MESTI KLIK

MESIN TEKAN CRUST TART

MESIN TEKAN CRUST TART
PEMBERITAHUAN : Sebarang pertanyaan atau tempahan mesin tart dan sebagainya hendaklah diajukan melalui sms dan whatsapp sahaja ke talian 0127844524. Terima kasih.

Friday, August 19, 2016

MAKAN DI BANG'S CAFE

Assalamualaikum...

SENGAJA Sk tak memasak semalam. Malas, penat dan tak ada mood.. aduyai. Sebenarnya bukan malam tadi sahaja tapi sejak malam kelmarin. Mujurlah tengahari tu Pak Inche dah makan nasi jadi tak ada masalah bila Sk ajak makan di warung mamak je. Iman tu katanya dah lama sangat tak makan roti tisu.. urmmm.. layankan je.

Malam tadi pada mulanya kami bercadang untuk makan Mee Besen yang khabarnya telah dibuka di kawasan Kempas. Di mana tu, kami pun tak tahu. Tapi puas pusing keliling tak jumpa sampai tawar hati dibuatnya. Penyudahnya membawa hati yang merajuk sampai menghala ke Kota Tinggi.. huwa huwa huwa.

Bang's Cafe ini telah di Jalan Niaga 6, Kota Tinggi. Ia dicadangkan oleh seorang kawan ER apabila ER meminta cadangan tempat makan western yang sedap di Kota Tinggi. Sk tengok, Bang's Cafe ni menawarkan konsep seperti kebanyakan cafe yang ibarat cendawan muncul selepas hujan. Seperti Der Cabin Cafe, ia juga menggunakan kontena sebagai premis perniagaan dengan konsep 'open air'. Tempatnya boleh tahan tetapi tidak penuh dengan pengunjung seperti Der Cabin. Mungkin kedudukannya yang terletak di Kota Tinggi. Malam tadi kami makan ditemani oleh bulan purnama yang begitu indah bercahaya.


Pandangan pertama terus suka

rasa macam nak datang selalu tapi jauhlah pulak.. hehe.


Urmmm.. datang jauh-jauh
Grilled Chicken Chop pilihan ER
ayam yang dipanggang sempurna
dan disirami sos cendawan 
sungguh lazat 
Sampingannya kentang goreng yang sedap
dan coleslow
sedap juga


Der Chicken with Pineapple
Seakan chicken chop juga rupanya
Peha ayam dipanggang
dicurahkan sos barbeque yang agak manis
Sk rasa ia menggunakan air nenas
kreatif betul chef yang menyediakan sos ini
Sampingannya kentang putar berkeju yang sangat sedap
serta coleslow


Pilihan Iman
Barbeque Roasted Chicken
Hidangan suku bahagian ayam
bersama sos barbeque
mulanya Sk ingatkan sama rasa dengan sos bbq Sk
tapi tak sama langsung
Asasnya mungkin sama
tapi rasanya berbeza
dihidang bersama kentang putar
dan coleslow

Oh ya
untuk hidangan Bbq Roasted
dan Der Chicken
percuma Ice Lemon Tea tau

Tak jangja jugak bila dia bagitahu
sebab tak tulis pun dalam menu ada set air percuma


Appetizer yang sampai
selepas hidangan utama di makan
hehehhe

Nachos
Bersama sos keju
dan Sk rasa ia adalah sos bolognese
yang agak masam


Banana Split
tiga skup besar ais krim vanila
dan sebiji pisang dibelah dua
bersama tiga keping biskut oreo
Ngam-ngam untuk kami tiga beranak
hehehehe


Antara menu yang ada di Bang's Cafe
pada mulanya Sk nak makan pasra
tapi dah takdir makan ayam
nak minta lain rasa dah kenyanglah pulak
Lain kali kita datang lagi okey


Bagi mereka yang ingin datang ke sini senang sahaja
cari jer Mc Donald Kota Tinggi
dari Mc Donald tu.. terus jer
sampai jumpa simpang yang agak besar di kiri
nanti nampaklah kontena Bang's Cabin ni


Bil kami cuma RM61 sahaja
Untuk semua hidangan di atas
berbaloi-baloi


1 comment:

tak nak komen???
urmmmm.. malaslah nak cerita lagi :)))))

FESKO KPYPJ 2017

Assalamualaikum... Sk ingin mengajak anda yang tinggal berhampiran Kulai atau sekitarnya untuk sama-sama memeriahkan Festival Konvokesy...