Sunday, August 27, 2017

MERDEKA! MERDEKA! SALE

Assalamualaikum...

KURANG lima hari lagi kita akan meraikan sambutan ulangtahun kemerdekaan negara yang ke 60. Pastinya masa itu, laungan keramat pada tanggal 31 Ogos 1957 akan bergema kembali mengimbau sejarah. Pelbagai lagu bertema patriotik seperti Tanggal 31, Warisan, Inilah Barisan Kita, Nyalakan Tekad dan banyak lagi akan ke udara di kebanyakan corong-corong radio. Kolej Sk juga tidak akan ketinggalan dalam memperingati sambutan kemerdekaan ini. Pelbagai acara telah diatur bagi meresapkan semangat cintakan tanahair. Wahhhh.. tak sabar rasa pulak menantikan detiknya, yey!

Sebagai anak merdeka yang lahir selepas 18 tahun merdeka, Sk rasa bertuah kerana tidak perlu menempuh derita sebelum merdeka. Namun, apabila menyaksikan banyak filem perang seperti Tanda Putera, Sarjan Hassan, Bukit Kepong, Leftenan Adnan dan Embun, ia banyak menimbulkan keinsafan dalam diri. Ternyata bukan mudah pejuang kemerdekaan negara kita mendapatkan kebebasan untuk negara yang tercinta. Banyak yang perlu dikorbankan termasuk harta benda dan lebih tragis ramai yang sanggup mengorbankan nyawa. Terasa kerdilnya diri ini bila memikirkan apakah jasa yang pernah Sk sumbangkan untuk keamanan negara.

Banyak perkara yang membuat Sk bangga dan cintakan negara ini. Perpaduan rakyatnya yang tidak mengira bangsa, keindahan flora dan faunanya, sistem jalanraya dan keselamatannya, sistem pendidikan dan kesihatannya dan kita masih berupaya mengecapi keamanan selepas 60 tahun merdeka. Sk berdoa kepada Allah swt agar ketenteraman dan anugerah yang kita kecapi hari ini akan terus berkekalan dan negara kita akan terus melahirkan pemimpin-pemimpin yang matang dan terbaik dalam pembangunan negara yang tercinta.

Semalam, Sk sengaja membuka applikasi Lazada yang Sk dah lama pasang di Oppo kesayangan Sk ni. Memang pantang ada duitlah tu dalam akaun, kih kih kih.. nak tengok apa yang menarik dan murah di Lazada. Lepas tu ternampaklah pulak promo Merdeka! Merdeka! Sale. Rupa-rupanya Lazada sedang membuat tawaran terhadap lebih 20 local malaysian brand dengan diskaun sehingga 80%.

80%??? Wowwww sangat!! Jom buka!

https://www.lazada.com.my/malaysian-brands/

Kalau nak tahu, Sk ni memang agak kurang bab perhiasan diri, pakaian, kasut atau beg tangan ni. Nampak macam kurang kewanitaan ke? Hahahhaa. Tak jugak.. Sk ni penggila gajet dapur tau. Jadi dok teroka gajet dapur ajelahhhh...

No automatic alt text available.

Haaa.. tu dia, nampak??
Tinggal tiga pulak tu.
PENSONIC NUTRI-BLENDER PNB-1
Cuma RM799 sahaja dari RM1,888.00.
Penjimatan sehingga 58% tau.
Aaaaaaaaaa.. nak masuk troli ke tak ni?
Errr.. kalau anda nak jugak blender ni, bolehlah klik link di bawah ya



Jap.. kita tengok barang lain pulak.

No automatic alt text available.

Ni memang dah lama mengidam.
pengisar buah-buahan yang nak minum tinggal tadah cawan terus, hehehe
KHIND SLOW JUICER JE150S
CONTINUOS JUICING RETAIN NUTRIENTS
AND VITAMIN EASY TO CLEAN.
Tu dia punya nama.. punyalah panjang, tergeliat lidah nak menyebutnya.
Cuma RM549 sahaja dari RM650

Yang paling best, kedua-dua produk pilihan Sk ni boleh bayar ansuran 
agagaga..

Kenapa? Nak jugak?
Meh klik link di bawah


Ingat tau.. Merdeka! Merdeka! Sale ini hanya berlangsung dari 25 Ogos sehingga 31 Ogos 2017 sahaja yang menawarkan diskaun sehingga 80%. 

Eiiii... tak sabarnya nak tunggu barang sampai. Jom, klik LAZADA 

5 comments:

  1. assalamualaikum seri...selamat bersegmen n gud luck...
    ** Mama Maszull

    ReplyDelete
  2. kalau tenguk sale
    macam semua nak beli.

    ReplyDelete
  3. Best and rambang mataaa.hehehe~
    Jom singgah, Nona join jugak~
    http://nonasani.blogspot.my/2017/08/merdeka-sale-with-lazada-merdeka.html

    ReplyDelete
  4. wah...akak join Giveaway la...all the best tau
    ~ Kisahsidairy~

    ReplyDelete
  5. Wah banyak sale SK..

    Salam kemerdekaan..

    ReplyDelete

Tak nak komen ? .
Urmmmm.. malaslah nak cerita lagi :) ..