MAKAN MALAM DUA KALI

Seri Kandi Tanah Jauhar
10

 Assalamualaikum WBT

MULAI tahun 2024, Majlis Membudayakan Al-Quran di pejabat Sk dibuat secara bersemuka. Minggu ni minggu kedualah MBQ secara bersemuka. Minggu lepas kami buat bacaan Yassin dan doa selamat serta makan-makan tapi Sk malas nak ambil gambar sebab Sk bawa perut je 🤭.


Baru minggu lepas, makan malam di Al-Anisah Makanan Panas China Muslim, malam tadi kami ke sini lagi tapi agak lewatlah. Lepas isyak baru keluar. Masuk jer dalam restoran, terus meriah sebab Pak Inche menegur seseorang dengan terujanya macam kejutan la boleh terjumpa dekat situ. Sk pun terkejut jugak sebab tengok daro gaya pakaian dan potongan rambut yanv rapi, macam pegawai yang berpangkat besar. Beliau sedang makan Nasi Goreng berseorangan.

Datang sini sebab Pak Inche nak makan Mee Hailam. Dah beberapa kali datang asyik makan Mihun Hailam jer kan. Yang serbuk putih atas mee tu lada sulah yang Pak Inche curah sendiri. Dia memang suka letak lada sulah banyak-banyak. Sk ni pulak, dah mati akal nak makan apa kat sini. Jadi, pilihlah makanan yang paling mahal dari kategori goreng-gorengan iaitu Nasi Goreng Seafood (RM10). 

Tengah makan, kawan Pak Inche tadi beredar dan bersalam ke tidak ek dengan Pak Inche? Ke tepuk-tepuk bahu, Sk pun tak berapa ingat dan perasan, hahaha. Kemudian dia kata, dia dah bayar. Alhamdulillah, terima kasih tuan. Semoga ditambah lagi rezeki tuan dan kesihatan yang baik, insyaAllah.. Amiiinnn. 


Hurmmm.. macam tak kenyang makan nasi goreng tadi, selalu banyak penuh sepinggan, adu Sk pada Pak Inche. Sebenarnya bagi hint ajak pergi mamak. Pak Inche pulak senyap aje, selalu dia yang sebut dulu ajak ke mamak tapi Sk yang tak nak. Ni Sk nak, dia senyap pulak, agaknya mesti kenyang sangat makan mee, hahaha. 

Masa lalu persimpangan lampu isyarat depan Al-Safa, sekali lagi Sk bagi hint, lambai-lambai Al-Safa. Nak pergi ke? Tanya Pak Inche. Jom! Ajak Sk. Pak Inche terus bagi isyarat ke kiri. Yesssss... Sebenarnya rindu nak makan Tosei Rawa. Yang kelakar, boleh pulak la Al-Safa 'black out' semalam. Yang duduk luar ni selamat la sebab ada lampu limpah kat luar. Yang kat dalam terus gelap gulita, hehehehe. Ni mesti Al-Safa terkejut pasal Sk lama tak datang Al-Safa.. hahahahah.

Post a Comment

10Comments

Blog ini merupakan blog peribadi. Segala tulisan di dalamnya merupakan pengalaman sendiri atau pandangan peribadi Sk terhadap sesuatu produk, makanan atau perkhidmatan. Sk juga tidak bertanggungjawab sekiranya anda tidak mendapat kualiti produk, makanan atau perkhidmatan sebagaimana apa yang dinyatakan di dalam blog ini.

Segala komen yang dituliskan di sini adalah di bawah tanggungjawab pengomen sendiri. Untuk sebarang pertanyaan, anda boleh menghantar email kepada serikanditanahjauhar@gmail.com

Terima kasih

  1. Alhamdulillah rezeki orang belanja..
    Apalagi candle light dinner la SK haha

    ReplyDelete
  2. Wah 2 kali makan malam!
    Haha macam manalah hendak makan dalam gelap? Atau dorang sediakan lilin atau gelap sekejap sahaja?

    ReplyDelete
  3. 😂 geli hati baca perenggan akhir tu.

    Yang pertama tu orang belanja, so takpelah makan lagi sekali bayar sendiri pulak kan 😄

    ReplyDelete
  4. lena la tido kak 2 kali makan malam...hehe

    ReplyDelete
  5. Syukur alhamdulillah rezeki orang belanja..perut kenyang hati pun senang

    ReplyDelete
  6. Dah gelap tu,suap masuk mulut tak?🤣

    ReplyDelete
Post a Comment

#buttons=(Ok, Go it!) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Check Now
Ok, Go it!