JALAN-JALAN CARI PINGGAN TAPI... - Alam Sari Di Tanah Jauhar

JALAN-JALAN CARI PINGGAN TAPI...

Assalamualaikum...

BABAH, jom esok pergi Claytan?

Ajak Sk semasa makan malam di hari Jumaat lepas.

Buat apa?

Sajaaa.. nak tengok-tengok kot ada pinggan viral baru. Nak cari pinggan makan baru sekali.

Lepas tu kita gi Muo, nak?

Tak kisahlah, janji pergi claytan dulu..

Hahahaha.. tu dia punya teringin, membuak-buak. Tetiba rasa jemu dengan pinggan makan di rumah. Satu set pinggan makan Ikea yang Pak Inche belikan pun dah Sk masukkan dalam kotak siap-siap sebagai persediaan nak menyambut pinggan baru, kahhhhhhhhhhh.


Cantik jugak tapi masa ni memang datang untuk cari pinggan makan yang kena dengan set mangkuk lauk yang dah ada di rumah jer. Tak nak beli pinggan, tapi tak dipakai, dahlah tak ada tempat simpan dah, buka kabinet semua penuh barang entah apa-apa, huhu. Barang berguna tapi belum nak guna, takkan nak buang, kan.


Pinggan pelbagai tema. Ada tema buah, sayur dan haiwan. Pinggan-pinggan di sini dia macam defect sikit la, ada yang coraknya pudar, ada yang sompek, ada yang tak stabil, jadi kena pilih betul-betul la kalau nak beli.


Selain tu, debu,habuk dan kotor sikit. Kalau yang kulit sensitif macam SK ni, siaplah lepas tu bersin la, muka gatal la, merenyam-renyam. Jadi, pastikan kurangkan pegang pinggan, tengok jer mampu, haha. 

Hurmmm.. jumpa ke pinggan makan baru yang dihajati tu?
Tak jumpa pun, tak ada yang berkenan di hati. Tapi, sebab dah sampai, Sk beli pinggan claytan polos warna hitam. Tambah set yang dah ada di rumah. Tu pun masih berbungkus lagi dalam suratkhabar, tunggu cuti Jumaat baru kemas. Sk suka guna pinggan hitam ni bila hidang masakan western. Sebab dia tebal dan tak mudah calar bila kita hiris daging guna pisau steak.


Membesar bagai johan semasa PKP. Rindu pulak saat-saat PKP tu, tengok tv dari pagi sampai tengahari, makan, lepas tu tido sampai petang. Bila Pak Inche balik, buat-buat penat baru kemas rumah dan masak, kah kah kah!









Ternampak signboard kecik Arena Warna. Tak pernah pergi ke pusat perniagaan baharu Ayer Hitam ni. Luas dan lebih selamat tempatnya, bersih dan lapang. Ada medan selera, tandas dan surau, memang terbaik!



Sk tak beli apa-apapun, tapi masa lalu di laluan keluar tu tersinggah kedai pokok hiasan ni.
terberkenan dengan pokok monstera kecik yang ada di situ, ingatkan bolehlah letak di rak bersebelahan Banglo Tino anak beranak tu. Tengah ngendeng yang kecik.. bolehlah pulak terpandang yang beso ni.


Bersungguh-sungguh pulak dia nak ikut balik. Tak nak dok Arena Warna tu lagi, dah bosan gamaknya. 
Eh eh eh ehhhh!



Nampak pulak karpet bersidai-sidaian. Kemahen lawo ni kalau dibentang di rumah. Adoihhhh, cobaannnn betullah! Pergilah dari satu kedai ke kedai lain compare harga. Iman kata nak cari karpet velvet saiz S warna pink corak marble. Tak ada pulak, yang banyak kaler biru.. selamat duit akuuuuuuuu 😂

Baca sekuelnya DI SINI






9 comments:

  1. Harap Pak Inche baca le yang buat penat tu, nanti kena PKP lagi, Pak Inche dah tak pecaya tau hahahahahahahaha...
    Semalam konon nak pi air itam dengan Sunah, sekali tiberr laki tak bagi plak, hajat nak beli pasu...last-last beli pasu DIY, arghhh gerammm arrrr

    ReplyDelete
  2. Nak pegi Ayerr Hitam ni pagi rabu
    Ada pasar borong kat depan Arena Warna tu.

    ReplyDelete
  3. seronok dapat cuci mata kat situ kan..Lama bebenor tak menyinggah air hitam kak..Kalau kita pun rambang mata..aduii

    ReplyDelete
  4. hahahah boleh pulak pokok tu nak ikut balik ekkkkk

    ReplyDelete
  5. Dah banyak pwrubahan ye di Ayer Hitam. Entah bila nak sampai sana lagi huhu...

    ReplyDelete
  6. Bestnya shopping, gigil pulak rasa nak shopping jugak haha

    ReplyDelete
  7. wah menarik tapak baharu ni...belum pernah samapi

    ReplyDelete
  8. Ena suka pergi ayer hitam sebab mcm2 ada. Hehe. Almost barang deko kt rumah ni beli kt sana. Claytan pon sama tahan lasak. Hadiah masa kawen masih ok je. Paling suka p beli coconut shake & putu bambu juriah

    ReplyDelete

Blog ini merupakan blog peribadi. Segala tulisan di dalamnya merupakan pengalaman sendiri atau pandangan peribadi Sk terhadap sesuatu produk, makanan atau perkhidmatan. Sk juga tidak bertanggungjawab sekiranya anda tidak mendapat kualiti produk, makanan atau perkhidmatan sebagaimana apa yang dinyatakan di dalam blog ini. Segala komen yang dituliskan di sini adalah di bawah tanggungjawab pengomen sendiri.
Untuk sebarang pertanyaan, anda boleh menghantar email kepada serikanditanahjauhar@gmail.com
Terima kasih