BERCUTI KE MELAKA 1

Seri Kandi Tanah Jauhar
3

Assalamualaikum...

SUDAH lama rasanya tidak bercuti ke Melaka. Masa ER menghubungi hotel yang biasa kami tinggal di Melaka, staf hotel menyemak rekod dan memberitahu kali terakhir kami datang adalah pada tahun 2014. Huiiii.. kalau macam tu dah setahun jugaklah kami tak ke Melaka.. cuma tumpang lalu sahaja.. hihi.


Macam biasa, kami lebih suka ikut jalan lama. 
ER mencadangkan untuk kami singgah bersarapan di Batu Pahat tapi Sk memilih untuk bersarapan di Gerai Tepi Laut, Bandar Pontian. Hajat di hati nak makan lempeng, rupanya dah tak lagi orang yang buat lempeng tu. Sk tiru Iman yang nak makan soto nasi.
huiii.. puas hati sangat dengan soto nasi di sini sebab ayamnya sangat banyak. Kicap pedasnya jugak sedap.. bayangkan sampai setengah botol Sk balun berdua dengan Iman. ER pilih makan nasi lemak. Boleh tahan jugaklah nasi lemak di sini.

Ada orang panggil air bodoh.
Sk dulu panggil air botol je. Masih pagi lagi jadi  memang tak boleh nak minum.. takut sakit perut. 

Urmmm.. jauh lagi Melaka.. 
tidur dulu laaaaa...


Post a Comment

3Comments

Blog ini merupakan blog peribadi. Segala tulisan di dalamnya merupakan pengalaman sendiri atau pandangan peribadi Sk terhadap sesuatu produk, makanan atau perkhidmatan. Sk juga tidak bertanggungjawab sekiranya anda tidak mendapat kualiti produk, makanan atau perkhidmatan sebagaimana apa yang dinyatakan di dalam blog ini.

Segala komen yang dituliskan di sini adalah di bawah tanggungjawab pengomen sendiri. Untuk sebarang pertanyaan, anda boleh menghantar email kepada serikanditanahjauhar@gmail.com

Terima kasih

Post a Comment

#buttons=(Ok, Go it!) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Check Now
Ok, Go it!