MAKAN-MAKAN DAN JALAN-JALAN DI MELAKA.. LAGI???

Seri Kandi Tanah Jauhar
0

Assalamualaikum...

DAH memang tujuan kami kali ini ialah untuk menjejaki tempat-tempat makan yang best yang kami rindui di Melaka. Lama tau tak datang Melaka.. sekejap-sekejap lapar. Sekejap-sekejap lapar.. tengoklah perut.. kan kan kannnn. 


Sebaik selepas bersarapan dan rehat-rehat sekejap di kamar (ececeh.. kamar katanya), Sk merayap ke Mahkota Parade semata-mata hendak melawat Kaison. Giler best Kaison ni.. kenapalah tak buka di JB.. huhu.


Wallpaper.. rambang mata dibuatnya.
jadi.. tak payah beli.. huwa huwa huwa.


Kat rumah Sk jangan mimpilah nak ada bunga.. buat menampung habuk jer.. hahaha. Takpum dikais Ponti ngan Cik Lang.. habis berderai.


Eh! Eh! Bolehlah pulak terserempak dengan Cikgu Jana.. padahal duduk satu taman tak pernah pulak terserempak.. kat Melaka boleh terserempak pulak.. hahha.


Selain dari gajah.. Iman jugak sangat sukakan zirafah. Sesuai sangatlah tu.


Terlanjur dah sampai Melaka, buat sesi lawatan sambil belajar ke A Famosa Outlet yang terletak di Alor Gajah.


Cuaca panas diiringi angin kencang. Rupa-rupanya ada beberapa tempat di Melaka yang dinaiki air.. fuhhhh.. nasib kami tak terserempak dengan hujan lebat dan banjir.


Kong Xi Kong Xi
tahun ini tahun monyet
CikWa lahir tahun monyet
heheheh


Daya penarik di A Famosa Outlet.
macam kat obesi
hehehehe


Berdua lebih baik


Merecik-recik air ke lensa kamera tau.


Lepas tu pekena Cendol Bakar Kuala Selangor. Kiranya cawangannya la ni. 


Berjanggut beratur demi semangkuk cendol.
pertama kali Sk minum cendol durian.. sedapppp!


Kunun-kunun nak makan mee besen tapi kena ambil nomborlah pulak. Jadinya terus balik ke arah bandar Melaka.. cari asam pedas. Sekali minta tiga pinggan terus asam pedad tetel.. perghhhh!


Macam ada guna rempah kari laaaa..
atau mungkin rempah gulai kawah.


Ayam goreng favourite Pak Inche.


Telur dadar boh kicap.. favourite Pak Inche jugak.


Setiap nasi dihidangkan bersama sayur taugeh dan telur masin. Tak silap kat asam pedas pokok besar siap ada sambal belacan.. ke kami kena minta.. tak pasti. Apapun puas hati jugak. Sebenarnya nak makan kat pokok besar tapi hujan tu yang makan di Hajah Mona. Alhamdulillah.. puassss sangat dapat makan asam pedas tetel Melaka.. hehehhe

Post a Comment

0Comments

Blog ini merupakan blog peribadi. Segala tulisan di dalamnya merupakan pengalaman sendiri atau pandangan peribadi Sk terhadap sesuatu produk, makanan atau perkhidmatan. Sk juga tidak bertanggungjawab sekiranya anda tidak mendapat kualiti produk, makanan atau perkhidmatan sebagaimana apa yang dinyatakan di dalam blog ini.

Segala komen yang dituliskan di sini adalah di bawah tanggungjawab pengomen sendiri. Untuk sebarang pertanyaan, anda boleh menghantar email kepada serikanditanahjauhar@gmail.com

Terima kasih

Post a Comment (0)

#buttons=(Ok, Go it!) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Check Now
Ok, Go it!