MESTI KLIK

MESIN TEKAN CRUST TART

MESIN TEKAN CRUST TART
PEMBERITAHUAN : Sebarang pertanyaan atau tempahan mesin tart dan sebagainya hendaklah diajukan melalui sms dan whatsapp sahaja ke talian 0127844524. Terima kasih.

Tuesday, October 21, 2014

PONTI DAN CIK LANG

ASSALAMUALAIKUM...
 
SETELAH kehilangan dua ekor kucing dalam masa selang tujuh hari,
 sK memang dah bertekad tak mahu lagi nak bela kucing. Rasa sedih sangat hati ini lebih lagi masa kehilangan Boboiyot sebab dalam tempoh seminggu sebelum dia hilang, setiap malam dia akan tidur di atas bantal sK. Ya, menyelit antara kepala katil dengan kepala sK. Perutnya yang empuk tu masih terasa-rasa sampai sekarang sampai ER 'jelous' sebab Boboiyot tak pilih bantal ER untuk tumpang tidur. Rupa-rupanya Boboiyot macam memberi isyarat yang dia akan pergi meninggalkan sK. Sampai sekarang masih misteri apa yang berlaku pada Boyot.. diambil orangkah.. atau matikah???


Dua tiga minggu lepas, sK terjumpa anak kucing yang mati ketika menyeberang jalan. Aduhai.. kesiannya. Anak kucingkan bukannya faham marabahaya di sekelilingnya. Kalau berjalan tu memang tak ada arah tujuan dan tak tengok kiri kanan. Tapi kita yang tengok ni rasa sangat belas. Nampak monyet mati kena langgar pun rasa sedih apalagi kucing, haiwan kesayangan Nabi SAW.


Minggu lepas, sK pergi ke Senai. Belum pun seminit letak punggung tetiba ternampak dua ekor anak kucing sedang merayap-rayap nak masuk ke dalam rumah. Iman terus menjerit. Memang dia pantang nampak kucing, tak kiralah kucing kecik atau kucing besar. Comel ke.. kurus ke.. gemuk?? Lagi dia teruja. "Nenek!!! Kucing siapa ni???" Nenek kata tak tahu.. cari-cari maknya pun tak ada. Nampak macam kucing yang dibuang orang.


Pasal dah serik.. serik nak bela kucing lagi, sK menolak permintaan Iman untuk membela dua budak kecik ni. Pertama sebab dua ekor ni masih kecik lagi, nampak macam masih menyusu badan. Sk rasa macam tak mampu nak mendodoi makan minum dan berak kencingnya. Tambah lagi tak ada pengalaman bela kucing kecil macam ni.
 
"Alaaa.. bonda tak kesian ke.. nanti dia merayap-rayap kena langgar macam anak kucing kita nampak hari tu.." pujuk Iman.

 
Terussssss hati ini menjadi belas. Terbayang di ruangan mata anak kucing yang terbaring tengah jalan tu. Urmmm.... Maka, malam itu, kami ada penghuni baru. Nasib baik masih simpan lagi sangkar lama. Maka bermulalah episod baru anak-anak bulus ini bersama kami. Alhamdulillah, Zonan pun dah mula menerima kehadiran mereka. Siap 'kiss2' hidung lagi setiap kali bertemu.
 
Jenuh jugaklah memikirkan nama untuk si kecil ni... entah macam mana boleh timbul idea nak letak nama Cik Lang dan Ponti... hihihi. Ini gara-gara sangat suka dengan watak Fazura dalam filem Histeria dan Liyana Jasmay dalam telefilem Ponti Anak Remaja. Tapi, kalau panggil nama malam-malam naik jugak bulu roma sK tau.. hahahahaha.

kiri Cik Lang
kanan Ponti
Kalau tengok secara fizikal, walaupun warna bulu Cik Lang dan Ponti seakan sama tetapi saiz mereka berbeza. Tubuh Cik Lang kelihatan lebih kurus dan kecil berbanding Ponti yang agak berisi tetapi rupa-rupanya Cik Lang yang lebih kuat makan dan kuat menyusu. Mata Ponti jugak kelihatan lebih bulat dan besar sedangkan mata Cik Lang agak sepet sedikit. Depa punya nakal... Ya Ampunnnn. Nangis ER tengok dua beradik ni bergayut dekat sofa baru raya dia. Tu takpa.. siap bergayut dekat 'speaker' kesayangan ER lagi.. fuhhhhhh!! Bergasak-gasak, entah apa silap sampai tempang kaki... huhu. Mula kaki Ponti.. lepas tu kaki Cik Lang pulak.. haaaa.. kan dah sakit.
Siapa susah??? Bondaaaa jugak.. huhu

4 comments:

  1. Alahaiii...comeynyerrrrr.... Yerlah kan kak....bila anak kucing ni, kita kena sabar lebih...hehehehe

    ReplyDelete
  2. Kakak kalau tengok gambar macam ni tak takut SK tapi kalau live kakak boleh menjerit.
    Entahlah kakak gelilah. Tapi anak-anak kakak semua suka kucing..

    ReplyDelete
  3. I want to touch Cik Lang & Ponti

    :P

    ReplyDelete
  4. sebenarnya antara sebab x nak membela binatang ialah sebab x nak sedih bila kehilangan ;(
    skrg pun ada 2 anak bulus tumpang makan blkg umah, hari2 tgk dah jatuh syg
    pdhal x belai pun, mata dia pndang kita mcam paham apa kita cakap

    ReplyDelete

tak nak komen???
urmmmm.. malaslah nak cerita lagi :)))))

SALAM RAMADHAN & SELAMAT BERPUASA

Assalamualaikum... ALHAMDULILLAH... Dapat lagi bertemu Ramadhan kali ini. Ramadhan yang penuh keberkatan dan kemuliaan. Ramadhan ...