BERLALU 20 RAMADAN

Seri Kandi Tanah Jauhar
1
Assalamualaikum...
 
Salam 21 Ramadan 1436H bermakna sudah 20 hari kita menjalani ibadah puasa di bulan yang mulia ini. Alahai... kunun-kununnya naklah rajin update sepanjang Ramadan rupanya tak ke mana angan-angan tu. Nipun gagahkan diri agar ada kenangan peristiwa Ramadan tahun ini.
 
 
Asam Pedas Tulang.. menu sahur hari ke berapa (tak ingat) dan yang sebenarnya Asam Pedas Tulang ni dimasak sebelum Ramadan lagi... hehehehe.
 
 
Bihun Sup Chinese Style. Saja ubah selera dari nasi ke Bihun. Ini menu berbuka.
 
 
Sengaja rendam lebih bihun atas permintaan Iman esoknya buat Bihun Goreng untuk bersahur. 
 
 
 8 Ramadan.. tahun ini jatuh pada hari lahir anak saudara Sk, Izzat Iskandar (baju hijau). Bawa dia memenuhi jemputan berbuka puasa di Grand Paragon Hotel. Sk bawa sekali adiknya Ilham.. sebab berhutang kek hari jadi Ilham pada 26 Mei lepas. kira dah langsailah hutang.. haha. Terima kasih Grand Paragon Hotel, Johor Bahru.
 
 
Pinggan Iman.
 
 
Pinggan Sk.
 
 
Dessert.
 
 
Ada Sup Utara... Orang Johor dengan sambal kicap memang sukar dilepaskan.
 
 
Macam dah raya.. ada lemang, ketupat nasi dan rendang daging.
 
 
Ambil nasi ayam sepinggan kongsi bertiga. Memang banyak hidangan di sini tapi perut ni dah tak mampu nak makan banyak-banyak macam masa muda-muda dulu. Paling Sk suka, Durian Tempura (lupa ambil gambar)
 
 
Ikut Pak Inche bertugas ke luar daerah. Pilihan berbuka puasa di Restoran Tomyam wajiblah ada Siakap Stim Limau. Memang sedap.. Alhamdulillah.
 
 
Pulut Mangganya pun sedap sangat.
 
 
Pertama kali Sk merasa bersahur di hotel. Malam tu sebelum tidur, mandi dan pakai 'deodorant' siap-siap jadi masa nak pergi sahur tu takyah mandi ;p 
 
 
Singgah ke Pasar Ramadan terpanjang pernah Sk pergi. 
 
 
Tahun ini, ER 'out of control' bila pergi Pasar Ramadan sorang-sorang. Semua nak dibelinya.
 
 
Pulut Udang dari Bayan Lepas. Kata Iman, Pasar Ramadan 'Online' 
 
 
Betulllll... laaa.. Sk beli online dengan Zalieda Zaliedana Enterprise. Dihantar melalui Ta-Q-Bin Courier Services... memang terbaekkkk! Murtabak ni pun sedap sangat tau.
 
 
ER beli dari Pasar Ramadan. Hilang kawalan pakcik ni, satu hari tu boleh singgah lebih dari dua pasar ramadan tau... isk isk isk.
 
 
Udang Galah comey lote masak lomak cili campur nenas. Kepala aje besar badan cenonet, huhu. Masa beli udang ni kami diberitahu ia gred B tapi yang besar jari kelingking pun ada.. urmmm.
 
 
Ayam Percik.. rasanya ada tiga empat kali jugak ER beli.. dari peniaga yang sama sebab sedap. Tapi yang akhir beli tu masin.. hehehe.  
 
 
Puding Oreo pemberian 'regular customer' Sk. Sedap sangat.. terima kasih Mayna.
 
 
Lasagna dari Bayan Lepas... yang ni Sk kongsi dengan Iman buat makan sahur. 
 
 
Berbuka berdua dengan ER di Sayam Stulang sebab Iman berbuka dengan kawan-kawan di Kay Ef Si.
 
 
Murtabak Utara dari Pasar Ramadan Flat Kangkar Pulai.
 
 
Ayam Goreng Mentega yang Sk masak sendiri untuk berbuka. Ayam kitar semula sebenarnya tapi memang sedap sangat tau. Nanti Sk kongsi resepinya ya.
 
Sekian sahaja yang dapat dikongsikan. Jumpa lagi nanti ya. 

Post a Comment

1Comments

Blog ini merupakan blog peribadi. Segala tulisan di dalamnya merupakan pengalaman sendiri atau pandangan peribadi Sk terhadap sesuatu produk, makanan atau perkhidmatan. Sk juga tidak bertanggungjawab sekiranya anda tidak mendapat kualiti produk, makanan atau perkhidmatan sebagaimana apa yang dinyatakan di dalam blog ini.

Segala komen yang dituliskan di sini adalah di bawah tanggungjawab pengomen sendiri. Untuk sebarang pertanyaan, anda boleh menghantar email kepada serikanditanahjauhar@gmail.com

Terima kasih

Post a Comment

#buttons=(Ok, Go it!) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Check Now
Ok, Go it!