BERCUTI KE MELAKA 2 - Alam Sari Di Tanah Jauhar

BERCUTI KE MELAKA 2

Assalamualaikum...

SK memilih untuk tinggal di Hatten Hotel yang terletak di Banda Hilir sepanjang kami berada di sini. Konon-konon, bolehlah jalan kaki je kalau nak pergi ke bangunan bersejarah dan persekitarannya. Hahhh.. cuma mampu jalan sampai Dataran Pahlawan dan Mahkota Parade jer.. hehehhe. Tu pun rasa macam nak tanggal pinggul dan kepala lutut.. huhu.


Bilik seaview katanya tapi tak teruja nak mengadap luar pun. Hanya pemandangan waktu malam sahaja yang menarik perhatian itupun hanya ER yang rajin menjengah.. hahaha. Bilik ini diasingkan kepada dua ruangan.. hall dan ruang tidur.. suka sangat design bilik ni.


Iman yang tak pernah tak teruja. Setiap bilik ada dua tv tapi Sk pilih tv bilik jugak.. boleh landing atas katil. Tu pun sibuk dengan semakfon jer sebenarnya.. tot tet tot tet.. maklumlah wi fi laju giler tau.


Foto-foto dulu sebelum bilik bersepah.. hehehhe. Kenapa rumah kita tak boleh buat macam gaya hotel? Sebab ada baaaaaanyak barang. Hishhhhhh!


Secara peribadi Sk berpuas hati. Masa baca review tentang Hatten ramai yang kata lif lambat.. tapi bagi Sk biasa jer. Agak lambat jugaklah sebenarnya sebab ada lapan biji lif.. hihi. Tak apa, Sk penyabar orangnya.


Kalau dah ke Melaka, tak sahlah kalau tak ke Klebang Coconut Shake. Kagum betul Sk tengok KCS sekarang. Asalnya bertapak dengan warung tepi jalan jer kan. Yang best mereka masih mengekalkan konsep warung. Dan yang bestnya lagi servis mereka adalah sangat cepat dan meja pun sangat banyak. 


Wajib juga singgah Mee Sup Tengkera. Aaaa.. perut rasa nak pecah ni. Kalau ke MST mesti nak ambil Kuey Teow Sup dan popia basah. Masa ni hujan turun dengan lebatnya menyimbah bandar Melaka.


Antara salah satu sebab kami bercuti ke sini, tentulah untuk makan ikan bakar. Dan.. kami memilih Ikan Bakar Anjung Batu. Memang sejak dulu suka ikan bakar cikgu. Cikgu dah lama tak ada kini anak-anaknya pula mengambil alih. Tenang dan damai jer makan di sini. Kami tak suka makan dalam hiruk pikuk manusia.. jauh sikit pun tak apa.


Sotong tepung untuk Sk dan sotong bakar untuk ER.. hehehhe. Sk memang muak sikit makan sotong bakar.


Pencuci mulut.. ini Iman sukalah.. jeli kelapa.


Di Anjung Batu ni, nasi lemaknya percuma setiap hari Jumaat.
Alhamdulillah... sedapppp!

1 comment:

Blog ini merupakan blog peribadi. Segala tulisan di dalamnya merupakan pengalaman sendiri atau pandangan peribadi Sk terhadap sesuatu produk, makanan atau perkhidmatan. Sk juga tidak bertanggungjawab sekiranya anda tidak mendapat kualiti produk, makanan atau perkhidmatan sebagaimana apa yang dinyatakan di dalam blog ini. Segala komen yang dituliskan di sini adalah di bawah tanggungjawab pengomen sendiri.
Untuk sebarang pertanyaan, anda boleh menghantar email kepada serikanditanahjauhar@gmail.com
Terima kasih