MESTI KLIK

MESIN TEKAN CRUST TART

MESIN TEKAN CRUST TART
PEMBERITAHUAN : Sebarang pertanyaan atau tempahan mesin tart dan sebagainya hendaklah diajukan melalui sms dan whatsapp sahaja ke talian 0127844524. Terima kasih.

Monday, March 26, 2012

ISU BUAH KUNDANG

ASSALAMUALAIKUM...

SAYA masih keliru...

Kenapa buah kundang diambil namanya sempena warna bijinya... yang ungu..

Bukan sempena warna buahnya.... yang jingga...

Hiks!


Baca di sini dan di sinun...

:-))))

24 comments:

  1. sebab... antara byk2 buah.. banya buah kundang je yg bijinya warna kundang... takde buah lain yg bijinya warna kundang melainkan kundang.. kikiki...

    ReplyDelete
  2. baru mas tahu biji buah kundang warnanya gitu..
    cantikk la nengoknya..he3

    ReplyDelete
  3. Salam kak yus! org2 panggil akak yus ya hihihi kita ajerr panggil akak sari hihihi... eh eh eh eh eh??? kita baru tahuuuuuuuuuuuuu dlm biji dia warna kundang!!!! dah habis berkilo kilo makan kundang niiii baru tahu kewujudan kaler dlmnyer hihihi..

    ReplyDelete
  4. hahahhaaaaa....lia klu ingat isu bijik kundang n kaler kundang ji masih t'senyum kambing sorang2 kak....mmg lawak btl kan...sian lia dah umur 34 tahun baru tahu kundand=pepel... :D

    ReplyDelete
  5. baru ku tahu.. lia pun heran sblm ni napa nama kundang. haha dah terjawab skrg.. hehe

    ReplyDelete
  6. kikikik
    kontervarsi sungguh biji kundang...seksi ko puple

    ReplyDelete
  7. Kak Madiha aka Ratna, logik.. logik... hihi

    ReplyDelete
  8. Mas, akak pun baru tahuuuuuuu.. nasib baik ada Lelord yg sudi membelah biji kundangnya, hihi

    ReplyDelete
  9. Ijayuji, boleh jer, nak panggil Sari okey, Yus pun okey.. dua2 nama ada dalam IC, hehe. Itulah, akak pun baru tahu, tak sangka cantik betul kaler dia, sepadan ngan oren tu, Subhanallah..

    ReplyDelete
  10. Mamamya, haishh!! Kesian.. kesian.. hihi.. Akak pun tgh tersengih2 ni.. kui kui..

    ReplyDelete
  11. Lia, kan.. baru tau, nasib baik isu nama kundang tu timbul, kalu tak smpi ke sudah tak tahu bijinya warna purple.. hehe

    ReplyDelete
  12. Citarasa Rinduan, Ayu.. memang sexy gitu...

    ReplyDelete
  13. baru makan minggu lepas..tapi nak jenguk biji plak..hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alin Marlini, mcm tk penting nak tngokkan, hihi

      Delete
  14. whoahhh...saya baru tengok buah ni!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sunah, baru tengok? Msti belum prnah mkn kan, nt cari kat pasar malam, banyakkk

      Delete
  15. akak tau sb apa, biji dia kan pahit bebeno......jd...kalau pahit dibandingkn dgn masam/manis, pasti pahit lebih diingati org. Hehe...tu psl bg nma kundang....mandai2 je.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oh, Kak Zana, prnah mkn bijinya pahit ya?? Hiks, pandai mmg Kak Zana ni, hihi

      Delete
  16. Salam sari.Klu jumpa org jual buah kundang ni kat pasar..mmg WAJIB beli.hihih

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kak Azatie, sy jarang beli sbb tak tahan rasanya masam. Lagipun buah2 mcm ni mmgsy kurang sikt ;-). Tp lps ni nk beli sbb nk tngok bijinya, hihi

      Delete
  17. baru je makan minggu lepas, kawan bawa dari kelantan...jauhnya buah kundang tu terbang sampai ke sabah... kalau di kelantan, kami panggil buah ni buah 'star'... warna pepel pulak kite panggil 'butir star'menunjukkan kepada warna biji kundang yang pepel itu..

    ReplyDelete
  18. hahahhaha kak aku masih tersenyum2 ni

    ReplyDelete
  19. Nuwairani,oh, ada panggilan lain ya di Kelantan.. org Kelantan memang sebut biji tu butir kan..

    ReplyDelete

tak nak komen???
urmmmm.. malaslah nak cerita lagi :)))))

26 SYAWAL

Assalamualaikum... ALHAMDULILLAH.. dah hari ke 26 kita meraikan Syawal. Ramai yang mengambil kesempatan mengadakan rumah terbuka da...