JAWAPAN TEKA GAMBAR

Seri Kandi Tanah Jauhar
6
ASSALAMUALAIKUM wbt

SETELAH dua tiga kali tak berkata-kata di hari Rabu, dan dua tiga kali juga tak muncul di hari Rabu, hari ini saya memunculkan diri dengan gambar dan kata-kata sekali, hehehehe. Ini adalah bagi menjawab teka-teki di mukabuku semalam.



APAKAH???

Tidak pasti sama ada ini yang pertama di Johor Bahru tetapi rasanya saya memang tak pernah bertemu lagi sayur kailan diperlakukan sebegini. Sebaik sahaja pelayan restoran meletakkan pinggan di atas meja, saya agak ternganga.. urmmm, bunga rampaikah? Tapi.. kenapa ada sudu. Rupa-rupanya sayur kailan yang dihiris halus dan digoreng garing dinamakan 'Crispy Kailan'. Rasanya?? Fantastic & Bombastic! Hehehehe.. Apa kata anda cuba sendiri dengan mengunjungi Restoran Permata Senibong yang terletak di Pusat Makanan Laut Senibong. Gerainya yang nombor 8 ya... sila-sila. Banyak lagi hidangan menarik dan lain dari yang lain di sini. Nanti akan saya kongsikan kemudian ya.

Wassalam.
Tags

Post a Comment

6Comments

Blog ini merupakan blog peribadi. Segala tulisan di dalamnya merupakan pengalaman sendiri atau pandangan peribadi Sk terhadap sesuatu produk, makanan atau perkhidmatan. Sk juga tidak bertanggungjawab sekiranya anda tidak mendapat kualiti produk, makanan atau perkhidmatan sebagaimana apa yang dinyatakan di dalam blog ini.

Segala komen yang dituliskan di sini adalah di bawah tanggungjawab pengomen sendiri. Untuk sebarang pertanyaan, anda boleh menghantar email kepada serikanditanahjauhar@gmail.com

Terima kasih

  1. huhu..kailan ke??penat tanye pak cik google tau..;P

    ReplyDelete
  2. LaaA..kailan ker... Ingatkan daun ape la tadi.. Udah rupanya dah tak seperti sayur kailan.cam no nak tau..hehehehe

    ReplyDelete
  3. he he he salam kak, erma tak tau lak kena teka... aperpun erma memang kagum melihatnyer.. sapalah cheaf yang rajin meracik bak kata akak dah macam bunga rampai.. ha ha ha tapi kalau sedap..mmmm bestnyer...uniq tu..

    ReplyDelete
  4. crispy kailan....
    first time mas dengar tau..

    ReplyDelete
  5. tak dapek on9 fb selain sabtu n ahad.. makanya tak tahu ttg tekagambar ni.. huk.. hukk..

    Molek nama 'crisry kailan' ni.. siap promote mmg sodap giloss laa ni Sari eikk :)

    ReplyDelete
  6. Saya dah banyak kali mencuba di Restoran Permata Senibong byk resipi Nyonya, Cina dll yang tak pernah saya makan anataranya Siakap Stim Nyonya, Crispy Kailan, Mantau, Siakap Kam Heong dll. Yang paling sedap Salted Egg Crab. Cuba lihat FB restoran ni..

    http://www.facebook.com/pages/Permata-Senibong-Seafood-Steamboat-No-8/125271634220641

    ReplyDelete
Post a Comment

#buttons=(Ok, Go it!) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Check Now
Ok, Go it!