MESTI KLIK

MESIN TEKAN CRUST TART

MESIN TEKAN CRUST TART
PEMBERITAHUAN : Sebarang pertanyaan atau tempahan mesin tart dan sebagainya hendaklah diajukan melalui sms dan whatsapp sahaja ke talian 0127844524. Terima kasih.

Sunday, January 14, 2018

MAKAN DI DULANG LIMA CAFE

Assalamualaikum...

BURPPP!  Alhamdulillah..  Baru lepas menikmati santapan tengahari yang Sk tapau di kantin kolej.  Pilihan Sk hari ni,  nasi putih bersama asam pedas ikan mayong besar 2",  sayur bunga kubis goreng dan sambal belacan.  Semuanya baru RM5.50. Nikmatnya makan pedas di kala perut sedang lapar dengan cuaca sejuk-sejuk macam ni..  Hehehhe.

Lalu teringatlah peristiwa Khamis lepas,  Sk bersama kawan-kawan sekerja mengubah citarasa, makan di luar kawasan. Destinasi kami adalah Dulang Lima Cafe yang terletak di Jalan Simbang,  Taman Perling. Teringin pulak nak mencuba hidangan di sini dalam suasana dulu-dulu katanya,  gituuuu.

Kami sampai awal juga,  hanya beberapa meja diduduki pelanggan.  Kebanyakannya seperti keluarga.  Makin lama,  makin ramai yang datang,  kali ini kebanyakannya merupakan rakan sepejabat mungkin. Terkejut jugak sebenarnya bila baca menu. RM32 untuk dua orang makan iaitu semangkuk masakan gulai,  dua ketul ayam goreng atau ikan keli goreng,  sepiring ulam dan sambal belacan. Maklumlah,  macam Sk cerita tadi,  biasa Sk makan tengahari dengan dua lauk asas tak sampai RM6 pun,  hehehhe. 
Setelah berbincang dengan teman-teman,  kami memilih hidangan asam pedas ikan pari bersama ayam goreng,  ulam dan sambal belacan serta dua nasi putih (Sk datang berempat) 
Sk juga meminta tambahan Bendi Goreng (RM5 sepinggan) 
Haa..  Dalam gambar tu cencaluk kan sebab dia salah hantar. 
Betul-betul rasa macam kembali ke zaman kecik makan kat rumah nenek ayah duduk tepi tingkap.  Cuma sudu jer bentuk tak sama,  hehehe. 
Asam pedas ikan pari yang terlalu masam di tekak Sk. Bila tanya Kak Imah yang duduk sebelah dia kata okey.  Lepas tu tanya dengan Naza, dia kata masam. Lepas tu Kak Min kata nak tambah kuah,  dah tambah kuah dia berhenti makan pulak,  yang pelik kuah tambah yang datang rasa manis,  errrr. 
Bendi goreng yang tak mengecewakan dan sememangnya gandingan serasi untuk asam pedas. 

Pakej Asam Pedas RM32
(2 potong ikan pari, 2 ketul ayam goreng,  sepiring ulam,  sepiring sambal belacan) 
Bendi Goreng RM5
Nasi Putih 2 RM4
Tambah kuah RM3

Jumlah RM44
Bahagi 4 orang seorang RM11.

Okeylah tu..  Bukan selalu... 

Selain tu ada juga masakan lain seperti masak lemak cili api dan masak tempoyak. 
Ada juga hidangan ala carte seperti nasi ayam penyet dan hidangan mee. 

Jika anda inginkan kelainan dan suasana 70-an ketika menikmati hidangan,  bolehlah singgah ke sini mengimbau nostalgia. 

4 comments:

  1. i is terliur tau..
    sedapnya asam pedas..
    jauh pulak nak ke johor tu. kena tunggu balik kg nnt..

    ReplyDelete
  2. syoknya..mengimbau kenangan lama.Dulu mak memang hidangkan makanan dengan dulang tu,sekarang je dia dah malas...hahahah

    ReplyDelete
  3. suasana best tapi kalau kuah asam pedas tu tak kick tak sedap jugak kan kak..

    ReplyDelete

tak nak komen???
urmmmm.. malaslah nak cerita lagi :)))))

NASI AYAM HAINAN

Assalamualaikum... DAH beberapa minggu tak ke pasar.  Kalau nak beli lauk pun,  Encik Rizar selalunya akan pergi sendiri ke Pasar Tani atau...