MESTI KLIK

MESIN TEKAN CRUST TART

MESIN TEKAN CRUST TART
PEMBERITAHUAN : Sebarang pertanyaan atau tempahan mesin tart dan sebagainya hendaklah diajukan melalui sms dan whatsapp sahaja ke talian 0127844524. Terima kasih.

Tuesday, April 25, 2017

MAKAN-MAKAN DI HARI CUTI

Assalamualaikum...

BERAKHIR sudah cuti panjang hujung minggu.
Cuti sempena Hari Pertabalan Yang DiPertuan Agong yang jatuh pada hari isnin lepas
telah mempengaruhi Sk untuk mengambil cuti tahunan pada hari ahad.
Kiranya bersambung cutilah.
Disebabkan Iman kata dia tak mahu ponteng sekolah (walaupun dipelawa, hahaha)
dan Encik Rizar pun tak mahu mengambil cuti,
maka Sk berseorangan di rumah.
Dari lepas mereka keluar, Sk habiskan masa menonton rancangan-rancangan tv
yang dirakam Iman.
Sampai naik lemau badan dibuatnya.
Sudahnya, Sk ke dapur mengemas.
Kemas punya kemas, macam tu jugak rupanya, kah kah kah.

Disebabkan dah puas berehat pada hari ahad tu
maka tak sampai hati pulak nak sambung rehat pada hari isnin, hahaha.
Sk menawarkan ER untuk memasak masakan yang diidamkannya sejak hari sabtu
tapi Sk tolak dengan 1001 alasan, kekeke.

ROTI JALA CICAH KARI DAGING


Ini cerita pada hari Sabtu pagi.
Baru Sk perasan dalam peti sejuk ada lauk kari daging kelmarin punya marin.
Lupa masak bila, tapi rasanya memang masih baru lagi.
Aiseh, buat roti jala pun sedap kan buat sarapan.
Lalu menjalalah Sk pagi-pagi tu, hihi.


BINDU CURRY HOUSE


Disebabkan ER dah terjanji nak bawa kami jalan-jalan
Maka tengahari tu Sk sengaja tak memasak.
ER ajak pergi makan Nasi Daun Pisang di Bindu Curry House.
Sk pernah beberapa kali makan di sini dolu dolu dolu
Lepas tu lama giler tak datang sini
Rasanya sejak beranakkan Iman, huiiii dah 16 tahun, hahaha.
Yang best di sini, ayam gorengnya di goreng bila ada permintaan sahaja.
Dan bukannya ayam goreng kefsi macam di sesetengah kedai mamak.
Lepas makan, Iman ajak pergi window shopping
Hurmmm.. layankan ajelah, siapa lagi dia nak ajakkan.
Balik, tapau kfc sebab Sk malas nak masak.
Enjoy terlampaulah tu kan.. hahaha.


BEEF KUEY TEOW


Haaa.. ni yang diidamkan ER.
Macam Sk cerita sebelum ini
disebabkan badan jadi lemau kerana terlalu banyak baring hari ahad tu
Jadi, hari isnin adalah hari masak memasak.
Tengahari tu, Sk tak masak nasi.
Tak pernah-pernah rasanya masak kuey teow untuk menggantikan nasi
Tapi ER okey, Iman okey, Sk lagi okey.. hahaha.
Resipi boleh selongkar dalam ni.. kalau nak lah.. hehehe.


LAMB CHOP


Dah macam restoran pulak dapur Sk semalam.
Siang masakan Cina
Malam masakan Mat Saleh.
Resipi yang biasa Sk guna jugak
Tak rajin nak godeh-godeh resipi.


Erkkkkk!!










2 comments:

tak nak komen???
urmmmm.. malaslah nak cerita lagi :)))))

RETREAT DI MERSING - HARI PERTAMA

Assalamualaikum... APABILA diberitahu bahawa Sk akan dihantar mengikuti satu kursus di Mersing terus rasa senak perut  hati jadi li...