MAKAN DI POTS & PANS CAFE

Seri Kandi Tanah Jauhar
4
Assalamualaikum...
 
 
DAH lama teringin nak mencuba makanan di Pots & Pans Cafe yang terletak di Jalan Meldrum, Johor Bahru ni. Paling senang nak ke sini, cari sahaja Suria City Hotel. Pots & Pans Cafe betul-betul berdepan dengan hotel tersebut yang mengadap laut Stulang dan Kota Singa. Bukan sahaja menawarkan makanan yang sedap (katanya) tetapi harganya juga berbaloi-baloi (ini komen yang Sk baca dari mereka yang telah sampai ke sini.
 
Inilah dia daya penarik utama di sini. Nachos To Share (RM12.90) tapi kalau Sk makan ni sorang-sorang pun boleh habis. Kerangupan nachos tetap bertahan walaupun dilitupi keju yang 'chewy' dan dicecah dengan sos-sos yang disediakan. Cuma tomato salsa tu terlalu sedikit, sepatutnya kena bagi extra barulah Nachos.. gitew.. Sk bagi 4 bintang... tepuklah sikit.
 
 
Beef Bolognese Spaghetti (RM6) pilihan Iman tentunya. Rupa cukup menarik, persembahan yang mantap. Tapi rasa sos tomatonya mendominasi keseluruhan rasa sehingga menenggelamkan rasa asli spaghetti bolognese. Sk bagi 3 bintang.
 
 
Seafood Spaghetti Carbonara (RM6) yang membuatkan Sk tak tahu sama ada nak makan atau pulang balik. Kalau nak tahu Sk ni pengikut Siri Akasia TV3 'Teman Lelaki Upahan' dan Sk selalu keliru bila tengok sos carbonara yang dimasak 'El' dalam drama tersebut. Sk selalu pelik kenapa cair-bair sos carbonara tu dan bila tengok jer rupa spaghetti ni, teruslah teringat spaghetti carbonara dalam TLU tu, hahaha. Mungkin tukang masak ni tak dapat seimbangkan air, sebab kita sedia maklum seafood terutama sotong akan keluarkan air yang banyak ketika dimasak. Bila terlalu cair, kuahnya pun menjadi tawaq habiaq kata orang utara, tapi Sk makan jugalah sampai habis. Sk bagi 2 bintang.
 
 
Sizziling Lamb Chop (RM17). Dagingnya lembut dan juicy tapi terlalu banyak sos yang disiramkan di atas daging sampai macam nak buat mandi. Sampai naik stress orang yang nak hiris daging tu. Akhirnya, Sk kena senduk keluar semua kuah bagi memudahkan menghiris daging ialah, takut terpercik-percik kuah tu bila kita menghiris daging. Yang ni Sk bagi 3 bintang.
 
 
Fries dan Coleslaw diasingkan bagi mengelak ia tenggelam dalam kuah, heheheh. 
 
Keseluruhannya bagi Sk agak mengecewakan tapi tetap nak datang juga makan Nachos. Aci tak? Jom!!!

Post a Comment

4Comments

Blog ini merupakan blog peribadi. Segala tulisan di dalamnya merupakan pengalaman sendiri atau pandangan peribadi Sk terhadap sesuatu produk, makanan atau perkhidmatan. Sk juga tidak bertanggungjawab sekiranya anda tidak mendapat kualiti produk, makanan atau perkhidmatan sebagaimana apa yang dinyatakan di dalam blog ini.

Segala komen yang dituliskan di sini adalah di bawah tanggungjawab pengomen sendiri. Untuk sebarang pertanyaan, anda boleh menghantar email kepada serikanditanahjauhar@gmail.com

Terima kasih

  1. Yg sedapnya nachos dia aje SK.
    Tapi dish yg lain kira murah harga dia so kena redhalah..

    ReplyDelete
  2. Ha....kalau carbonara sos macam tu, mmg potong selera la kan kak...

    ReplyDelete
  3. Rated best in the budget cookware category is a 10 piece Cuisinart Chef's Classic Stainless Cookware. This set includes seven of the most popular size pots and pans and three tight fitting lids. ceramic cookware

    ReplyDelete
Post a Comment

#buttons=(Ok, Go it!) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Check Now
Ok, Go it!