MESTI KLIK

MESIN TEKAN CRUST TART

MESIN TEKAN CRUST TART
PEMBERITAHUAN : Sebarang pertanyaan atau tempahan mesin tart dan sebagainya hendaklah diajukan melalui sms dan whatsapp sahaja ke talian 0127844524. Terima kasih.

Sunday, June 26, 2016

'SHOPPING' RAYA

 
Assalamualaikum...
 
RAMADHAN hanya berbaki 10 hari lagi bermakna kita semakin menghampiri
hari kemenangan. Di sana di sini ramai yang sudah siap membuat persiapan Syawal.
Sk??? Alhamdulillah.. adalah sikit-sikit mana yang terlarat dan termampu.
Tiada persiapan besar-besaran pun.
Tiada perabot yang ditukar
Tiada langsir baru yang digantung.
Kemas rumah macam biasa jer.
 
Pakaian baru untuk dipakai di hari pertama Syawal pun dah ada semuanya..
baik Pak Inche, Sk dan juga Iman.
Walaupun pada mulanya Sk rasa macam tak mahu beli pakaian baru
tapi ER sibuk suruh Sk pilih juga baju untuk raya.
Sampai naik lenguh kepala lutut..
sampai melecet tumit cari baju raya
yang cantik
yang murah
dan ada saiz.. kahhhhhh.
 
 
Sudahnya.. semenjak dua menjak ni
Sk memang tak memasak lauk baru untuk berbuka dan bersahur
kecuali masak nasi dan air.. untuk buat air panas
ER cuma beli lauk-lauk untuk menambah selera
seminggu kami balun makan gulai kawah
diselang seli dengan sambal daging yang Sk masak sendiri
Alhamdulillah, dah wassalam semuanya masa sahur kelmarin.
 
Dan untuk pertama kalinya
kami berbuka puasa di luar pada Jumaat lepas
tak mahu bersesak-sesak di restoran tomyam
atau berbuka dengan makanan yang sudah sejuk
kami sebulat suara setuju berbuka puasa di Kopitiam Danga City Mall
sebenarnya yang paling penting lampu hijau dari ER
yang cerewet.. hahaha.
 
Macam biasa pilihan Sk.. Beef Cantonese Kuey Teow
ER pula ambil Cantonese Kuey Teow Biasa
sedap sangat masakan cantonese di sini tau
 
 
Dah dua kali Iman makan Bihun Tomyam di sini
memang antara yang terbaik
 
 
Minta juga Chee Cheong Fun
memang menu wajib setiap kali di sini
tapi kali ni macam ada kureng sikit
Chee Cheong Funnya.. huhu
 
 
Dan kunun-kunun esoknya nak menjengah Festival Raya Mood Republik
ialah.. sebab ada orang yang baik hati nak bawa
sekaliiiiii... mak aihhhhh
dia punya beratur sampai ke jalan besar depan Persada tu
sanggup tak sanggup???
tak sanggup.. huhu
 
 
Tuuuu dia
10000 pengunjung terawal akan dapat goodies bag katanya
wallahu 'alam apa ada dalam
 
 
Memang tabik spring toing toing pada mereka yang sanggup beratur tengah panas macam ni
 
 
 Terus Sk ajak ER ke Sutera Mall
mencari kasut blink blink
pilih punya pilih punya pilih
 
 
urmmmm.. yang mana satu idaman kalbu..
 
  cantikkan...
siapa yang kenal Sk tentu tahu Sk peminat kasut blink blink
bukan sahaja untuk dipakai beraya
tapi juga dipakai basahan
 
urmmmm.. Sk belum pilih lagi
tolong pilihkan boleh????

3 comments:

  1. meriahnyaa!!! cantik aahh kasut blink2. macam dolce and gabbana! hehehe.

    tapi sebenarnya seronok tengok orang meriah-meriah cari baju raya ni sambil pikir...kenapa lah GB tak macam tu? hahaha!! orang soping baju raya, kite soping baju keje. boleh?? sibuk tambah stok shawl. tapi baju rayanya tak beli juga!

    ReplyDelete
  2. Wah blink2 kasut ye SK..
    Akak ni ikut umur yg dah kilauan emas jer ni..
    Capal sudah hahhaha..

    ReplyDelete
  3. Saya pernah merasa beratur mcm tu kak...kena paksa dengan hubby. Tapi tak lah tengah panas...dan mujurlah tak lama... Itu pun, saya sangat serik. Tak beli harga diskaun pun x per lah... Tak yah beli pun tak per..janji tak yah beratur.

    ReplyDelete

tak nak komen???
urmmmm.. malaslah nak cerita lagi :)))))

BOAT NOODLE @ TEH O AIS 50 SEN

Assalamualaikum... RAJIN pulak nak cepat-cepat update kisah malam tadi padahal bukan main banyak kisah yang belum dikisahkan lagi.  Hurmmm....