MAKAN LAGI DI OTHMAN MEE TARIK

Seri Kandi Tanah Jauhar
4

 Assalamualaikum WBT 


CEMBURU jer tengok Pak Inche yang sambung cuti lagi hari ini kerana menggantikan cuti Awal Muharam yang jatuh pada cuti rehat semalam. Ya, PI cuti rehat hari ahad, Sk pula cuti rehat Jumaat. Begitulahhhh... nak buat macam mana, huhuhu.


Sk pulak selesema sejak dari malam tadi. Entah pukul berapa terjaga sebab susah nak bernafas. Besarkan mata tengok nombor jam pada handphone, dah hampir pukul 5, lalu terus lipat selimut dan bangun. Sekali keluar bilik, tengok jam dinding baru pukul 3. Tak lama PI pun bangun, Sk beritahu selesema, PI hulur paracetamol.  Makan dua biji tapi pagi tadi singgah kedai runcit, beli Hurix 600 Fluaway, yang ni agak serasi dengan Sk jika selesema.



Pergi makan lagi di Othman Mee Tarik. Kali ni Sk belanja.




Staf yang ambil pesanan tu masih ingat kami ada datang sebelum ni. Dia siap ingat menu apa yang PI ambil sebelum ni. PI minta dia cadangan sup yang lebih pedas, dia cadangkan Sup Susu Pedas Udang Kerang Mee Tarik. Kerang dalam mee ni, lala atau retak seribu, tak silap. Tak ingatlah pulak, hahaha.




Sk tetap setia dengan Mee Tarik Goreng Kering (Beef).




Tapi, dagingnya kali ni liat dapat bahagian urat dan hirisannya salah menjadikan ia liat. Sampai sakit rahang dan gusi dibuatnya.



Mee sedap tapi daging liat buat spoil!



Kali ni pesan Dumpling Kucai Telur Udang Goreng. Kucainya banyak dari telur dan agak muak dumpling ni. Total RM71.




Nak hilangkan muak tu, PI ajak singgah El Taco Express yang terletak berhampiran OMT.



El Taco Express menyediakan menu Mexico. Perniagaan dijalankan di atas food truck namun mereka juga menyediakan meja dan kerusi untuk dine in.




Pesan Beef Quesadillas, makan seorang sepotong jer yang lain bawa balik sebab memang dah kenyang kan. PI kata, tobat lepas ni tak nak makan Mee Tarik lagi dah, hahahah.

Post a Comment

4Comments

Blog ini merupakan blog peribadi. Segala tulisan di dalamnya merupakan pengalaman sendiri atau pandangan peribadi Sk terhadap sesuatu produk, makanan atau perkhidmatan. Sk juga tidak bertanggungjawab sekiranya anda tidak mendapat kualiti produk, makanan atau perkhidmatan sebagaimana apa yang dinyatakan di dalam blog ini.

Segala komen yang dituliskan di sini adalah di bawah tanggungjawab pengomen sendiri. Untuk sebarang pertanyaan, anda boleh menghantar email kepada serikanditanahjauhar@gmail.com

Terima kasih

  1. sedapnya mee tarik! tp tu la kalo daging liat mmg ilang mood.. haha..

    ReplyDelete
  2. Tobat nasoha ye SK... saya pun geram kalau dapat daging liat!

    ReplyDelete
  3. Lama tak makan Mi Tarik.. last sebelum puasa, biasa makan di Paradigm Mall tu haa..

    Kak, 7 oak tu kalau malam lawakan bangunannyaa kannn.. klasikk macam istana lama..

    ReplyDelete
  4. Belum pernah try lagi mee tarik.

    ReplyDelete
Post a Comment

#buttons=(Ok, Go it!) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Check Now
Ok, Go it!