MESTI KLIK

MESIN TEKAN CRUST TART

MESIN TEKAN CRUST TART
PEMBERITAHUAN : Sebarang pertanyaan atau tempahan mesin tart dan sebagainya hendaklah diajukan melalui sms dan whatsapp sahaja ke talian 0127844524. Terima kasih.

Wednesday, July 8, 2015

BERLALU 20 RAMADAN

Assalamualaikum...
 
Salam 21 Ramadan 1436H bermakna sudah 20 hari kita menjalani ibadah puasa di bulan yang mulia ini. Alahai... kunun-kununnya naklah rajin update sepanjang Ramadan rupanya tak ke mana angan-angan tu. Nipun gagahkan diri agar ada kenangan peristiwa Ramadan tahun ini.
 
 
Asam Pedas Tulang.. menu sahur hari ke berapa (tak ingat) dan yang sebenarnya Asam Pedas Tulang ni dimasak sebelum Ramadan lagi... hehehehe.
 
 
Bihun Sup Chinese Style. Saja ubah selera dari nasi ke Bihun. Ini menu berbuka.
 
 
Sengaja rendam lebih bihun atas permintaan Iman esoknya buat Bihun Goreng untuk bersahur. 
 
 
 8 Ramadan.. tahun ini jatuh pada hari lahir anak saudara Sk, Izzat Iskandar (baju hijau). Bawa dia memenuhi jemputan berbuka puasa di Grand Paragon Hotel. Sk bawa sekali adiknya Ilham.. sebab berhutang kek hari jadi Ilham pada 26 Mei lepas. kira dah langsailah hutang.. haha. Terima kasih Grand Paragon Hotel, Johor Bahru.
 
 
Pinggan Iman.
 
 
Pinggan Sk.
 
 
Dessert.
 
 
Ada Sup Utara... Orang Johor dengan sambal kicap memang sukar dilepaskan.
 
 
Macam dah raya.. ada lemang, ketupat nasi dan rendang daging.
 
 
Ambil nasi ayam sepinggan kongsi bertiga. Memang banyak hidangan di sini tapi perut ni dah tak mampu nak makan banyak-banyak macam masa muda-muda dulu. Paling Sk suka, Durian Tempura (lupa ambil gambar)
 
 
Ikut Pak Inche bertugas ke luar daerah. Pilihan berbuka puasa di Restoran Tomyam wajiblah ada Siakap Stim Limau. Memang sedap.. Alhamdulillah.
 
 
Pulut Mangganya pun sedap sangat.
 
 
Pertama kali Sk merasa bersahur di hotel. Malam tu sebelum tidur, mandi dan pakai 'deodorant' siap-siap jadi masa nak pergi sahur tu takyah mandi ;p 
 
 
Singgah ke Pasar Ramadan terpanjang pernah Sk pergi. 
 
 
Tahun ini, ER 'out of control' bila pergi Pasar Ramadan sorang-sorang. Semua nak dibelinya.
 
 
Pulut Udang dari Bayan Lepas. Kata Iman, Pasar Ramadan 'Online' 
 
 
Betulllll... laaa.. Sk beli online dengan Zalieda Zaliedana Enterprise. Dihantar melalui Ta-Q-Bin Courier Services... memang terbaekkkk! Murtabak ni pun sedap sangat tau.
 
 
ER beli dari Pasar Ramadan. Hilang kawalan pakcik ni, satu hari tu boleh singgah lebih dari dua pasar ramadan tau... isk isk isk.
 
 
Udang Galah comey lote masak lomak cili campur nenas. Kepala aje besar badan cenonet, huhu. Masa beli udang ni kami diberitahu ia gred B tapi yang besar jari kelingking pun ada.. urmmm.
 
 
Ayam Percik.. rasanya ada tiga empat kali jugak ER beli.. dari peniaga yang sama sebab sedap. Tapi yang akhir beli tu masin.. hehehe.  
 
 
Puding Oreo pemberian 'regular customer' Sk. Sedap sangat.. terima kasih Mayna.
 
 
Lasagna dari Bayan Lepas... yang ni Sk kongsi dengan Iman buat makan sahur. 
 
 
Berbuka berdua dengan ER di Sayam Stulang sebab Iman berbuka dengan kawan-kawan di Kay Ef Si.
 
 
Murtabak Utara dari Pasar Ramadan Flat Kangkar Pulai.
 
 
Ayam Goreng Mentega yang Sk masak sendiri untuk berbuka. Ayam kitar semula sebenarnya tapi memang sedap sangat tau. Nanti Sk kongsi resepinya ya.
 
Sekian sahaja yang dapat dikongsikan. Jumpa lagi nanti ya. 

1 comment:

tak nak komen???
urmmmm.. malaslah nak cerita lagi :)))))

BOAT NOODLE @ TEH O AIS 50 SEN

Assalamualaikum... RAJIN pulak nak cepat-cepat update kisah malam tadi padahal bukan main banyak kisah yang belum dikisahkan lagi.  Hurmmm....