MESTI KLIK

MESIN TEKAN CRUST TART

MESIN TEKAN CRUST TART
PEMBERITAHUAN : Sebarang pertanyaan atau tempahan mesin tart dan sebagainya hendaklah diajukan melalui sms dan whatsapp sahaja ke talian 0127844524. Terima kasih.

Monday, June 12, 2017

JAP LAGI BUBUH TAJUK

Assalamualaikum...

Salam Nuzul Quran buat semua pembaca yang beragama Islam 
dan selamat meneruskan menjalani ibadah puasa. 
Hurmm.. ada yang dah raya awal nampaknya, kih kih kih.

Sebenarnya dah tak ingat dah apa nak cerita, hahaha
Kali ni macam dah tak serajin dulu ambil gambar sebelum berbuka dan bersahur
Ada jugaklah ambil gambar
Tapi tak banyak masa nak sembang di blog macam dolu-dolu
huhuhuhu.

Sk letak gambar randomlah ya
Malas nak ingat balik Ramadhan ke berapa.. hihihi

Image may contain: food

Ketam Masak Lemak Cili Padi
bersama Sambal Tempoyak Ikan Bilis
Sk sejenis yang tak berapa nak makan ketam ni
bukan tak suka tapi malas nak korek isi ketam
dan selalu takut luka bibir kalau gigit sepit ketam tu, hahaha
Paling banyak boleh makan seekor aje
Bulan puasa makan setengah ekor sudah cukup sudah

Image may contain: people sitting and food

Kerapu Bara Masak Tiga Rasa
Sebenarnya kerapu bara ni dah dimasak awal
tapi makan separuh sahaja
Jadi, panaskan semula pada hari masak ketam, hehehe.

Image may contain: food

Sambal Daging
errrr.. macam dah pernah tunjuk ajer, kan..

Image may contain: food

Bihun Sup Chinese Style
Makan masa sahur
masa ni semua orang sahur lain-lain
sebab nak kasi perabih apa yang ada dalam peti sejuk
Cuma Iman jer yang nak sentiasa ada nasi masa sahur
tak kisahlah nasi goreng pun okey
janji makanan berat

Image may contain: food

Gulai kawah yang ditambah telur rebus
Asalnya ER suruh buat kari telur
tup tup dia bawa Gulai Kawah dari Pasar Ramadhan
nasib baik masa tu macam berat aje hati nak masak
dan fikir lambat-lambat aje nak dikarikan telur tu

Image may contain: food

Daging Goreng Kunyit
Ini tak ingatlah masak bila
Boleh dikatakan puasa kali ni Sk memang banyak masak
dan tak berbuka di luar lagi

Image may contain: food

Berbuka berdua sahaja dengan Iman
Atas permintaannya sejak beberapa hari
Spaghetti Bolognese
Macam biasa gunakan sos prego aje
Masa ni ER berkursus ke KL

Image may contain: food

Bulan puasa ni Iman ngadu sembelit aje
Jadi, tiap kali sebelum makan
paksa dia makan sebiji pisang
Alhamdulillah.. dah tak sembelit katanya
 belikan betik dapat yang muda pulak

Image may contain: food

Balik dari kursus Iman ajak babahnya makan di luar
Jadi berbuka di rumah dulu
Dah malam sikit baru keluar makan di Restoran Tomyam
di BBU

Image may contain: food

Puas hati makan di sini
selesa dan tenang
makanan pun sedap
tapi tak tahulah apa nama kedainya
dekat deretan Pejabat Pos Uda
depan Selera Mahsuri

Jumpa nanti
Wassalam.


3 comments:

  1. Wkmsalam.
    Meriahnya makanan.
    Menggoda orang tengah lapar ni.

    ReplyDelete
  2. kadang2 tak nyempat dah ambil gambar...hahaha..dah ngap

    ReplyDelete
  3. pergghhh!!!..lauk sexy2 semua..
    terliuq jadi nya.

    ReplyDelete

tak nak komen???
urmmmm.. malaslah nak cerita lagi :)))))

26 SYAWAL

Assalamualaikum... ALHAMDULILLAH.. dah hari ke 26 kita meraikan Syawal. Ramai yang mengambil kesempatan mengadakan rumah terbuka da...