TAHNIAH! ER

Seri Kandi Tanah Jauhar
10

ASSALAMUALAIKUM wbt

MALAM tadi mungkin malam yang paling menggembirakan buat ER kerana beliau telah dipilih memenangi tempat pertama kategori sukan pada Majlis Anugerah Kewartawanan Johor 2010. Ini merupakan julung-julung kalinya Kerajaan Negeri Johor menganjurkan anugerah ini dan kiranya nama ER telah terlakar sebagai pemenang sulung anugerah ini dan bukan sahaja tempat pertama tetapi pemenang tunggal bagi kategori sukan akhbar Bahasa Melayu. Tidak sia-sialah segala pengorbanan ER bertugas sehingga lewat malam dan terpaksa pula bangun awal pagi kerana segala pengorbanannya kini telah berbaloi. Pengorbanan si isteri ini pulak janganlah dipandang sebelah mata ya, ER.. hehe. ER kata dengan duit yang dimenanginya itu, beliau akan membawa kami jalan-jalan sempena cuti sekolah nanti. Haiiii, tak ada duit tu pun rasanya ER tak pernah lupa membawa Yaya bercuti, jadi bila ada duit lebih merupakan satu bonus bagi kami, Alhamdulillah, syukur padamu Ya Allah. Sebenarnya, pada minggu lepas pun ER ada pulang membawa dua hadiah yang dimenanginya pada Malam Media Bersama TNB. Kiranya bergolek-golek rezeki pakcik ni. Tulah berkat belikan hadiah hari jadi saya di Poh Kong, hahahaha.


Mengimbas kenangan bersama ER ni, beliau jarang sekali pulang daripada setiap majlis yang dihadirinya dengan tangan kosong. Saya masih ingat lagi, pada satu malam, ER pernah bawa balik dua buah TV sekaligus. Sebuah dimenanginya bagi kategori pakaian tema terbaik dan sebuah lagi kategori cabutan bertuah dan seingat saya termasuk yang dua itu, ER pernah dapat dua lagi TV sebelumnya. Kelakar masa tu, setiap bilik ada TV sampai saya boleh bawa satu ke pejabat. Hihi, ramai yang pelik bila tengok dalam bilik pejabat saya ada TV, hehehe. Jangan terkejut, TV jenama 'BeCorp' dalam pejabat saya ini telah berusia lebih 12 tahun dan ianya masih elok lagi. Ialah, walaupun jenama tu entah apa-apa, yang penting percuma tau, hik.. hik. Baiklah, sampai di sini sahaja menceceh, banyak tugasan menanti saya hari ini. Semoga kita semua terus dilapangkan pintu rezeki dan sentiasa beroleh rahmat daripada-Nya, Aamiin.

P/s: Sesiapa yang hendak baca tulisan ER, silalah beli akhbar Harian Metro atau Berita Harian dan belek-beleklah di helaian sukan ya... hehe.

Post a Comment

10Comments

Blog ini merupakan blog peribadi. Segala tulisan di dalamnya merupakan pengalaman sendiri atau pandangan peribadi Sk terhadap sesuatu produk, makanan atau perkhidmatan. Sk juga tidak bertanggungjawab sekiranya anda tidak mendapat kualiti produk, makanan atau perkhidmatan sebagaimana apa yang dinyatakan di dalam blog ini.

Segala komen yang dituliskan di sini adalah di bawah tanggungjawab pengomen sendiri. Untuk sebarang pertanyaan, anda boleh menghantar email kepada serikanditanahjauhar@gmail.com

Terima kasih

  1. tahniah ER..nak jln2 ke mana mana tau kita jumpa lagi..

    ReplyDelete
  2. tahniah er......
    moga bertambah sukses....

    ReplyDelete
  3. Tahniah buat ER dan isterinya juga...alhamdulillah rezeki tu...semoga happy-happy selalu..:)

    ReplyDelete
  4. alhamdulillah n tahniah ER...nak bawa fmly jalan2 pi mana lah tu agaknya yer...??

    lia selalu beli H.metro kak...nnti nak pi check lah nak cari nama ER nih.....:D

    ReplyDelete
  5. tahniah ER & KakYus

    hehehe aku dh lama x baca metro, soh ER pos sini leh tak :)

    ReplyDelete
  6. assalam
    tahniah ER..dan tak lupa jugak tahniah buat isteri dia..

    ReplyDelete
  7. terima kasih kepada semuanya, saya amat menghargai kalian

    ReplyDelete
  8. terlmbt wish.. tahniah en ER n sari.. smga rezeki terus melimpah ruah.. amin..

    ReplyDelete
Post a Comment

#buttons=(Ok, Go it!) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Check Now
Ok, Go it!