MESTI KLIK

MESIN TEKAN CRUST TART

MESIN TEKAN CRUST TART
PEMBERITAHUAN : Sebarang pertanyaan atau tempahan mesin tart dan sebagainya hendaklah diajukan melalui sms dan whatsapp sahaja ke talian 0127844524. Terima kasih.

Friday, December 20, 2013

MEE SARANG 2

ASSALAMUALAIKUM...

MASUK bulan Disember ni rasanya macam lemauuuuu ajer mood nak berbelog. Jangankan blog, semuanya rasa macam malas ajer.. agaknya musim hujan cuaca sejuk jadi moodnya nak bermalas-malasan kot.. huhu. Akhir-akhir ini, SK pun jarang memasak. Hujung minggu banyak sangat agendanya.. agenda bermalas-malasan sebenarnya, kakaka. Kain baju pun kumpul seminggu baru berlipat. Tu nasib baik duduk tiga beranak jer. Tapi selalunya kalau dah bertimbun tu memang SK buat kerahan tenagalah, siapa tak nak tolong kirim salamlah SK nak tolong lipatkan baju-baju dia.. huhuhu.

Tempahan pun SK tak buka untuk jualan. Kalau pelanggan tetap tu memang mereka akan cari SK jadi siapa yang berhajat tu silakan sahaja whatsapp SK kalau SK ada mood, insyaAllah SK akan terima.. hehehe. Inipun ada yang dah rindu-rindu dengan cheese tart SK dah seminggu hantar borang permohonan, kesian dia siap datang bawa duit nak bayar siap-siap. SK terpaksa tolak duit tu walaupun dia beriya-iya nak bayar dulu. Sabar ya, nanti siap cheese tartnya kita COD jer... ngeh.. ngeh.. ngeh.

Sebenarnya seminggu dua ni fikiran SK agak huru hara sikit dengan masalah yang ditimbulkan oleh pelajar-pelajar SK yang akan terlibat dalam peperiksaan akhir dan lawatan verifikasi. SK tak tahulah apa masalah mereka sehingga terlalu dan terlampau malas untuk datang ke kelas. Ada yang memberi alasan SK ni garang. Halluuuuuuuuuu... kalau awak tu baik dan buat semua tugasan yang SK berikan perlukah SK nak marah tak tentu pasal?? Kalau kelas pukul 8 datangnya pukul 11 haruskah SK sambut dengan senyum simpul. Kadang SK dah malas nak tanya kenapa lambat tapi....

"Kelas pukul berapa? Awak datang pukul berapa?"

"Terlambat bangun puan..." Sambil garu-garu kepala.

Agak-agak kalau anda jadi puan, tak meroyan???

Okey... okey... SK tahu tajuk kat atas tu ialah Mee Sarang. Tiba-tiba pulak SK terluah apa yang bersarang dalam kepala otak SK nihaaa.. ampunnnnnn ya... hihi. Memang pening jadi cikgu ni walaupun mengajar di kolej aje. Lebih-lebih lagi apabila pelajar yang bermasalah ini datang dalam satu kumpulan dan duduk pula dalam satu kelas yang sama maka satu masalah yang lebih besar lagi akan timbul. Ini bukan sekolah yang kita boleh nak asing-asingkan pelajar. Jadi hendak tak hendak terpaksalah berhadapan dengan mereka-mereka ni. SK cuma risau jika ada yang berdendam dengan SK. SK cuma menjalankan tugas. Kalau SK dah nampak kesalahan yang dilakukan wajarkah SK menutup mata dan buat tak tahu.... ????


Jomlah kita balik ke sarang pulak ya. Mee Sarang ni SK masak malam tadi untuk anaknda Iman. Iman saje ke?? Oooo.. sebenarnya seminggu dua ni ER dah mula sibuk dengan urusan kerja dan majlis-majlis meraikan media. Biasalah dah hujung tahun memang begitu. Malam sebelumnya SK tak masak dengan alasan Iman dah makan banyak.. badan Iman dah besar sangat. Malam ni makan roti jer.. huhu. Tapi Iman tak makan roti. Dia cuma makan keropok jer. Jadi kerana kesian, malam tadi SK gagahkan juga buat mee sarang ni untuk dia. Kalau dah susah-susah tu wajar ke kalau SK tak tumpang sekaki.. wajar ke??? kikikiki...

Okeylah.. SK nak sambung buat kerja yang dah bersarang-sarang ni... cerita mee sarangnya sikit ajer.. huhuhu.

Resepi DI SINI!

2 comments:

  1. serba salah dibuatnya kan SK.. jadi pendidik ni bukan kerja mudah..

    eh eh.. menggoda plak mee sarang tu SK... cam sedap jer.. cam terliur jer.. hehe..

    ReplyDelete
  2. Ada banyak sayurrrrr....saya sukaaa?

    Ishh...melampau sungguh students itu. Saya tak mampu kot nak sambut dengan senyum simpul.

    ReplyDelete

tak nak komen???
urmmmm.. malaslah nak cerita lagi :)))))

AKHIRNYA IKEA TEBRAU DIBUKA

Assalamualaikum... YEAY!!  Akhirnya setelah sekian lama menunggu, Ikea Tebrau kini dibuka di Johor Bahru.  Setelah bertahun-tahun beran...