PAK PUTRA OH! PAK PUTRA..

Seri Kandi Tanah Jauhar
7

ASSALAMUALAIKUM wbt

TAK SANGKA pulak, masa aktiviti JJCM kat Melaka baru-baru ni saya telah diintai oleh seorang blogger dari Perak Darul Ridzuan. Urmmm.. mungkin kerana saya tidak berselindung di sebalik wajah lain menyebabkan diri saya mudah dikenali.. hehe. Lepas tu alkisahnya blogger ni duduk pulak kat belakang saya, manalah saya nampak, kan. Dibuatnya ditepuk belakang saya masa tu juga, mahu terbelahak saya yang tengah menyantap nasi lemak sejuk tu.. hihi. Mungkin pasal tu dia tak sampai hati nak tegur saya, pulak tu bila melihat muka ER yang ganaz tu, hehe. Alahai Errique Ettiqazz, ER tu muka jer ganaz, tapi hati dalam baik wooo.. cuba tanya abang-abang dan kakak-kakak kat NSTP tu, siapa yang suka buat lawak tak hingat dunia.. urmmm... boleh runtuh bangunan dibuatnya.. hik.. hik.. hik. EE, cerita makan nasi lemak dengan ikan bakar tu nanti saya akan buat entrinya, EE tak mahu buat ke? Mana tau EE ada pulak ambil gambar saya dari belakang... hihihi.

Catatan kali ini saya ingin kongsikan tentang Restoran Pak Putra yang merupakan antara kedai makan yang agak top juga di Melaka. Terletak di Taman Kota Laksamana, Pak Putra menyajikan hidangan yang lain dari yang lain. Ialah, selalunya kalau orang datang Melaka, mesti nak cari ikan bakar yang dinikmati bersama nasi lemak dan asam pedas tapi Pak Putra ni buat style negara Timur Tengah pulak. Haiiii... punyalah ramai umat kat sini, setiap meja dipenuhi wajah-wajah yang kelaparan, mujurlah kami tidak menunggu lama untuk mendapatkan tempat duduk, pendek kata kalau kita datang Melaka ni mesti punya kena beratur daripada dekat lampu isyarat, tersangkut di kesesakan lalu lintas tu pun kena beratur juga.. lepas tu nak makan pun kena beratur.. huhu. Nasib baik masa nak daftar masuk hotel tak payah beratur.. hik.. hik.

Kelakarnya dekat sini bila kami melihat sang penghantar makanannya tu berlari-lari menghantar makanan yang dipesan. Huhuhu.. rileklah abang, apa pasal mahu lari-lari nanti peluh menitik lak dalam makanan tu.. adush!! Agaknya tulah pelarisnya, kan... hik.. hik. Kami memerhatikan Pak Putra (tak tahulah dia ke Pak Putra-nya) yang tidak berhenti-henti menguli naan dan menepeknya ke tepi tempayan sebesar tong dram penyamun dalam filem Ali Baba Bujang Lapuk tu. Hehehe, Pak Putra tu nampak rilek sikit, betul-betul atas kepala dia ada kipas yang sedang berputar ligat, kiranya dijamin Pak Putra tak berpeluh-peluh kepanasan macam si penebar roti canai dalam filem Senario tu.. hihi. Setelah berkali-kali mengangkat tangan dan menjerit 'order please'... akhirnya kami dapat juga memesan tiga jenis naan bersama dua set tandoori. Nak makan punya pasal kami menanti dengan penuh sabar.. kiranya dalam setengah jam jugaklah, yang itu okey lagi.. nanti saya buka entri Ikan Bakar Kuala Sg Baru tu, tengok pulak berapa lama saya tunggu, okey.

Setelah mango lassi dan jus tembikai tinggal tiga suku gelas, akhirnya sang penghantar makanan tadi menuju juga ke meja kami. Mujur juga meja kami dekat dengan kaunter makanan tu jadi dia taklah berlari, hahahaha. Ampunnnn... nasib baik. Setelah doa diaminkan, kami mencubit makanan masing-masing. Garlic Naan untuk ER, Cheese Naan (cheeseeeee????!!) untuk saya dan Plain Naan (budak-budak makan plain sudahlah) untuk Yaya. Wallaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!! Boleh mimpi-mimpilah... patutlah orang punyalah ramai termasuklah kaum cina tak putus-putus datang. Pendek kata memang riban-ribanlah yang masuk poket Pak Putra tiap-tiap malam. Okey.. okey.. jom tengok gambar ya.. bukti kami makan kat Restoran Pak Putra... hik.. hik..

tengoklah tu.. punyalah ramai.. ni si Yaya ambil gambar memang selalu gegel.. nak kena tangan tu.. huhu..
Pak Putra kot yang ni.. sedang memeriksa tandoori dan naan sudah boleh diangkat belum, siap ada dua tempayan besar tapi saya ingat Pak Putra kena tambah satu lagi tempayanlah..

huhu.. oleh sebab sudah hilang kesabaran maka ini sahaja yang dapat diposingkan.. tak sempat dah nak ambil gambar satu persatu... Bismillah...

Jadi, kepada sesiapa yang bercadang nak ke Melaka, bolehlah singgah ke Restoran Pak Putra ni, memang terbaekkkk! Kalau nak ke sini, cari Taman Kota Laksamana, mesti jumpa punya, kalau tak jumpa tanya orang okey, malu bertanya sesat jalan.

p/s: Ini sebenarnya entri semalam tapi semalam internet macam hampes... huk2! Tak jadi nak buang entri semalam pasal internet tu, rupanya dari komen kawan-kawan di fb pun semalam internet memang bermasalah.
Tags

Post a Comment

7Comments

Blog ini merupakan blog peribadi. Segala tulisan di dalamnya merupakan pengalaman sendiri atau pandangan peribadi Sk terhadap sesuatu produk, makanan atau perkhidmatan. Sk juga tidak bertanggungjawab sekiranya anda tidak mendapat kualiti produk, makanan atau perkhidmatan sebagaimana apa yang dinyatakan di dalam blog ini.

Segala komen yang dituliskan di sini adalah di bawah tanggungjawab pengomen sendiri. Untuk sebarang pertanyaan, anda boleh menghantar email kepada serikanditanahjauhar@gmail.com

Terima kasih

  1. Assalamualaikum Sari,

    wah jln2 cari makan ya...sedap tu pesanan yg diorder...kak Nur pun nk cari pratha nanti...lapar dh pagi2 gini...nk kena sumbat dulu...hahah.

    ReplyDelete
  2. Salam kunjungan.. blog cantik.. singgahla ke blog saya ;)

    ReplyDelete
  3. Assalam kak..Sy masa 1st tgk muka ER nih pong nmpak garang,tapi romantik,coz nmpak lam pic2 akak lah,hihi..Pstt nmpk menu2 pong sedap kak..

    ReplyDelete
  4. fuhh.. roti dia lg besar dr pinggan laa. hihi..
    kak, tun tinggalkan homework utk akak. hihi

    ReplyDelete
  5. 6 tahun dok melaka..x penah ku jumpa restoran ni kak..huhuhu...klu kat taman kota laksamana ni biasanya kita org makan asam pedas claypot jerk..

    ReplyDelete
  6. assalam sari..jadi teringin pulak nak akan roti nan tu..nampak gambarnya macam gebu je..

    ReplyDelete
  7. Salam Sari
    sila dtg rmh akk ye ada kerja sikit kena buat dtg ambik ye Tq

    ReplyDelete
Post a Comment

#buttons=(Ok, Go it!) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Check Now
Ok, Go it!