MAKAN DI SWEET STEAK SEVENTEEN

Seri Kandi Tanah Jauhar
3

 Assalamualaikum WBT

CERITA Khamis lepas, aaaa.. tak ingat pasal apa boleh terjebak makan sampai ke Bandar Baru Uda. Dah lama eh tak keluar makan malam kat BBU ni. Hari tu ada urusan di Taman Molek kot, Pak Inche nak bayar bil celcom. Orang semua dah bayar online tapi Pak Inche kan old school. Lepas tu cari-cari tempat makan macam tak sesuai sebab Pak Inche nak makan yang ringan-ringan aje.


Sweet Steak Seventeen ni bukan restoran yang baharu bertapak ya. Lebih 20 tahun lepas, ia menjalankan perniagaan makanan di Kampung Mohd Amin yang menjadi tumpuan warga Johor Bahru dan Singapura. Menu yang paling famous di sini sesuai namanya tentulah steak yang dihidang dalam pinggan panas yang mempunyai ukiran kepala lembu dihujung pinggan panas tersebut. Sk tak pasti mereka masih guna tak pinggan panas yang bercorak kepala lembu tu lagi tak.


Selain steak, Rojak Tauhu ni pun menjadi kegemaran ramai. Rojak Tauhu ni selalu la Pak Inche tapau jer, wajib dua bungkus ya. 


Malam tu Sk makan Mee Goreng Mamak. Sejak dulu sampai sekarang, Sk memang selalu la pesan Mee Goreng Mamak dia 😋😋😋. Lepas tu bolehlah terpesan pulak Air Barli panas 🙈. Pak Inche makan Cantonese Kuey Teow tapi sikit betul kuey teow dia.


Mee Goreng Mamak letak daging dan ada udang besar seekor. Eh, betul ke ada udang? Macam lupa pulak 🤣. Aaaa.. betullah ada udang, cuba zoom gambar tu sekali 🤭. 

Post a Comment

3Comments

Blog ini merupakan blog peribadi. Segala tulisan di dalamnya merupakan pengalaman sendiri atau pandangan peribadi Sk terhadap sesuatu produk, makanan atau perkhidmatan. Sk juga tidak bertanggungjawab sekiranya anda tidak mendapat kualiti produk, makanan atau perkhidmatan sebagaimana apa yang dinyatakan di dalam blog ini.

Segala komen yang dituliskan di sini adalah di bawah tanggungjawab pengomen sendiri. Untuk sebarang pertanyaan, anda boleh menghantar email kepada serikanditanahjauhar@gmail.com

Terima kasih

  1. Nmpak sedap tu... susah nk nmpk mee grg mamak ada letak udang dan daging.. biasa kosong jer.huhuhu

    ReplyDelete
  2. Aduhai...mee goreng tu nampak mantop betul la

    ReplyDelete
  3. Mengancam selera betul rojak tauhu dengan mee goreng mamak tu!

    ReplyDelete
Post a Comment

#buttons=(Ok, Go it!) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Check Now
Ok, Go it!