MESTI KLIK

MESIN TEKAN CRUST TART

MESIN TEKAN CRUST TART
PEMBERITAHUAN : Sebarang pertanyaan atau tempahan mesin tart dan sebagainya hendaklah diajukan melalui sms dan whatsapp sahaja ke talian 0127844524. Terima kasih.

Sunday, July 18, 2010

KETAM OH KETAM

ASSALAMUALAIKUM wbt

ERMMMMM.. sekejapan saja hari minggu berlalu. Rasa macam tak puas duduk di rumah. Malam tadi dalam perjalanan pulang dari Stadium Pasir Gudang sempena Liga Super pasukan Johor FC menentang T-Team, kami singgah di Pasar Borong Pandan. Stok lauk dah habis, jadi rajin-rajinkan jugaklah singgah di situ. Lagipun dah terlanjur keluar, berbaloi jugak bersesak sebab harganya berbeza betul dengan harga yang selalu kami bayar di pasar atau kedai runcit biasa.

Yaya dan suami pulak sibuk nak makan ketam. Bila dah dapat ketam, seorang nak masak sambal, seorang lagi nak lemak cili padi. Dah, sudah.. nasib baiklah dapat isteri dan bonda yang rajinkan, jadi layankan jelah dua beranak tu..

Resepi guna resepi biasa-biasa jer, tiada yang istimewanya...

Tapi berhempas pulaslah jugak di dapur sebab stok cili giling pun dah tak ada. Nasib baik tugas menyiang ketam macam biasa dijalankan oleh orang yang suka makan ketam tukan.. jadi tinggal masak jer.. layan gambar jerlah ya..


yang ni ketam cili padi pilihan Yaya


yang ni pulak pilihan ayahnda Yaya.. masak sambal

1 comment:

  1. salam sariyusa.
    dua2 sedap, akk suka. hehe...

    ReplyDelete

tak nak komen???
urmmmm.. malaslah nak cerita lagi :)))))

JAP LAGI BUBUH TAJUK

Assalamualaikum... Salam Nuzul Quran buat semua pembaca yang beragama Islam  dan selamat meneruskan menjalani ibadah puasa.  Hurmm....