MESTI KLIK

MESIN TEKAN CRUST TART

MESIN TEKAN CRUST TART
PEMBERITAHUAN : Sebarang pertanyaan atau tempahan mesin tart dan sebagainya hendaklah diajukan melalui sms dan whatsapp sahaja ke talian 0127844524. Terima kasih.

Tuesday, August 9, 2011

SALAH SANGKA

ASSALAMUALAIKUM wbt



MENGAPAKAH???

MANUSIA hari ini suka bersangka-sangka?

Ada sangkaan baik..

Tapi lebih banyak sangkaan buruk.. urmmm..

Orang BERIBADAH disangka RIAK..

Orang berKERETA BARU disangka menunjuk... isk.. isk.. isk..

Orang berKERETA BURUK disangka ZUHUD.. Astaghfirullah..

Orang MAKAN BANYAK disangka PELAHAP.. adeh!

Orang MAKAN SIKIT disangka DIET.. hehehe

Orang BAIK disangka BURUK..

Orang BURUK disangka BAIK...

Orang SENYUM disangka MENGEJEK..

Orang BERMUZAKARAH disangka MENGUMPAT..

Orang DIAM disangka MENYENDIRI..

Orang NAMPAK CERIA disangka PAKAI SUSUK..

MANA TAHU...

Yang DIAM itu BERZIKIR kepada Allah..

Yang SENYUM itu kerana BERSEDEKAH..

Yang MASAM itu kerana mengenangkan DOSA..

Yang MENAWAN itu kerana BERSIH HATI dan MINDANYA..

Yang CERIA itu kerana CERGAS CERDASNYA



Kata-kata Nasihat Dari:
Hajah Nor Ezah Haji Mohammad
Jabatan Pelajaran Johor


8 comments:

  1. i like.. dunia akhir jaman kan kak sari.. yang baik itu akan menjadi pelik...

    ReplyDelete
  2. sumenya serba x kena kan...nobody perfect...tapi kita sentiasa berusaha berubah ke arah kebaikan...kadang2 perubahan kita tu di salah ertikan...mmmmmm...

    ReplyDelete
  3. sentiasalah bersangka baik terhadap semua org...tak rugi pun..

    ReplyDelete
  4. itu la penyakit manusia kak...

    org diam atau menyendiri atau tak involve socializing disangka yg bukan2, siap buat spekulasi macam-macam sebelum tau cerita sebenarnya.

    ReplyDelete
  5. sari..akak suka..dan ambik untuk simpan ye..terima kasih

    ReplyDelete
  6. mmg begitulah keadaannya sekarang ni kak....kdg2 rasa mcm takut nak b'campur dgn org....

    ReplyDelete
  7. tambah cikit..

    Orang tukar kancil ke iswara disangka 'ade apek bela'

    eh! termasuk kerr?!!

    Yang namanya ORANG.. beginilah Sari..

    ReplyDelete

tak nak komen???
urmmmm.. malaslah nak cerita lagi :)))))

BOAT NOODLE @ TEH O AIS 50 SEN

Assalamualaikum... RAJIN pulak nak cepat-cepat update kisah malam tadi padahal bukan main banyak kisah yang belum dikisahkan lagi.  Hurmmm....