MENGINAP DI SWISS-GARDEN HOTEL MELAKA

Seri Kandi Tanah Jauhar
3

 Assalamualaikum WBT


GELAP langit pagi ini. Sesekali terdengar bunyi guruh sayup-sayup. Lantai di car porch pun dah lama basah dan hujan turun seolah tidak mahu berhenti. Susah hati juga sebab hari ini dah RSVP Majlis Walimatulurus sepupu Sk, Kak Munirah dan Abang Ismail.



Sebuah lagi catatan perjalanan masa Cuti Hari Pekerja yang lepas. Seperti biasa urusan tempahan hotel dilakukan Pak Inche melalui panggilan telefon dan beliau memilih untuk menginap di Swiss-Garden Hotel Melaka yang terletal di pinggir Sungai Melaka.


Lobi hotel terletal di ground floor dan bangunan hotel bersambung dengan sebuah mall dan sebuah lagi hotel, The Shore. Perlu letak kereta di aras 3A dan ambil lif di aras yang sama dengan mall turun ke lobi untuk daftar masuk. Lif ke car park dan lif ke bilik tamu berlainan, agak leceh jugak pada mulanya. Satu lagi kekurangan, tiada parkir percuma untuk tetamu hotel dan perlu bayar RM10 (Guna touch'n'go) dan bayaran dicaj cuma sekali sahaja tak kisahlah berapa malam kita menginap.


Bilik luassssss, cantik dan selesa serta mempunyai balkoni. Kami menginap di tingkat 19.


Sebuah meja pejabat disediakan sesuailah dengan situasi Pak Inche yang ada saja kerjanya nak kena buat.


Kelengkapan kopi dan teh serta mineral water. Peti sejuk cepat sejuk. Juga disediakan seterika dan papan penggosok. Pancuran air shower sederhana laju dan hanya tuala mandi disediakan.


Pemandangan kolam renang dari tingkat 19. 


Kedudukan hotel sailing mengadap membentuk satu ruang di tengah-tengah yang ada swimming pool tu.


Sarapan pagi di hotel haruslah dimulakan dengan American Breakfast. Pak Inche yang biasa makan nasi lemak pun makan American Breakfast jugak.


Ada Lontong.. sedaplah lontongnya. Tak ingat Pak Inche makan apa lagi lepas tu, telur dengan roti kot. Pak Inche tu pagi-pagi mana nak makan Banyak, yang kuat melantak, Tuan Tanah Kedaung Ni, hahahahah.


Kami check out awal dan meneruskan perjalanan ke KL. Petangnya Pak Inche perlu menghadiri Majlis Sambutan Hari Raya syarikat mewakili cawangan Johor. Saja gerak awal, manalah tahu kalau jammed, lebuhraya ni kadang-kadang sukar dijangka. Lagipun sampai awal tak kalut, hehehehehe.

Post a Comment

3Comments

Blog ini merupakan blog peribadi. Segala tulisan di dalamnya merupakan pengalaman sendiri atau pandangan peribadi Sk terhadap sesuatu produk, makanan atau perkhidmatan. Sk juga tidak bertanggungjawab sekiranya anda tidak mendapat kualiti produk, makanan atau perkhidmatan sebagaimana apa yang dinyatakan di dalam blog ini.

Segala komen yang dituliskan di sini adalah di bawah tanggungjawab pengomen sendiri. Untuk sebarang pertanyaan, anda boleh menghantar email kepada serikanditanahjauhar@gmail.com

Terima kasih

  1. Betul SK. Sekarang ni traffic jam memang di luar jangkaan. Jangankan di Malaya, di LD pun apa kurangnya.

    ReplyDelete
  2. untungla tuan tanah tak reti gemuk. Kita ni makan lebih 3 suap dah naik 100 gram..hahaha

    ReplyDelete
Post a Comment

#buttons=(Ok, Go it!) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Check Now
Ok, Go it!