MESTI KLIK

MESIN TEKAN CRUST TART

MESIN TEKAN CRUST TART
PEMBERITAHUAN : Sebarang pertanyaan atau tempahan mesin tart dan sebagainya hendaklah diajukan melalui sms dan whatsapp sahaja ke talian 0127844524. Terima kasih.

Monday, April 29, 2013

RED VELVET CHEESE TART... BUKAN SETAKAT WARNA MERAH!

ASSALAMUALAIKUM...


WALAUPUN jualan cheese tart Seri Kandi tak macam goreng pisang panas, namun Alhamdulillah, apa yang Allah SWT beri kepada Seri Kandi pada hari ini adalah mengikut kemampuan kudrat Seri Kandi. Dengan dua tangan yang Allah pinjamkan ini, dari A hingga Z semuanya Seri Kandi lakukan sendiri. Seri Kandi akui, Seri Kandi tidak sebertuah Kak Azita Zain, yang suaminya sanggup duduk sekali membantu isteri tetapi Seri Kandi syukur kerana ER tidak pernah melarang apa yang Seri Kandi buat, malah sanggup pula membawa Seri Kandi menghantar tempahan kepada pelanggan walaupun Seri Kandi boleh memandu sendiri, terima kasih, pakcikkkkk!


Macam yang Seri Kandi pernah beritahu sebelum ini, Seri Kandi memang tak berkesempatan untuk memosingkan cheese tart-cheese tart (maafkan ayat Seri Kandi ni eh) yang telah Seri Kandi buat. Setakat snap gitu-gitu jer dan hasilnya tentulah tidak sebaik jurukamera profesional. Kalau tengok ada gambar dalam entri Seri Kandi tu cantik (macam gambar entri pavlova sebelum ini) mungkin kerana warna-warni buah-buahan yang menyerlahkan gambar itu atau kerana Seri Kandi yang terlebih rajin atau terkurang penat, hehehe.


Okey, ini adalah atas permintaan dari seorang pelanggan Seri Kandi yang amat Seri Kandi kasihi, Kak Nai. Kak Nai ni merupakan pelanggan tetap Seri Kandi dan biasanya Kak Nai akan menempah dalam jumlah yang banyak. Ish, bukan Kak Nai makan seorang tapi dia selalu belanja mereka-mereka yang rapat di sekelilingnya. Sungguh baik hati Kak Nai nikan. Semoga Allah melimpahkan lagi rezeki kepada Kak Nai yang merupakan anak kepada pengetua semasa Seri Kandi di sekolah menengah dahulu.


Berbalik kepada tempahan Kak Nai, Kak Nai minta Seri Kandi buatkan cheese tart yang bersaiz L. Mak aihhh! Memanglah senang, sekali tepek je dapat besar tapi nak mengendalikannya boleh menangis dibuatnya, huhuhu. Dan doa Seri Kandi agar crust tidak pecah tidak termakbul barangkali. Satu daripada crust yang Seri Kandi buat pecah. (Seri Kandi dah buat tiga crust L masa tu) Tapi Seri Kandi diam jer, dalam hati berkata, dari tiga cuma satu pecah, ada lagi rezeki, InsyaAllah.


Terus Seri Kandi mesej Kak Nai, Seri Kandi beritahu yang Seri Kandi tak dapat buatkan semua tart saiz L. Kak Nai yang baik hati terus bagitahu dia yang salah minta bukan-bukan dengan Seri Kandi. Ya Allah, baiknya hati Kak Nai. Bayangkan kalau Seri Kandi dapat customer yang cerewet, yang nak tu... tuuuu juga, pengsannnnnn makcik!!


Oh, ya! Seri Kandi tahu, ramai yang menanti Seri Kandi kongsikan resepi Red Velvet Cheese Tart nikan? Sebenarnya, sebelum lebih ramai yang bertanya, Seri Kandi nak beritahu, buat masa ini Seri Kandi belum lagi bersedia untuk berkongsi resepinya. Seri Kandi ada cita-cita besar dengan produk RVCT yang biarlah rahsia setakat ini. Lumrah manusia, apa yang orang lain buat, dia akan tiru. Kadang-kadang Seri Kandi pun begitu juga. Apa yang Seri Kandi nampak, Red Velvet Cheese Tart ini adalah yang pertama, belum ada lagi dalam Malaysia ni yang dah buat. Dalam dunia Seri Kandi tak tahu. Oh, ya.. kalau anda ada jumpa orang lain buat di Malaysia atau di Tanah Jauhar ni, bagitahu Seri Kandi ya, mungkin Seri Kandi terlepas pandang ialah kita ni bukan sepanjang masa dapat mengadap komputer, banyak lagi kerja yang perlu diselesaikan, betul tak?


Seri Kandi tidak menghalang jika ada yang ingin menghasilkan Red Velvet Cheese Tart ini untuk jualan. Siapalah Seri Kandi untuk melarangnyakan. Cuma Seri Kandi nak beritahu, Seri Kandi banyak berkorban wang ringgit untuk menghasilkan sebuah resepi yang mantap dan ada kelainan. RVCT Seri Kandi bukan setakat warna merah. Resepinya Seri Kandi olah agar hasilnya tidak indah khabar dari rupa dan menggunakan bahan-bahan yang mahal. Jadi, jika ada yang berniat untuk membuat RVCT ini dengan resepinya sendiri, buatlah betul-betul, jangan sekadar tangkap muat sahaja. Setakat ini, pelanggan-pelanggan Seri Kandi ramai yang mengakui RVCT adalah yang tersedap di antara cheese tart lain jualan Seri Kandi.


Maafkan Seri Kandi... sesungguhnya yang baik itu datang dari Allah SWT dan yang buruk itu datangnya dari Seri Kandi sendiri.

Salam Sayang Selalu.
Seri Kandi Tanah Jauhar.

Untuk pertanyaan dan tempahan : 012-7799705

9 comments:

  1. Telan airliur je kakcik tengok gambo2 yang mencengkam jiwa raga tu. :)

    ReplyDelete
  2. tahniah kak..
    bukan senang mencipta resepi yg bagus...
    susah senang hanya pemilik resepi jerk yg tahu kan....

    bila ler i dpt merasa yerk cheese tart akak yg mengancamm tu....he3

    ReplyDelete
  3. akak! sedapnyaaaa RVCT tuuu..tunggu saya balik jb kayyy! nak order! hihihihi...nak yang besar gak!!! ahahaha...sukahati ajeeee

    ReplyDelete
  4. teringin je nak makan bila tengok gambar2 nie...tp itu la nasib tekak nie xleh terima cheese...huhu..

    betul tu akak...akak leh kembangkan bisnes RVCT nie...

    ReplyDelete
  5. sedapnyerrr..
    RVCT tu dlm dia filling ape sis??

    ReplyDelete
  6. cantik label sticker....order kt mana ye..hehhee


    apa la rasa RVCT tu...terliurr sudah..tp nk mebuatttt hampunn...kuliirrrrr

    ReplyDelete
  7. nampak menarik RVCT akak..nak order tapi jauh sangatlah

    ReplyDelete
  8. murah rezeki akak lebih lagi lepas ni In Sha Allah

    ReplyDelete
  9. satu kelainan..moga terus maju n maju..

    ReplyDelete

tak nak komen???
urmmmm.. malaslah nak cerita lagi :)))))

AKHIRNYA IKEA TEBRAU DIBUKA

Assalamualaikum... YEAY!!  Akhirnya setelah sekian lama menunggu, Ikea Tebrau kini dibuka di Johor Bahru.  Setelah bertahun-tahun beran...