MESTI KLIK

MESIN TEKAN CRUST TART

MESIN TEKAN CRUST TART
PEMBERITAHUAN : Sebarang pertanyaan atau tempahan mesin tart dan sebagainya hendaklah diajukan melalui sms dan whatsapp sahaja ke talian 0127844524. Terima kasih.

Monday, October 6, 2014

AIDILADHA 1435H

ASSALAMUALAIKUM...

SALAM 11 Zulhijjah 1435H. Macam biasa bila tiba musim perayaan dan cuti panjang, SK mesti ponteng update blog. Errrr... ada yang kisah ke??? Huhuhu.. Tak ada yang kisah pun kot.. Sk jer yang terlebih perasan... hihihi. Dan... Rasanya juga masih belum terlambat untuk Sk mengucapkan Selamat Menjalani Ibadah Qurban kepada semua pembaca blog ini. Bagi yang telah selesai berkurban semoga pengorbanan yang dilakukan mendapat ganjaran yang setimpal dari Allah SWT.. Aminnnn.


Soto Tulang.. Soto Nasi..
Sehari sebelum Aidiladha Sk berada di Kuala Terengganu. Sk sampai di Kuala Terengganu sebelum subuh hari Jumaat lepas, selepas menempuh perjalanan kira-kira 8 jam. Tujuan Sk ke KT kali ini adalah semata-mata bagi menemani ER mengikuti perlawanan secara langsung di stadium di mana Johor Darul Takzim menentang pasukan Terengganu bagi kelayakan ke Separuh Akhir Piala Malaysia 2014 dan ini adalah peringkat suku akhir pusingan pertama. Keputusan seri 0-0 malam tu dan hajat nak tunggu pasukan kesayangan balik ke hotel tidak kesampaian kerana Sk dan Iman tertidurrrrrr.. hahaha. Padahal dah tentu-tentu bilik kami berdepan saja.. adohaiiii..


Rendang Mak Siti.. menantu pesan buat kering sikit

Disebabkan Hari Raya Aidiladha jatuh pada hari Ahad, maka kami nekad untuk pulang terus ke JB tanpa singgah bermalam di Kuantan seperti yang biasa kami buat sebelum ini.Alhamdulillah, perjalanan yang lancar dan dipermudahkan. Tak banyak kereta dan langsung tak ada kesesakan jalanraya. Dalam perjalanan kami sempat juga singgah membeli ole-ole dari Terengganu seperti tembikai, Sata di Marang dan Lemang di Kijal. Paling seronok di setiap destinasi tu semua ada 'free'.. beli tembikai dapat 'free' sebiji.. beli sata dapat 'free' lima biji... beli lemang dapat 'free' satu batang.. Alhamdulillah.. rezeki.. semoga Allah SWT memperluaskan rezeki peniaga-peniaga yang pemurah ini.


Lemang Kijal... ini antara lemang terbaik Sk jumpa dalam Malaysia.. wajib beli bila pergi Ganu
Sepanjang perjalanan betul-betul rasa macam nak balik beraya. Apa taknya, lagu raya asyik berkumandang saja di radio. Lebih-lebih lagi bila kedengaran takbir raya selepas azan maghrib. Hati mula rasa sayu dan shahdu. Aidiladha kali ini, ibu menyediakan Soto Tulang untuk anak, menantu dan cucu. MashaAllahhhhh... sedap sungguh soto ibu tahun ini. Di samping tu, ada juga rendang untuk dimakan bersama lemang yang dibeli di Kijal. Sk turut membawa Brownies yang Sk buat malam, sehari sebelum bertolak ke Terengganu. Tapi terlupa sudah nak ambil gambar.. jangan marah haaa..

Bihun Soto... tak inagt pusingan ke berapa dah ni
Dan rasanya, sejak dua tiga hari lepas macam asyik lapar saja perut Sk ni. Lapar sumbat.. lapar sumbat.. dah macam tong drum dah jadinya. Nak salahkan siapa?? Salahkan keturunan memang badan besar katanya??? Muahahahaha.. Arghhh... lepas ni kena jugak paksa diri jaga diet. Bersenam entah bila nak mula balik, tak tahulah. Asyik salahkan tak ada masa padahal dulu-dulu boleh dan sempat jer nak bersenam. Balik kerja tu sempat sangat nak singgah taman-taman untuk jogging. Tapi.. baru sebut jogging dah rasa penat.. belum lagi jogging.. hahahaha.


Hailahhhh badannn
Hailahhhh nyawa...

3 comments:

  1. salam aidil adha utk sk n family...haiii lh nyawa...hai lahhh badan..ingt lg cita tu x jmu tgok.

    ReplyDelete
  2. Akak, saya perasan akak selalu ponteng....hahahahhaa. Apa taknya, saya yang selalu skodeng blog ni. Alamak, sedapnyaaaaa soto tu. Bergediiillll!!!!! Yummy!

    ReplyDelete

tak nak komen???
urmmmm.. malaslah nak cerita lagi :)))))

FESKO KPYPJ 2017

Assalamualaikum... Sk ingin mengajak anda yang tinggal berhampiran Kulai atau sekitarnya untuk sama-sama memeriahkan Festival Konvokesy...