MESTI KLIK

MESIN TEKAN CRUST TART

MESIN TEKAN CRUST TART
PEMBERITAHUAN : Sebarang pertanyaan atau tempahan mesin tart dan sebagainya hendaklah diajukan melalui sms dan whatsapp sahaja ke talian 0127844524. Terima kasih.

Saturday, January 2, 2010

Selamat Tinggal Secret Recipe



SELEPAS 10 tahun tak lagi membuat kek, hari ini saya kembali dengan resepi seorang teman siber dari US, Pn Nor Hayati Ramlan. Pn Yati yang saya panggil Kak Yati sebenarnya merupakan isteri kepada ex-bos saya, En Khata, dan saya rasa sungguh dekat dengan Kak Yati apabila kami sering berinteraksi dalam facebook yang begitu popular hari ini.

Kali terakhir saya membuat kek adalah semasa belum berkahwin, di mana masa tersebut saya paling suka membuat kek lapis asam manis, yang resepinya saya dapati dari bakal mak mertua salah seorang teman baik saya, Ucu dan resepi itu masih saya simpan sampai sekarang.

Alhamdulillah, mixer yang saya gunakan ini pun adalah hadiah dari Ucu di hari perkahwinan saya yang tak pernah saya gunakan. Dan hari ini buat kali pertama saya menggunakannya dan ia masih berfungsi.

Turut membantu saya menyediakan Kek Kukus Coklat berlapis Krim Keju ini adalah anak saya yang tersayang, Yaya. Yaya ni memang rajin menolong saya di dapur termasuklah menumis sambal. Wah, bukan main suka dia sibuk nak tolong masukkan tepung dan sebagainya dan inilah hasilnya kek saya.



Tak sia-sia menuntut ilmu dari Kak Yati, kosnya pun murah saja, cuma krim keju tu sajalah yang mahal. Kalau nak beli sendiri di kedai kek, mahu cecah lima enam puluh ringgit, jadi dah pandai ni tak perlulah lagi membeli.

Untuk menambah selera, saya buatkan topping kek yang saya belajar dari teman sepejabat, Ezreen dan Naza. Hmmm.. sume baru belajar.. tapi hasilnya boleh tahan juga.. hehe, puji diri sendiri pulak. Lepas tu kononnya nak tulislah Selamat Tahun Baru, nak guna choki-choki, tapi macam tak jadi.

Sekarang ni nak belajar macam mana nak tuang topping coklat tu supaya tak comot.. hati ingin gak nak pergi kelas membuat dan menghias kek di Institut Hospitality YPJ pada 30 Januari nanti tapi sayangnya saya ada agenda sendiri pada tarikh tersebut. Nampaknya kenalah bertanya kawan-kawan atau bertenet sambil belajar.. harap-harap lepas ni success.. Aminn... Jadi layan sajalah gambar-gambar yang sempat saya ambil dalam kesibukan membuat kek ni ya.



Pada siapa-siapa yang nak cuba buat kek yang sedap ni boleh layan resepi di blog http://yatiememories.blogspot.com/. Dijamin jadi.. InsyaAllah.

18 comments:

  1. waa....memang menjadi kek tu....gebuss gitu...

    ReplyDelete
  2. memang jadi kak, resepi tak tipu.. besh2..

    ReplyDelete

  3. Cialis Online[url=http://www.cialis-rx-pharm.com] Cialis Online[/url]http://www.cialis-rx-pharm.com
    Viagra Online[url=http://www.viagra-10.org] Buy Viagra Online [/url]http://www.viagra-10.org
    Buy Valium Online [url=http://www.diazepam-rx-pharmacy.com] Buy Valium [/url]http://www.diazepam-rx-pharmacy.com
    Vicodin [url=http://www.buyvicodinnoprescription.us]Vicodin [/url]http://www.buyvicodinnoprescription.us

    ReplyDelete

  4. Xanax Online Buy Xanax http://www.xanax-rx-pharm.com
    Buy Ambien Ambien http://www.ambienmedicalblog.com
    Ambien Ambien http://www.ambienonline.us
    Klonopin Klonopin http://www.buyklonopin.name

    ReplyDelete

  5. Viagra Sale[url=http://www.buyviagrasale.com] Viagra Sale[/url]http://www.buyviagrasale.com
    Buy Accutane [url=http://www.accutane.ws] Accutane Online[/url]http://www.accutane.ws
    Levitra Online [url=http://www.levitraonline-usa.com] Levitra Online [/url]http://www.levitraonline-usa.com
    Buy Levitra Online[url=http://www.buylevitraonlinerx.com] Buy Levitra Online[/url]http://www.buylevitraonlinerx.com

    ReplyDelete

  6. Cialis [url=http://www.buycialis.name]Cialis [/url]http://www.buycialis.name
    Viagra [url=http://www.purchaseviagra.us]Viagra [/url]http://www.purchaseviagra.us
    Buy Viagra [url=http://www.viagras.name] Buy Viagra [/url]http://www.viagras.name
    Viagra Online Without Prescription[url=http://www.viagra-online-without-prescription.org]Viagra [/url]http://www.viagra-online-without-prescription.org

    ReplyDelete
  7. <----- Opening Spinn
    Buy Viagra Online [url=http://www.viagra.gd] Buy Viagra [/url]http://www.viagra.gd
    Buy Cialis [url=http://www.cialis.gd] Buy Cialis Online [/url]http://www.cialis.gd
    No Prescription Viagra[url=http://www.viagra-no-prescription.com]Viagra [/url]http://www.viagra-no-prescription.com

    ReplyDelete

  8. Valium [url=http://www.valiumonline.biz] Valium Online [/url]http://www.valiumonline.biz

    ReplyDelete

  9. Xanax [url=http://www.xanax.cx] Xanax Online[/url]http://www.xanax.cx
    Hydrocodone No Prescription[url=http://www.hydrocodonenoprescription.org]Hydrocodone [/url]http://www.hydrocodonenoprescription.org

    ReplyDelete

  10. Tramadol [url=http://www.online-tramadol.ws]Tramadol [/url]http://www.online-tramadol.ws
    buy viagra [url=http://www.buy-viagra.vc] viagra online [/url]http://www.buy-viagra.vc
    Hydrocodone [url=http://www.buyhydrocodone.ws] Buy Hydrocodone[/url]http://www.buyhydrocodone.ws
    viagra online [url=http://www.buy-viagra-online.info] buy viagra [/url]http://www.buy-viagra-online.info

    ReplyDelete

  11. Xanax Online[url=http://www.xanaxonlinerx.com]Xanax [/url]http://www.xanaxonlinerx.com
    Buy Viagra Online [url=http://www.viagraonline.vc] viagra[/url]http://www.viagraonline.vc
    Cialis [url=http://www.cialiscost.us]Cialis [/url]http://www.cialiscost.us
    Cialis Online [url=http://www.cialisonliner.net] Cialis[/url]http://www.cialisonliner.net

    ReplyDelete

  12. Cialis Online [url=http://www.purchasecialisonline.us] buy cialis online [/url]http://www.purchasecialisonline.us
    Order Viagra[url=http://www.orderviagraovernight.com]Order Viagra[/url]http://www.orderviagraovernight.com
    Viagra[url=http://www.viagravv.com]Viagra[/url]http://www.viagravv.com
    Xenical Online[url=http://www.xenicalonlinepharmacy.com] Xenical Online[/url]http://www.xenicalonlinepharmacy.com

    ReplyDelete

  13. Oxycontin[url=http://www.oxycontin-usa.com]Oxycontin[/url]http://www.oxycontin-usa.com
    Accutane[url=http://www.accutane.gd]Accutane[/url]http://www.accutane.gd
    Xanax[url=http://www.xanax-discount.biz]Xanax[/url]http://www.xanax-discount.biz
    Tramadol [url=http://www.tramadolrxprice.com] Tramadol Price[/url]http://www.tramadolrxprice.com

    ReplyDelete

  14. Adipex[url=http://www.adipexrxsale.com]Adipex[/url]http://www.adipexrxsale.com
    Ambien [url=http://www.ambienonline.biz]Ambien [/url]http://www.ambienonline.biz
    buy viagra [url=http://www.generic-viagra-online.us] viagra[/url]http://www.generic-viagra-online.us
    Cialis [url=http://www.cheap-cialis-usa.com]Cialis [/url]http://www.cheap-cialis-usa.com

    ReplyDelete
  15. <----- Opening Spinn
    viagra online without prescription[url=http://www.viagra.gd]viagra online without prescription[/url]http://www.viagra.gd
    Cialis[url=http://www.cialis.gd]Cialis[/url]http://www.cialis.gd
    Viagra[url=http://www.viagra-no-prescription.com]Viagra[/url]http://www.viagra-no-prescription.com

    ReplyDelete
  16. <----- Opening Spinn
    Viagra[url=http://www.viagra.gd]viagra online without prescription[/url]http://www.viagra.gd
    Cialis[url=http://www.cialis.gd]Cialis[/url]http://www.cialis.gd
    Viagra[url=http://www.viagra-no-prescription.com]Viagra[/url]http://www.viagra-no-prescription.com

    ReplyDelete
  17. |
    Try to remember that regardles of what type of air max sneakers you select [url=http://www.sreecgmath.org/newcheapgucci.php]cheap Gucci outlet[/url]
    buy, ensure that you simply are purchasing a real Nike sneaker. There are tons of shady stores on the internet which will test [url=http://www.sreecgmath.org/newcheapgucci.php]cheap Gucci bags[/url]
    pass off their elaborate fakes to be the true point. These suppliers are usually run beyond China, and will only provide [url=http://www.sreecgmath.org/newcheapgucci.php]cheap Gucci[/url]
    people on the net.
    When you purchase this shisha, we are going to dispatch this item inside 24 hrs with no cost delivery cost[url=http://www.sreecgmath.org/newcheapgucci.php]cheap Gucci outlet[/url]
    Isn鈥檛 it an awesome supply? You are merely a couple clicks away [url=http://www.sreecgmath.org/newcheapgucci.php]cheap Gucci outlet[/url]
    own this environmentally friendly shisha. Shisha bowl plays a vital role as the shisha coal has http://www.sreecgmath.org/newcheapgucci.php
    be put right here only.

    ReplyDelete
  18. ӏt's perfect time to make some plans for the long run and it's time to be
    happy. I've learn this put up and if I may just I want to suggest you few fascinating issues or tips. Perhaps you could write subsequent articles referring to this article. I wish to read more things about it!

    Look into my blog post - Www.2Applyforcash.com
    Feel free to visit my website - Payday Loans

    ReplyDelete

tak nak komen???
urmmmm.. malaslah nak cerita lagi :)))))

BOAT NOODLE @ TEH O AIS 50 SEN

Assalamualaikum... RAJIN pulak nak cepat-cepat update kisah malam tadi padahal bukan main banyak kisah yang belum dikisahkan lagi.  Hurmmm....