CUPCHAI

Seri Kandi Tanah Jauhar
2

Assalamualaikum...

PERCUBAAN ketiga untuk singgah mengeteh di 'Cupchai' yang terletak di lokasi perniagaan baharu Bandar Baru Uda (berhampiran Plaza Angsana dan Jakel). Percubaan pertama gagal ngeteh kerana Pak Inche kurang berkenan dengan menunya yang terhad. Percubaan kedua gagal juga sebab 'full house'. Dan berjaya ngeteh di sini pada percubaan ketiga pastinya ER yang cerewet itu tiada kerana bertugas ke Seberang Tambak, hehehehe.


Dekorasi dalaman yang sesuai mereka yang bercitarasa santai. Mengetengahkan konsep layan diri, kita cuma perlu memilih menu pada borang yang diletak siap-siap di meja dan membawanya ke 'cashier'. Pelanggan akan dipanggil mengambil makanan apabila ia telah siap disediakan. Jadi, siapa yang malas nak layan diri sendiri tak payahlah datang sini.. hihi.


Sk suka konsep dan deko restoran ini. Tapi makanan belum sampai lagi. Tungguuuuuu! 


Tidak banyak pilihan makanan sebenarnya sesuai dengan nama lokasi ngeteh mungkin bagi mat-mat kapcai.. hahaha. Terdapat 28 jenis minuman yang kita boleh pilih. Ngeteh jangan tak ngeteh.


Sk bawa ibu... sebenarnya tarikh Sk bawa ni adalah tarikh hari lahir ibu yang sebenar 14 Mac 2015.


Iman dalam sehari mesti nak makan nasi. Urmmm.. Sedap ni.. Nasi Kukus Ayam Berempah. Boleh tambah nasi, boleh tambah ayam jika mahu bayar lebih. Kalau nak makan berjemaah dalam dulang pun boleh. Afdallah bagi satu family yang datang ramai-ramai dan tekak sama. Kalau tekak lain-lain tak bolehlah makan berjemaah.. hehehe. 


Senyum sampai telinga bila dapat nasi. Sambal tu pedas katanya.. Sk rasa sikit jer. Satu hidangan ni RM10. Boleh tahan mahallah pada Sk.. huhuhu.


Spaghetti Bolognese untuk ibu. Pinggannya bukan main besar.. penuh meja..kekeke. Harga sepinggan RM15. Rasa okey..larrrr.


Sk pilih makanan yang paling murah, Mee Rebus. RM5 banyak sangat sampai tak habis makan. Mee yang dah agak kembang mungkin direbus dan dibiarkan terlalu lama sebelum sampai ke pelanggan. Kurang taugeh juga.. dan tak ada keropok-keropok macam mee rebus Johor yang biasa. Nasib Sk rajin bangun minta cili lebih. Kuah agak tawar.. perlu ke bangun untuk mintak garam... errr.. 


Dua beranak yang kekenyangan sebab sebelumnya dah pergi makan Murtabak Majid Special kat Kampung Kurnia.. burpppp! Alhamdulillah.
Tags

Post a Comment

2Comments

Blog ini merupakan blog peribadi. Segala tulisan di dalamnya merupakan pengalaman sendiri atau pandangan peribadi Sk terhadap sesuatu produk, makanan atau perkhidmatan. Sk juga tidak bertanggungjawab sekiranya anda tidak mendapat kualiti produk, makanan atau perkhidmatan sebagaimana apa yang dinyatakan di dalam blog ini.

Segala komen yang dituliskan di sini adalah di bawah tanggungjawab pengomen sendiri. Untuk sebarang pertanyaan, anda boleh menghantar email kepada serikanditanahjauhar@gmail.com

Terima kasih

  1. Asssalam

    Selamat Hari Jadi Bonda. Sama lak dgn birthdate anak saya 14 Mac yg ke 20th. Bertuah , untung masih ada ibu. Daku yatim lagi piatu.

    ReplyDelete
  2. Nampaknya review ni menunjukkan tempat ni kurang memuaskan hahahahaha

    ReplyDelete
Post a Comment

#buttons=(Ok, Go it!) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Check Now
Ok, Go it!