BOAT NOODLE @ TEH O AIS 50 SEN

Seri Kandi Tanah Jauhar
6

Assalamualaikum...

RAJIN pulak nak cepat-cepat update kisah malam tadi padahal bukan main banyak kisah yang belum dikisahkan lagi.  Hurmmm..  Macam tak ambil kisah aje kan nak meng-update blog. Kesibukan dan kelelahan dengan tugas seharian memaksa Sk membiarkan blog ini seakan menyepi..  Gituuuu.

Memang dah beberapa hari ni Sk agak malas sikit nak memasak.  Penat di pejabat ditambah penat memandu dalam kesesakan maka sampai di rumah pun masak yang sempoi sahaja.  Kadang-kadang putus idea jugak bila masak benda yang sama maka ke kedailah jawabnya tak kiralah kedai mamak atau kedai tomyam asalkan perut dua beranak ni terisi.  Kalau perut Sk ni setakat kunyah biskut kering pun jalannnn..  Hehehhe. 
Kelmarin,  blogger Hernee Nazir hantar gambar Pulut Mangga yang dinikmatinya di Boat Noodle @ Teh O Ais 50 sen dalam komennya pada salah satu posting di fb Sk. Memang dah lama juga Sk tahu tentang Cafe Teh O Ais 50 sen ni cuma Sk risau menunya tak menepati selera Encik Rizar. Paling-paling pun kesukaan ER ialah mee supnya tapi dia memang kurang gemar konsep makan mee RM1.90 secoet di Boat Noodle ni,  hihi. 
Disebabkan semalam ER kata ada kawannya dah belanja makan asam pedas waktu makan tengahari (ER jarang makan tengahari sebab tu kena makan nasi setiap malam) dan Sk pun malas nak masak,  maka kami memlih untuk mencari makan yang sempoi-sempoi sahaja maka Sk mencadangkan untuk kami singgah makan di sini.  
Tak sukar mencari Teh O Ais 50 sen yang terletak berhampiran Maybank Taman Nusantara ini maka taklah stress mencari-cari lokasi cuma mungkin anda akan berhadapan dengan masalah parkir memandangkan di sini merupakan kawasan pusat perniagaan yang agak sibuk terutama di malam hari. 
Di sini anda boleh memilih nak makan mee sup thailand bermangkuk-mangkuk seperti konsepnya atau memilih hidangan seperti ini. 
Phisek Both ini menjadi pilihan ER dan Iman. 
Glass Mee bersama kuah sup daging yang sangat sedap dengan bebola ayam dan daging serta telur puyuh.  
Pulut Mangga yang sering menjadi pilihan wajib setiap kali terpandang menunya di buku menu.  Alhamdulillah,  ianya sangat menepati citarasa Sk sekeluarga. 
Disebabkan perut masih kenyang sebab dua kali makan nasi di siang hari semalam..  Kahhhkahkahh.. Maka Sk memilih Roti Sangkaya untuk berkongsi makan tiga beranak. 
Selain mee ada juga hidangan nasi seperti Nasi Kerabu dan Nasi Komok. 
Memang dah masuk dalam list dah untuk datang lagi di lain kali. 
InsyaAllah. 
Jom ke Boat Noodle @ Teh O Ais 50 sen. 

Tags

Post a Comment

6Comments

Blog ini merupakan blog peribadi. Segala tulisan di dalamnya merupakan pengalaman sendiri atau pandangan peribadi Sk terhadap sesuatu produk, makanan atau perkhidmatan. Sk juga tidak bertanggungjawab sekiranya anda tidak mendapat kualiti produk, makanan atau perkhidmatan sebagaimana apa yang dinyatakan di dalam blog ini.

Segala komen yang dituliskan di sini adalah di bawah tanggungjawab pengomen sendiri. Untuk sebarang pertanyaan, anda boleh menghantar email kepada serikanditanahjauhar@gmail.com

Terima kasih

Post a Comment

#buttons=(Ok, Go it!) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Check Now
Ok, Go it!