MAKAN DI SEVENTEES CAFE

Seri Kandi Tanah Jauhar
3

Assalamualaikum...

KADANG-KADANG kan... rasa macam masak sendiri ni, kepenatannya sama jer dengan kita makan di luar. Ialah, kalau masak sendiri tu nak pakai baju kelawar pun boleh. Tak yah sapu bedak kat muka pun tak apa. Tapi kalau nak pergi makan di luar ni, nak kena bersiap. Biarlah senonoh sikit kan. Kenalah cari baju elok, tudung elok, sapu bedak.. taklah nampak berkilat jer muka tu kan.. hahaha. Lepas tu, nak cari kedai makan.. nak order makan, nak makan, nak bayar, nak balik.. tup tup dah pukul 10.30 malam. Kalau makan kat rumah.. siapkan bahan.. masak nasi.. masak lauk.. makan.. kemas.. baru pukul 9.30... dah boleh landing tengok dvd.. gitu.. cuma penatlah kan.. huhu.

Tapi.. kalau dah selalu masak, kadang-kadang memang buntu dah nak masak apa. Jemu pun ada asyik makan benda yang sama. Rasanya lepas ni Sk kena jugaklah beli buku masakan Chef Haniliza atau Chef Wan.. apa tu.. sehari satu resepi. Haaa... baru pas tu Pak Inche nganga.. banyak betul idea bini aku memasak.. hahahha. 365 hari setahun.. 365 jenis lauk.. kagum.. kagum.

Ni pasal dah malas nak masak, kami pun pakat-pakat pergi mencuba kedai makan yang direkomen ahli group Johor Sedap. Scroll scroll terus ternampak gambar Lamb Grill yang marvelous sungguh ceritanya. Lokasi.. Seventees Cafe, Taman Bukit Indah. Jom terjah!


Seventees Cafe ni terletak di No 73, Jln Indah 16/12, Taman Bukit Indah. Landmark yang diberikan di dalam fb page adalah Tesco/Ambank yang bagi Sk panduan yang tidak tepat bagi orang yang tidak biasa di kawasan ini. Ini kerana Sk memilih landmark Tesco.. dan ia membawa Sk keluar dari kawasan yang sepatutnya sebab dah masuk jalan satu hala (tak boleh belok kanan sedangkan SC terletak di sebelah kanan tesco. Panduan yang paling tepat adalah anda cari bangunan Ambank Taman Bukit Indah dan susur ke atas.. anda akan jumpa SC yang sebenarnya kedai perabot jati (di waktu siang).  
SC menggunakan konsep layan diri. Order di kaunter, bayar dan makanan akan dihantar ke meja anda. Tempoh menunggu tak lama. 
Iman.. macam biasa sangat suka minum Choc Ice Blended dan dia juga sangat cintakan marshmallow.. erkkk!


Sk pilih jus epal dan cincau ais untuk ER. Mug besar tempayan tapi berbaloi sebab tidak dipenuhi air batu semata.


Di samping western, SC turut menyediakan beberapa makanan tradisi. Tekak kami tiga beranak memang nak makan kambing panggang malam tu. Ini ialah Lamb Rack Grill Set. Anda boleh pilih yang biasa atau berkeju.


Daging kambing yang sungguh longkah sekali. Tak ambil masa yang lama untuk mengunyahnya kerana ia lerai dari tulang. Sk rasa kalau ada nasi beriyani.. dah macam makan kat Kari Kambing 40 hari pun ya.. hahah. 

Ia juga datang dalam potongan-potongan kecil. Dihidangkan bersama potato wedges dan roti perancis. Cukup mengenyangkan.


Sehelai salad sebiji tomato ceri sebagai penyeri.


Harga berpatutan. 
ALHAMDULILLAH.

Post a Comment

3Comments

Blog ini merupakan blog peribadi. Segala tulisan di dalamnya merupakan pengalaman sendiri atau pandangan peribadi Sk terhadap sesuatu produk, makanan atau perkhidmatan. Sk juga tidak bertanggungjawab sekiranya anda tidak mendapat kualiti produk, makanan atau perkhidmatan sebagaimana apa yang dinyatakan di dalam blog ini.

Segala komen yang dituliskan di sini adalah di bawah tanggungjawab pengomen sendiri. Untuk sebarang pertanyaan, anda boleh menghantar email kepada serikanditanahjauhar@gmail.com

Terima kasih

  1. Mak aiii...lamb rack grill....perghh. kalau saya, mesti dah tak reti malu. Dah kokah kan tulang agaknya saya tu

    ReplyDelete
  2. Kakak kalau ke Bukit Indah utk ke Jusco aje SK
    Jarang makan di situ. Nantilah ada masa kakak singgah - teringin juga ni:)

    ReplyDelete
  3. sedapnya...
    fasya klo tgk air y ada mashmallow tu confirm nak jugak

    ReplyDelete
Post a Comment

#buttons=(Ok, Go it!) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Check Now
Ok, Go it!