MESTI KLIK

MESIN TEKAN CRUST TART

MESIN TEKAN CRUST TART
PEMBERITAHUAN : Sebarang pertanyaan atau tempahan mesin tart dan sebagainya hendaklah diajukan melalui sms dan whatsapp sahaja ke talian 0127844524. Terima kasih.

Thursday, December 31, 2015

BERCUTI DI GRAND RIVERVIEW KOTA BHARU

Assalamualaikum...

INI kali ketiga Sk sekeluarga bercuti ke Tanah Serendah Sekebun Bunga iaitu Negeri Kelantan Darul Naim. Dan ini merupakan kali kedua ER memilih untuk menginap di Hotel Grand Riverview ini. Alhamdulillah, walaupun hujung-hujung tahun ni biasanya musim hujan namun percutian kami berjalan lancar. Tiga hari di negeri Serambi Mekah ini cuaca agak baik cuma hujan turun lebat pada malam pertama di sini dan di sebelah pagi hari kedua semasa sarapan.. Alhamdulillah.


Kali kedua kami datang dulu, hotel ini sedang ditambah baik. Hotel ini sering menjadi pilihan mereka yang datang ke Kota Bharu kerana kedudukannya yang strategik dan lagi dekat sangat dengan Pasar Siti Khadijah. Cuma kali ni kami tidak jejak langsung ke pasar tersebut.. haiiii.. rasa macam tak lengkap jer percutian ke Kota Bharu kalau tak ke situkan.
(Image hotel dari google)
Masuk sahaja ke bilik, kami disapa dengan warna merah menyala.. haaaa.. mahu tak terkejut dibuatnya. Kalau biasanya bilik hotel menonjolkan warna-warna alam yang ni merah.. kalau lembu masuk terus pengsan. Kelainan yang ditonjolkan membuatkan kami rasa teruja sangat selepas terperanjat tu.. hahaha.


Kemasan hotel juga lebih baik dan bercitarasa mewah berbanding sebelum ini. Semua kemudahan lengkap termasuk peralatan untuk menggosok pakaian.


Bilik mandi yang mewah serta anggun dengan set mandian yang wangi dan ceria.

Kalau rasa nak berendam dalam tub pun boleh tapi Sk tak sempatlah.. banyak agenda.. hahahha.

Nak buat kopi pun tak sempat tau. Dan yang bestnya di GRV ni.. semua snack dan minuman ringan diberi secara percuma. 


Malam pertama di Kota Bharu, kami singgah makan di Yati Ayam Percik yang terkenal di sini. Pilihan Sk.. nasi kerabu. Tapi tak rupa nasi kerabu sebab dia guna nasi putih biasa tu dan dihidang bersama ulam yang dimayang halus.


Semestinya.. ayam percik. Kali kedua kami datang dulu, kecewa sebab ayam percik dah habis. Kali ni sengaja order lebih.. sengaja nak makan banyak-banyak.. hahha. 
Dalam mangkuk besi tu, gulai kawah. Sejuk selap sampai kuahnya agak membeku.. kembang tekak dibuatnya.. kami ambil dagingnya sahaja kuah memang takde siapa mahu.


Sarapan hari pertama di GRV cafe. Banyak juga pilihannya dan banyak jugalah yang masuk ke perut Sk ni.. hahahha. 


Masa ni GRV ada buat pameran watak-watak Disney kot.. jadi ada replika rumah Hansel dan Gretel (cemana eja.. hantam sajalaaa)


Binaan replika ni dibuat daripada tepung yang dibakar. Siap boleh korek-korek lagi.. hahaha.


Lepas sarapan, kami terus ke Rantau Panjang. Yang femes di sini.. tentulah ais krim kelapa.. sedapppp.


Tak sah juga kalau tak makan mee celup. Tapi rasanya sedap lagi mee celup yang selalu kami makan di Restoran Sayang Impian di JB.


Balik dari Rantau Panjang terus ke Pengkalan Kubur. Rasanya Sk lebih suka shopping di Pengkalan Kubur berbanding Rantau Panjang walaupun sama sahaja barang yang dijual tapi bagi Sk di Pengkalan Kubur lebih mudah untuk kita membeli-belah.

Lepas tu kononnya nak pergi minum Teh Tarik Madu Pak Mat.. tapi dah tutup daaaa... 


Nampak gerai jual ABC kelapa ni.. amboiii.. masing-masing terus minta sorang satu. Haus sangatlah tuuuu.


Ternampak pulak papan tanda Pantai Cahaya Bulan.. terus tuju ke sana. Meriah sungguh PCB ni.. rupanya ada banyak gerai makanan dan ada teh tarik madu juga tapi kami dah kenyang makan popia ketam di gerai ABC tadi.


Terleka sebentar melihat ombak menghempas pantai. Dah puas menikmati angin pantai kami balik le hotel untuk membersih diri.


Alhamdulillah.. sarapan hari kedua dapat pekena makanan Kelantan kegemaran Sk dan Iman, laksam. 


Tertinggal gambar makan malam hari kedua.. huhu. Ini tak ingat di mana. Dah penat pusing cari daging bakar dan sup keting.. banyak yang tutup di sebelah malam rupanya.


Sarapan hari kedua sebelum bertolak balik ke Johor Bahru. Tapi entah kenapa rasa macam hati tertinggal di sana ya???

2 comments:

  1. Makanan di pantai timur yg pasti membuka selera
    laksam satu dari dish yg paling kakak suka SK

    ReplyDelete
  2. hahaa... lembu masuk pun pengsan.. adoii

    ReplyDelete

tak nak komen???
urmmmm.. malaslah nak cerita lagi :)))))

RETREAT DI MERSING - HARI PERTAMA

Assalamualaikum... APABILA diberitahu bahawa Sk akan dihantar mengikuti satu kursus di Mersing terus rasa senak perut  hati jadi li...