Hanya SATU

Seri Kandi Tanah Jauhar
1



HARI ini saya ingat nak siapkan sambungan novel komik bersiri saya yang dah berminggu-minggu tergendala. Entahlah ya, nak kata banyak sangat kerja, tak juga, tapi kadang-kadang bila rasa malas tu datang dan dibiarkan maka bertimbun-timbunlah hingga ada yang hilang. Tak tahulah salah letak atau terlupa nak potong.

POTONG?! Haha.. saya sebenarnya sedang mengumpul novel komik bersiri dari Berita Minggu yang bertajuk Hanya Satu karya Jayaputra. Sebenarnya minat mengumpul keratan akhbar dan majalah yang menarik ni telah saya lakukan sejak Tingkatan Satu.

Antaranya saya mengumpul sajak, puisi, cerpen dan novel bersiri. Selain dari minat menulis dan mengumpul tulisan dan karya orang lain ni, saya juga banyak berkarya dengan menghasilkan lukisan potret. Sayangnya kebanyakannya telah rosak ditelan masa jadi bagi saya yang tak suka menyimpan samah sarap ni saya tutup mata dan buang dan meyakinkan diri bahawa saya boleh buat lagi.

Tetapi sekarang saya mulai sedar betapa berharganya karya-karya dan hasil kerja saya yang telah ditong sampahkan. Memang adakala menyesal tetapi saya tidak mahu hidup dalam dunia penyesalan dan menoleh ke belakang.

Jadi saya harap apa yang saya siapkan ini akan menjadi kenangan yang berharga untuk anak saya andai saya tiada kelak. Oh, ya.. kat belakang buku skrap ni ada juga saya selitkan kisah seorang insan yang tercampak dari tanahairnya tetapi dengan kuasa Allah swt, akhirnya jenazahnya dapat dikebumikan di tanah tumpah darahnya. Yang membuat saya dekat dengan cerita Arwah Nenek Mariam adalah kerana kisah tersebut ditulis oleh orang yang saya kenali iaitu Kak Baiyah dari Berita Harian dan wartawan-wartawan dalam kisah tersebut adalah yang pernah seangkatan dengan saya dulu, Ibrahim Isa dan yang saya kenali Azida.
Tags

Post a Comment

1Comments

Blog ini merupakan blog peribadi. Segala tulisan di dalamnya merupakan pengalaman sendiri atau pandangan peribadi Sk terhadap sesuatu produk, makanan atau perkhidmatan. Sk juga tidak bertanggungjawab sekiranya anda tidak mendapat kualiti produk, makanan atau perkhidmatan sebagaimana apa yang dinyatakan di dalam blog ini.

Segala komen yang dituliskan di sini adalah di bawah tanggungjawab pengomen sendiri. Untuk sebarang pertanyaan, anda boleh menghantar email kepada serikanditanahjauhar@gmail.com

Terima kasih

  1. hai, boleh saya tahu adakah awak mengumpul semua komik Hanya Satu ni ?

    ReplyDelete
Post a Comment

#buttons=(Ok, Go it!) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Check Now
Ok, Go it!