DAPUR BONDA CAFE

Seri Kandi Tanah Jauhar
2
Assalamualaikum...

PADA suatu malam disebabkan  Sk malas (dasar betullah) nak sediakan makan malam untuk Iman dan sebenarnya Sk pun terliur dengan post di Johor Sedap FB Page, Sk mengajak Iman ke Dapur Bonda Cafe yang terletak di Taman Setia Tropika. Biasanya masa ER tak adalah baru ada peluang nak mencuba di cafe-cafe yang tumbuh macam cendawan lepas hujan ni. Nanti kalau ajak dia serba tak kena dibuatnya.. huhuhu.


Tak sukar untuk ke sini. Cari sahaja Petronas Taman Setia Tropika, Dapur Bonda bertentangan dengan stesen minyak tersebut dan bersebelahan dengan Sinseh Cina. Kebanyakan hidangan dari Dapur Bonda adalah masakan asli dari Sarawak. Haaa.. yang ini Mee Kolok. Pilihan Iman, Sk rasa sikit.. urmmm.. tak boleh lawan rasa Mee Kolok Hutan Bandar. Pada Sk Mee Kolok Hutan Bandar tiada tandingan walaupun dah pernah makan Mee Kolok di tebing Sungai Sarawak, tetaplah Hutan Bandar yang jadi pilihan.


Ini pilihan Sk, Laksa Sarawak. Alhamdulillah, sedaplah sikit di tekak Sk ni. Susah jugak kot rasanya nak sediakan rencah untuk kuah laksa nikan. Haaa.. pada sesiapa yang tak pernah makan Laksa Sarawak jangan bayangkan macam Laksa Penang atau Laksa Nyonya ya. Laksa Johor pun bukan. Laksa Sarawak memang lain dari yang lain. Kalau nak cuba banyak lagi makanan Sarawak bolehlah singgah ke Dapur Bonda Cafe.
Tags

Post a Comment

2Comments

Blog ini merupakan blog peribadi. Segala tulisan di dalamnya merupakan pengalaman sendiri atau pandangan peribadi Sk terhadap sesuatu produk, makanan atau perkhidmatan. Sk juga tidak bertanggungjawab sekiranya anda tidak mendapat kualiti produk, makanan atau perkhidmatan sebagaimana apa yang dinyatakan di dalam blog ini.

Segala komen yang dituliskan di sini adalah di bawah tanggungjawab pengomen sendiri. Untuk sebarang pertanyaan, anda boleh menghantar email kepada serikanditanahjauhar@gmail.com

Terima kasih

Post a Comment

#buttons=(Ok, Go it!) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Check Now
Ok, Go it!