MESTI KLIK

MESIN TEKAN CRUST TART

MESIN TEKAN CRUST TART
PEMBERITAHUAN : Sebarang pertanyaan atau tempahan mesin tart dan sebagainya hendaklah diajukan melalui sms dan whatsapp sahaja ke talian 0127844524. Terima kasih.

Tuesday, July 10, 2012

DEKAT SINI... ADA AIR SIRAP TAK???

ASSALAMUALAIKUM...

SETIAP kali saya bercerita tentang kisah air sirap ni pada sesiapa pun, saya rasa macam sakit betul rahang ni menahan gelak. Masih saya ingat lagi peristiwa air sirap ni macam baru sangat berlaku padahal orang yang terlibat tu dah lama pun tamat pengajiannya di kolej tempat saya mengajar ni. Apa nak buat, siapa suruh cakap pelan-pelan dengan saya. Saya ni jenis yang cakap kuat dan agak kuranglah dengan orang yang cakap bisik-bisik ni.. huhu.

Hari itu saya menerima kehadiran tetamu di pejabat. Seorang lelaki anggaran awal 50-an, isterinya bersama seorang anak lelaki yang masih kecil dan seorang lagi yang bakal menjadi pelajar saya. Tujuan encik ini ialah untuk meninjau keadaan di kolej. Memang prihatin sungguh, macam-macam yang ditanyanya tentang kolej, jadual kelas, pengajar, asrama dan macam-macam lagilah. Lepas tu dia cerita pulak tentang anaknya yang bakal belajar di kolej ini. Biasalah bapak, kan. Memang kadang-kadang tu suka kutuk anak sendiri depan orang walaupun dalam hati tu sebenarnya sekadar nak melawak kot sebab kalau tengok dengan mata kasar anak lelakinya tu memang nampak baik sangat, langsung tak ada ciri-ciri mat rempit sebagaimana cerita pakcik tu yang anaknya nak jadi mat rempit. Anaknya tu pun cuma tersengih-sengih malu jer bila dikutuk-kutuk ayahnya tu, langsung tak melawan. Kalau orang lain mungkin dah masam macam cuka kot.

Tengah-tengah rancak berbual.. tiba-tiba.. dengan suara yang agak perlahan, macam tak mahu bagi orang dengar padahal dalam bilik pejabat saya tu cuma ada saya dan encik ni sekeluarga yang macam saya sebutkan tadi ;-)

"Cikgu... saya mahu tanya sikit, boleh tak?" Lumrah kalau orang yang baru datang ke kolej memanggil pengajar cikgu. Saya tak kisahlah nak panggil cikgu pun boleh, puan, cik, tak kisah.

Bila saya tengok keseriusan encik ni, saya pun jadi serius juga. Errr.. macam ada rahsia jer, encik ni nak tanya apa agaknya.. huhu.

"Ya encik, apa dia tu??"

Bapa pelajar tadi semakin memperlahankan suaranya. Sebelah tapak tangannya dilindungkan di sisi bibirnya untuk bercakap. Ish! Ni betul-betul rahsia ni, orang lain jangan dengar.

"Dekat sini... ada air sirap tak?" Dengan intonasi yang laju, 'volume' paling minima okey ;p

Saya...??????? Ya, itulah yang saya dengar. Dekat sini... ada air sirap tak?" Errr, pakcik ni haus ke? Ke.. dia nak bagi anaknya yang kecik yang tak reti duduk diam dari tadi tu air sirap ke, biar duduk diam-diam sikit.. Tapi, soalan tu memang tak masuk dek akal saya.. huhu.

Saya tak puas hati, "Ya, apa dia encik??"

Dengan 'volume' yang lagi perlahan dari tadi dan tapak tangan di sisi bibir... tapi intonasi lambat sikit,"Dekat sini... ada air sirap tak???"

Ishhhh!! Betullah pakcik ni mintak air sirap. Saya menjeling sekilas 'kettle' dan mug yang bersusun dalam bilik saya. Dalam hati, 'mana ada air sirap kat sini, air masak, kopi, teh, milo adalah'. Eh, tapi saya tak puas hatilah.. takkan pakcik ni mintak air sirap.. huhuhu.

"Ya, apa dia encik????" Dengan harapan pakcik ni cakap kuat sedikit.

Adoi... tak faham kenapa encik ni masih lagi letak tapak tangannya di tepi mulutnya macam orang nak berbisik. Bukan ada orang lain, saya jer kat situ...

"DE KAT SI NI ADA IKTIRAF TAK??"

Muahahahahahahahahaha.... hihihihihihi.... saya rasa macam nak gelak guling-guling kat situ. Memang jelas walaupun suara pakcik tadi masih perlahan, adoiiii... macamlah rahsia besar sangat... wkwkwkwkwk..

P/S Nasib baik saya tak jawab... "AIR SIRAP TAKDE ENCIK, AIR MASAK ADALAHHH..."

kredit gambar http://www.sleeplessinkl.com/2009/10/10/air-sirap-ros

9 comments:

  1. hahhahahaha, akak!!! Saya gelak guling2 baca entri akak ni tau!...hahahhaha


    saya pun jenis yang cakap kuat, tp dengan orang yg dah biasalah, kalau baru2, saya pandai juga cakap slow sikit macam malu lak nak tunjuk suara...


    hihi, air sirap dengan iktiraf...adohai!

    ReplyDelete
  2. Adoiiiyaiii kak sari,tergelak sy baca n3 akak nih,sy pon igt pakcik tuh betui2 mnta air sirap,wakaka,rupanyer iktiraf...

    ReplyDelete
  3. Sallam Sari Yusa,

    Kah kah kah, ambik kau nak bisik sangat, nasib Sari Yusa tanya banyak kali, kalau tak kena jamu air siraplah Encik tu hahaha...

    ReplyDelete
  4. adoiyaiii haha nasib beik tka pi order sirapp satuuuu haha

    ReplyDelete
  5. hahaha...sgt kelakar...sirap 1..hehe

    ReplyDelete
  6. Tergelak saya baca en3 ni...kelakar betul hehehe.

    ReplyDelete
  7. kahkahkah..mmg lawak habis, kelakar betul,

    ReplyDelete
  8. Hheeee,seb baik tanya banyak kalai..
    Kalau tak sure termalu sendiri..hehee :)

    Adoila senyum simpul dok baca ;D

    ReplyDelete

tak nak komen???
urmmmm.. malaslah nak cerita lagi :)))))

FESKO KPYPJ 2017

Assalamualaikum... Sk ingin mengajak anda yang tinggal berhampiran Kulai atau sekitarnya untuk sama-sama memeriahkan Festival Konvokesy...