi tak nampak ikan.

Image may contain: mountain, outdoor, nature and water

Pulau yang ketiga, Pulau Besar.
Kali ini dari permukaan air pun dah nampak batu karang yang berwarna-warni.
Sk tak pasti jarak kedalamannya tapi nampak macam terapung dan dekat sangat.
Sk mencampakkan cebisan-cebisan roti dan muncul begitu banyak ikan pelbagai spesies.
Rasa macam wowwwwwwwwwwwwwww giler!

Image may contain: 5 people, people smiling, tree and outdoor

Kami singgah di sebuah resort di Pulau Besar untuk membersihkan diri serta menikmati makan tengahari. Haaa.. inilah tempatnya Sk dan Encik Rizar honeymoon dulu cuma resortnya lain.

Image may contain: 2 people, people smiling, outdoor and closeup

Nanti satu masa nak ajak Iman datang sinilah.. hahahha.

Image may contain: 2 people, people smiling, sky, outdoor and nature

Amboi memasing.. hahahaha.

Image may contain: food

Hidangan tengahari yang amat menyelerakan.
Kari ayam, ikan masak lemak cili api, sambal belacan.. fuhhhhh!
Nasib tak senget bot masa balik.

Sebaik sahaja sampai ke bilik, hujan turun selebatnya berserta guruh petir.
Alhamdulillah.. dah selamat masa tu.
Masing-masing melayan keletihan dan ada yang tidur.

Image may contain: food

Malam tu kami dihidangkan dengan hidangan barbeque bersama nasi goreng cina.
nyum nyum.

Image may contain: food

Lepas makan, dengar ceramah dan kami balik ke bilik beramai-ramai bertemankan bulan yang mengambang. Tengok jam dah 12 lebih.. hurmm.. hurmmmm.
Disebabkan petang tadi hujan, maka malam tu tidur kami bertemankan ongggg.. ongggggg.. onggggg..
hahahaha.. sabar ajelah.

Bersambung...

4 comments:

  1. Seronoknya dapat join aktiviti macam ni..

    ReplyDelete
  2. Hello! Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Apakah Anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
    Jika ya, silahkan kunjungi website kami http://kbagi.com/ atau www.facebook.com/kumpulbagi/ untuk info selengkapnya.
    Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video, filem dll dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

    ReplyDelete

tak nak komen???
urmmmm.. malaslah nak cerita lagi :)))))

FESKO KPYPJ 2017

Assalamualaikum... Sk ingin mengajak anda yang tinggal berhampiran Kulai atau sekitarnya untuk sama-sama memeriahkan Festival Konvokesy...