MESTI KLIK

MESIN TEKAN CRUST TART

MESIN TEKAN CRUST TART
PEMBERITAHUAN : Sebarang pertanyaan atau tempahan mesin tart dan sebagainya hendaklah diajukan melalui sms dan whatsapp sahaja ke talian 0127844524. Terima kasih.

Thursday, October 5, 2017

MAKAN DI ONG SHUN SEAFOOD RESTAURANT

Assalamualaikum...

CERITA makan lagi,  kali ini di Ong Shun Seafood Restaurant yang terletak di Jalan Abdul Samad berhampiran dengan Sedap Corner dan Thistle Hotel.  Sk rasa sekurang-kurangnya dah tiga kali jugak kami ke sini dalam tempoh sebulan dua,  hahaha. Kami suka ke sini sebab masakannya sedap dan harganya sedikit murah berbanding dengan restoran makanan laut yang lain. 


Ong Shun ni dah lama dibuka dan ER tahu mengenainya selepas pejabatnya mengadakam jamuan di situ.  Macam biasa,  lepas rasa sedap kenalah bawa family pulakkan. 

Juadah pertama yang sampai ke meja adalah makanan kegemaran Sk,  apalagi kalau bukan Sotong Telur Masin. 
Wallaweiiii..  Sungguh berperisa,  lemak berkrim disukai ramai. 
Sotong digoreng tepung dan dicurahkan pula sos mentega dan telur masin yang melimpah namun tidak menghilangkan rangup gorengan sotong tu. 


Ini pula makanan kegemaran ER,  
Baby Sotong Goreng Madu. 
Sangat sedap dengan rasa baby sotong yang rangup bersama sos madu yang secukup rasa memang sungguh menepati citarasa kami. 


Lemon Chicken makanan kegemaran Iman. 
Ayam goreng tepung bersama sos lemon namun sosnya agak cair..  Pendek kata kurang sedaplah..  Kecewa Iman nampaknya. 


Siakap Stim ala Hong Kong
Sedap juga tapi stim Hong Kong bukan masakan kegemaran Sk. 
Sk lebih suka masak Sam Rock baru rock bro! 


Nampak ada pau goreng dalam menu terus mintak. Memang sedap tapi sayang kuah kena beli lain.  Makan ajelah cicah dengan kuah sotong telur masin,  hahaha. 


Dah lama tak minum minuman manis,  Sk minta Jus Markisa. 
Ya Allah  manis melekat rasa buah markisa,  tak kedekut langsung dia bubuh.
Pilihan Iman macam biasa,  Sirap Bandung la..  Hehehe. 


Kali kedua makan di Ong Shun. Masa ni Iman tak ada, tekak ingin nak makan masakan mee gitu. Kuey Teow Kantonis untuk Sk,  ER makan Kuey Teow Goreng kot,  lupa plak,  haha. 


Shark Fin Soup kegemaran ER
Sk kurang minat,  jamah sikit aje.
Banyak giler,  sudahnya tak habis,  tapau laaa. 
Kalau ada Iman pun dia bukannya makan,  hehehe. 


Sotong Telur Masin memang wajib ambil.. 
Tak tahu kenapa suka sangat makan sotong telur masin ni,  hehehe.  


Kali ketiga datang, 
Sotong Telur Masin kesayangan Sk
Kah kah kah
Rasa hati cam nak mengulang lagi pulak malam ni,  hehehe


Cuba menu baru,  Ayam Mango
Mula tak ambil gambar tapi sedap sangat terus suruh Iman ambil gambar
Ayam tinggal separuh tu,  hehehe. 
Eh,  jomlah pergi lagi,  nak??? 

1 comment:

  1. semua tu fav SA...Ong Shun Restaurant ni kat mana ye..

    ReplyDelete

tak nak komen???
urmmmm.. malaslah nak cerita lagi :)))))

INAYAH - AKU MAHU PULANG

Assalamualaikum... Alhamdulillah. Akhirnya, Telemovie INAYAH akan ditayangkan di Astro Citra pada hari Ahad,  22 Oktober 2017 jam 10 ma...