MAKAN DI STOP ZONE CAFE

Seri Kandi Tanah Jauhar
4

Assalamualaikum...

WAAAA..  macam pandai sangat masak banyak komplen itu tak kena ini tak kena Sk ni ek? Hahahaha.

Eh,  memanglahkan,  kalau sedap kita cakap sedap,  tak sedap takkan nak cakap sedap,  kan.  Tak sedap di tekak kita, mungkin juga sedap di tekak orang,  sedap di tekak kita belum tentu sedap di tekak orang,  sedap tu kan subjektif,  gituuu.


Baiklah,  kali ini Sk nak bawa anda ke sebuah cafe yang baru dibuka terletak di Taman Damansara Alif. Nak kata baru sangat tu,  taklah jugak,  mungkin beberapa bulan yang lepas.  Cafe ini terletak berhampiran dengan pejabat Sk,  setiap hari Sk akan lalu di hadapan bangunan cafe ni dan ia dibuka di kawasan baru juga.  


Sebenarnya ini merupakan kali kedua Sk ke sini.  Yang kali pertama tu Sk tak blog di sini lagi tapi mujurlah Sk masih rajin nak ambil gambar,  hehehe. 
Persepsi Sk pertama kali ke sini ialah rasa kagum dengan tema yang diketengahkan. 
Berkonsepkan warna hitam yang gelap di dinding dengan coretan menu menggunakan kapur,  namun pemilik cafe bijak memadankannya dengan set meja dan bangku dari papan palet (betul ke eja ni?) 
Rasa hipster gitu. 
Sk juga agak terkejut kerana cafe ini menyajikan pelbagai jenis menu local dan western yang mana ia boleh didapati sepanjang hari bukan hanya pada masa tertentu sahaja tau. 


Disebabkan masa ni Sk sedang diet nasi (kununnnn) maka Sk memilih untuk makan Fish & Chips. 
Sebaik dihidang ke meja sekali lagi Sk terkejut dengan potion yang besar dibandingkan dengan harganya.  Sedap juga..  Memang tidak mengecewakanlah. 


Pilihan Iman pula,  Nasi Ayam Penyet. 
Bentuk love terus Iman terpesona. 
Persembahan mantap dengan rasa yang hebat,  Alhamdulillah. 


Teh Tarik Madu untuk Iman. 
Tarik jangan tak tarik,  Ahaks! 


Ini kali kedua ke sini..  Lepas tu cepat-cepat blog sebab nak bagitahu memang Stop Zone Cafe adalah antara cafe terbaik menyajikan hidangan western yang pernah Sk singgah. 


Sizzling Cheesy Grill Beef.
Steak Daging Lembu yang dihidangkan bersama wedges,  bunga kubis, hirisan carrot dan jagung.  Dicurahkan pula sos yang saaaaaaangat sedapppppp!!!! 

Haaaa..  Bukan senang tau Sk nak puji. 
Memang giler sedap sampai licin sos tu Sk selet dengan steak malah kawan Sk yang sama-sama makan pun cakap sedap tau. 


Yang ini pula Spaghetti Aglio Olio. 
Yang ni bagi Sk okey okey sajalah,  agak kering dan rasa macam mee kuning sikit,  hehehe. 


Lain kali datang lagi nak order Big Plate ni pulak.  Macam-macam ada dalam set ni tau. 
Siapa nak ikut? 
Jommm!! 

Post a Comment

4Comments

Blog ini merupakan blog peribadi. Segala tulisan di dalamnya merupakan pengalaman sendiri atau pandangan peribadi Sk terhadap sesuatu produk, makanan atau perkhidmatan. Sk juga tidak bertanggungjawab sekiranya anda tidak mendapat kualiti produk, makanan atau perkhidmatan sebagaimana apa yang dinyatakan di dalam blog ini.

Segala komen yang dituliskan di sini adalah di bawah tanggungjawab pengomen sendiri. Untuk sebarang pertanyaan, anda boleh menghantar email kepada serikanditanahjauhar@gmail.com

Terima kasih

  1. assalamualaikum seri...Wah !! nampak sedap jer ni...
    ** Mama Maszull

    ReplyDelete
  2. Allah kak...tengok nasi penyet Iman tu jer pun dah kecur dah. Dan saya rasa kalau sos sedap... saya pun celet sampai licin juga. Kemungkinan lain...mintak.sos tambahan..masuk mangkuk....haha

    ReplyDelete
  3. Salam kenal..salam ukhwah...ya allah SA tgok makanan tu semua buat perut berbunyi...SA sedang diet ni...

    ReplyDelete
Post a Comment

#buttons=(Ok, Go it!) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Check Now
Ok, Go it!