MASAK KARI AYAM BERKENTANG

Seri Kandi Tanah Jauhar
4

 Assalamualaikum WBT

LEGA.. selesailah sudah Program Citra Pesona Jalinan Mesra Staf di Savanna Hill Resort, Sungai Tiram. Sekarang ni dalam perjalanan balik ke kolej untuk ambil kenderaan masing-masing dan boleh balik ke rumah walaupun waktu bekerja hari khamis tamat jam 3.30 petang.


Selalunya, kalau lagi sehari nak berjalan memang dah gantung kuali awal-awal tapi kali ni masak jugaklah yang mudah. Kari ayam ni mudahlah bagi Sk. Habiskan kentang lagi empat biji, semuanya Sk belah dua aje, cepat pulak empuknya.


Dulu-dulu belajar masak kari, rempah kari kena buat pes dulu, tapi sekarang, campak terus kering-kering tu dalam tumisan bawang. Kemudian baru masukkan air dan tumis bersama-sama hingga terbit minyak, jadik jugaklah karinya.


Kari ayam tak letak santan tapi letak susu cair sesenduk. Ni gambar sebelum letak susu cair.


Kalau ada kari ayam adalah ayam gorengnya.


Kari ayam dan ayam goreng, barulah rasa selera makan kat rumah. Ni dua hari masak pasal tuari terkena spaghetti masin kat kedai, huhuhu.

Tags

Post a Comment

4Comments

Blog ini merupakan blog peribadi. Segala tulisan di dalamnya merupakan pengalaman sendiri atau pandangan peribadi Sk terhadap sesuatu produk, makanan atau perkhidmatan. Sk juga tidak bertanggungjawab sekiranya anda tidak mendapat kualiti produk, makanan atau perkhidmatan sebagaimana apa yang dinyatakan di dalam blog ini.

Segala komen yang dituliskan di sini adalah di bawah tanggungjawab pengomen sendiri. Untuk sebarang pertanyaan, anda boleh menghantar email kepada serikanditanahjauhar@gmail.com

Terima kasih

  1. Sedapnya kari ayam...rasa macam dah lama x masak kari ayam la...

    ReplyDelete
  2. lama dana tak masak kari ayam gini kak...

    ReplyDelete
  3. smlm kt umh kari ikan...kari ayam lastweek MIL masak...yum222

    ReplyDelete
Post a Comment

#buttons=(Ok, Go it!) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Check Now
Ok, Go it!