MESTI KLIK

MESIN TEKAN CRUST TART

MESIN TEKAN CRUST TART
PEMBERITAHUAN : Sebarang pertanyaan atau tempahan mesin tart dan sebagainya hendaklah diajukan melalui sms dan whatsapp sahaja ke talian 0127844524. Terima kasih.

Thursday, April 19, 2012

KISAH PELANGI

ASSALAMUALAIKUM...

SEMALAM petang ramai warga JB yang pasti kebasahan akibat hujan lebat mejelang petang. Seingat saya sejak sesi persekolahan bermula tahun 2012 ini, inilah kali pertama saya terpaksa turun dari kereta masuk ke dalam kawasan sekolah untuk menjemput Yaya dengan payung. Walaupun ada juga beberapa kali hujan turun petang tapi biasanya sekitar jam 6.30 langit mula berhenti menangis dan saya cuma tunggu Yaya dari dalam kereta di seberang sekolah.

Sampai di kawasan Pulai, hujan sudah berhenti. Ada kelibat matahari yang muncul di sebalik awan senja. Saya yang sedang melayan ngantuk tiba-tiba dikejutkan dengan suara ER...

"Pelangi.. pelangi...," macam budak kecilkan. Sebenarnya itulah realiti dalam keluarga kami. Suka kecoh-kecoh.. hehe.

"Mana pelangi? Mana? Mana?" Saya buat-buat kecoh juga. Yaya senyap di belakang, apalagi kerjanya selain zzzzzzzzzzz... hiks.

Saya mencari-cari pelangi di kaki langit. Langsung tak ada satu jalur pun. Sajalah tu ER nak menyakat.. huhu.

"Tu... tu..., tak boleh tunjuk," jawab ER. Saya mencari-cari sambil ketawa.

"Kenapa tak boleh tunjuk?" Dalam hati dah tahu jawapan saja buat-buat tanya.. ;p

"Wahhhhhhhh... itu pelangi," saya nampak pelangi tapi juga tak berani tunjuk... hiks.

"Yaya, yaya, bangun. Tengok tu ada pelangi," ER mengejut Yaya. Terdengar Yaya bersuara orang baru bangun tidur.

Saya mengunjuk dengan ibu jari... "Itu pelangi... hihihi..." ER ikut gelak. Dia meniru gelagat saya.

"Hehehe... kenapa kita tak boleh tunjuk pelangi ek?" Tanya ER.

"Nanti jari kudung," huhuhu... aiiii.. sejak kecil kita dimomokkan dengan benda ni, sampai tua takut nak tunjuk pelangi, apa daaaaaa...

"Haha.. apalah atuk nenek kita dulu, kan??" kata ER.

"Huh, dari Kedah sampai Johor pun sama jer ceritanya, keh keh keh..."

imej dari http://www.flickr.com/photos/rinda06/3569228571/



Aiiiiiiiiiiiiiiii... syahdunya bila dengar lagu Pelangi Petang nikan...














15 comments:

  1. hehehheeee...btl la kak...dulu mmg percaya sungguh klu tunjuk pelangi nnti jari kudung... pd hal x der pun (smpi arini x tau apa motif x bagi tunjuk pelangi...)

    ReplyDelete
  2. Assalam Dik sari....dari Kedah sampai Johor jer..sian org Perlis...hehehe saja nak nyakat...oh lagu pelangi petang tu..Nostalgia...masa Akak Form 4 tu!!memang best lah lagu tu!! Eh..org cerita pelangi Akak layan lagu pulak dah..dah ..dah balik kira cucur badak ada berapa ekor lagi..oops berapa ketoi lagi!!

    ReplyDelete
  3. Mamamya, meh kita cari simbolik di sebalik pantang larang tu, hihi. Puas akak google, sume tataw... aiiii..

    ReplyDelete
  4. Kak Watierman, hehe.. dari Kedah sampai Johor tu sebab suami sy org Kedah.. hehe..

    Layan lagu best, Kak Watie, layan jer...

    ReplyDelete
  5. Kalo kitorg ditakutkn dgn jari bengkok kalo tunjuk pelangi..hehe.. tp kalo yg dah 'ter'tunjuk tu xde apa2 pulak ek kak..cam budak2 yg x tau..huhu.. ke kalau yg dah tau je x boleh? :D

    ReplyDelete
  6. Memang semalam petang balik kerja ditemani hujan lebat sungguh. Ramai juga yg ikut highway kempas tu kakak rasa lip-lap-lip-lap lampu isyarat sebab jalan pun berbalam je... rata-rata drive kat highway ikut belakang bersusun kereta tak sampai 80km/j bayangkan...

    Tapi kakak tak dijamu pelangilah pulak..

    ReplyDelete
  7. indahnya ciptaan tuhan kan..klu sue jari bengkok..kita pulak tangan kodong..aiaisshhh takut bebenor time tue..cuma berani mandang jew ler..:)

    ReplyDelete
  8. Hahaha... Sari... memang pun dulu orang tua kata takleh tunjuk pelangi...nanti jari kudung...jadi dulu akak tunjuk dgn muncung..hahaha...macam2 aje...

    ReplyDelete
  9. A'aaa kan.. baru teringat.. kalau tunjuk nanti kudung jari.. hihi..

    ReplyDelete
  10. kelakar kan..dulu mmg semua nya berpantang..dh tua2 gini..tk de maknanyaaaa

    ReplyDelete
  11. kat sana nampak pelangi.. kat cnie pun nampak juga pelangi petang semalam.. diana pun mcm tu gak.. suka tgk pelangi... ingat lg semalam irfan tanya diana... pelangi tu boleh x kita naik.. lepas tu lompat2... hehehhee... ^_^

    ReplyDelete
  12. Assalam kak sari,hehe lawak bace cite akak,cantik kan pelangi,indah sungguh ciptaan Tuhan.Owh ER akak org kedah ke,samalah ngan saya,hehe..

    ReplyDelete
  13. Tengok pelangi... teringat kat rainbow cake pulak... Hehehehe..

    ReplyDelete
  14. Betul tu, itulah yang selalu didengar orang lama sebut tak boleh tunjuk pelangi, tapi tak tau lah betul ke tak kan :D

    ReplyDelete
  15. salam sari..klu lps hujan mesti pelangi terbit dikaki langitkan..cantik jer!

    ReplyDelete

tak nak komen???
urmmmm.. malaslah nak cerita lagi :)))))

FESKO KPYPJ 2017

Assalamualaikum... Sk ingin mengajak anda yang tinggal berhampiran Kulai atau sekitarnya untuk sama-sama memeriahkan Festival Konvokesy...