MAKAN-MAKAN DI BOAT NOODLE

Seri Kandi Tanah Jauhar
7
Assalamualaikum...
 
DAH terlalu banyak gambar dalam folder ni. Memori pun asyik merah jer tanda amaran supaya memindahkan sebahagian file yang menyemak dalam folder.. hehehehe. Nak buat macammana, dah hobi kita suka ambil gambarkan. Lepas tu tak sempat-sempat nak pindahkan. 
  
 
Kali ini Sk nak kongsikan tentang 'Boat Noodle' yang merupakan sebuah restoran berkonsepkan makanan jalanan atau warung di Thailand. ER lah sebenarnya yang teringin sangat nak mencuba lepas tengok satu 'post' di Johor Sedap FB Page. Boat Noodle ni terletak di dalam bangunan Sutera Mall, Skudai, aras dua. Kalau dari restoran KFC tu anda kena keluar melalui pintu utama yang ada di situ dan susur ke kanan.. nanti jumpalahhh dengan Boat Noodle.
 
Pada mulanya Sk tak faham juga konsep makan di sini. Layan diri atau dilayan. Kenapa orang sebelah Sk ni makan bermangkuk-mangkuk? Heehehehe. Pada menu ada dicadangkan untuk setiap orang mengambil empat mangkuk. Pilih minuman dan jika tak cukup bolehlah tambah lagi nak berapa mangkuk. Errr.. mangkuk tu lain-lain isi ke? Haaa.. memang Sk tak pandai makan cara orang muda ni.. hihi.
 
Bila Sk tanya dengan staf Boat Noodle.. dia kata tak apa. Ambil satu mangkuk dulu pun boleh. Mungkin dia faham yang kami ni pertama kali nak mencuba. Nanti boleh tambah kemudian. Jadi, minta semangkuk untuk ER dan semangkuk untuk Iman. Sk minta hidangan sampingan. Tak menunggu lama.. pantas betul mereka bekerja.. mangkuk pertama pun sampai. Ooooo... patutlah sorang kena makan sampai empat mangkuk... hahaha. Secoet ajer hidangannya.
 
 
Mee sesudu kot.. fish ball sebelah dan beberapa helai daging lembu yang dihiris nipisssss.
Tak ingat nama hidangan ini.. ada pilihan untuk pedas atau tidak pedas. Ayam atau daging lembu.
Yang ini pedas meletop... rasa... giler sedapppp!!
 
 
Mee dia tu kenyal tau.
Amboiii... lapar ya Pak Incheeee'???
 
 
 
 
Iman kata... ni celah gigi pun tak lepas... hahaha..
 
 
 
Ala... kesian.. Ialah.. mintaklah lagi semangkuk nak.
Tapi tak mahu pulak, pedas sangat katanya.. kenyang minum air kepedasan.
 
 
Sk minta meat ball. Ingatkan macam meat ball Ikea rupanya...
macam jual depan sekolah masa budak-budak dulu.. errrr..
tapi.. sedapppp!
 
 
Thai Fruit Salad. Yang ini pun sedap. Masam.. manis dan sedikit pedas.
Orang Thai memang suka makan pedas ek!
 
 
Iman kata.. "nanti kita datang lagi eh bonda...." 
Tags

Post a Comment

7Comments

Blog ini merupakan blog peribadi. Segala tulisan di dalamnya merupakan pengalaman sendiri atau pandangan peribadi Sk terhadap sesuatu produk, makanan atau perkhidmatan. Sk juga tidak bertanggungjawab sekiranya anda tidak mendapat kualiti produk, makanan atau perkhidmatan sebagaimana apa yang dinyatakan di dalam blog ini.

Segala komen yang dituliskan di sini adalah di bawah tanggungjawab pengomen sendiri. Untuk sebarang pertanyaan, anda boleh menghantar email kepada serikanditanahjauhar@gmail.com

Terima kasih

  1. Oh... kakak pergi Amphwa juga Ahad lepas.
    Boleh tahan juga tapi anak kakak suka betul dan asyik kata nak pergi lagi..

    ReplyDelete
  2. Wahhh.menarik konsepnya. Macam kita makan sushi. Rajin sugguh depa guna mangkuk bertingkek-tingkek tu. Jenoh nak basuh...

    ReplyDelete
  3. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
Post a Comment

#buttons=(Ok, Go it!) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Check Now
Ok, Go it!