KUIH RAYA SAYA - Alam Sari Di Tanah Jauhar

KUIH RAYA SAYA

ASSALAMUALAIKUM wbt

MASA berblogging di akhir-akhir Ramadhan yang lepas, rata-rata ramai yang menayangkan kuih raya masing-masing. Cemburu saya tau, sebab tak menyempat-nyempat nak membuat kuih. Sebenarnya setiap tahun, bila tiba bulan puasa, ia akan menjadi bulan yang paling sibuk bagi saya. Tak tahulah apa yang dibuat, ke mana pergi, kalau diingat-ingat balik buat benda yang biasa-biasa jer, tapi macam tu gak tiap-tiap tahun.

Jadi, di akhir minit tu.. (orang putih kata last minute.. hehe), saya belasah jer buat tiga benda ni. Kalau ikutkan memang banyak yang saya nak buat, maklumlah dah ada ovenkan, tapi nampaknya masa tak mengizinkan. Untuk kawan-kawan yang nak datang rumah, insyaAllah saya akan sediakan kek yang baru keluar dari oven... haha. Kerepek ngan kacang pun dah habis bedal sendiri... hik.. hik..



4 comments:

  1. salam sariyusa..akak banayk buat kuih raya..tapi tak tayang gambar..malu..akak buat rajin..tapi tak pandai menghias kuihnya..jadi tak cantik..rupa tak cantik..tapi..yang makan kata rasa..sedap(bukan puji diri) he he

    ReplyDelete
  2. hantar sebalang....dah habis, tiba2 teringin lah pula nk makan kuih raya

    ReplyDelete
  3. salam sari yusa ..... wah menarik sungguh biskut awak tu .....rajin nye buat kueh ....saya tahun ni malas nak buat .... main tunjuk2 je tahun ni ..... cuma yang buat kek je .....

    ReplyDelete
  4. Kak Erna, yang penting rasanya kan... kan... hik2

    Kujie, dah habis raya ni rasa rindu lak ngan kuih raya kan..

    Khai Adry, menarik & memang debommm!! haha... terima kasih semua sudi singgah & komen.. i likeeeeeee!

    ReplyDelete

Blog ini merupakan blog peribadi. Segala tulisan di dalamnya merupakan pengalaman sendiri atau pandangan peribadi Sk terhadap sesuatu produk, makanan atau perkhidmatan. Sk juga tidak bertanggungjawab sekiranya anda tidak mendapat kualiti produk, makanan atau perkhidmatan sebagaimana apa yang dinyatakan di dalam blog ini. Segala komen yang dituliskan di sini adalah di bawah tanggungjawab pengomen sendiri.
Untuk sebarang pertanyaan, anda boleh menghantar email kepada serikanditanahjauhar@gmail.com
Terima kasih