KE MANAKAH MENGHILANG???

Seri Kandi Tanah Jauhar
3
ASSALAMUALAIKUM...

MINGGU pertama cuti sekolah yang baru berlalu tu, Sk rasa.. haiiii.. macam dah lama jer budak-budak ni bercuti. Phewwww... bunyi macam ada sepuluh anak jerkan :p Ya, semua orang kepelikan bila cuti pertengahan tahun berlangsung lebih awal. Sk pun kurang periksa kenapa tapi ada seorang kenalan Sk bagitahu ini disebabkan cuti akhir tahun ini akan dipendekkan. Oh, ye ke... Sk memang tak sempat nak menyiasat tentang perkara ini.. urmmm.. sebenarnya malas, hehehehe.


Pejam celik pejam celik, semalam.. berakhirlah riang ria cuti sekolah bagi anak-anak kita yang bercuti hujung minggu setiap Jumaat dan Sabtu. Alhamdulillah, ada rezeki tahun ini setelah beberapa kali bermesyuarat tingkap akhirnya kami membuat keputusan untuk bercuti ke negeri Pantai Timur setelah balik-balik makan nasi kandar di Pulau Pinang, kali ni kita pekena nasi dagang dan mee celup pulak... memang terbaekkkkkk!!


Ini adalah kali kedua kami tinggal bermalam di Kota Bharu, Kelantan dan kalau nak tahu, Kelantan adalah antara destinasi yang paling Sk senangi setiap kali bercuti. Tapi kekangan jarak yang agak jauh membuatkan setiap kali hati ini tergerak untuk ke Kelantan namun ianya tidak berjaya direalisasikan. Ialah, kita ni bukan ada sedara-mara di sana.. kalau adapun bekas pakwe... errrrrr.... Walaupun kami ni jenis yang mudah bosan bila berada di sesuatu tempat tapi Kelantan bagaikan tidak habis diteroka. Dari segi tempatnya, tarikan pelancongnya, pantainya dan makanannya memang tidak puas dijelajah dalam masa yang singkat. Kalau boleh lain kali Sk nak berlama-lama di sini.. kena cari homestaylah nampaknya, hihihihi.


Dalam diam-diam rupanya barulah Sk sedar yang blog dah lama tak berupdate. Hari ini 15 Jun 2014 dan Sk cuma sempat mengetuk dua entry sahaja sepanjang Jun. Haishhhh... ada yang tanya, Sk sibuk jual mesin ke?? Hehehehehe.. macam jual mesin kat pasar malam pulak ya. Begitu sekali sibuknya. Sebenarnya tak ada apapun yang Sk sibukkan.. sibuk yang biasa tulah.. Terkejar jugaklah ke sana ke mari. Bila dah asyik terkejar tu maka badan penat otak pun letih. Tu yang bercinta sangat nak update blog sedangkan banyak sebenarnya yang Sk nak kongsikan dengan pembaca Alam Sari di Tanah Jauhar ini.


InsyaAllah.. jika eok-esok dilapangkan fikiran Sk ini, dapatlah Sk berkongsi kisah percutian Sk di Kelantan. Cerita masak, makan dan jalan-jalan yang anda nanti-nantikan. Errrr.. ada ke yang menanti??? Tungguuuuuuuuuuuu...

Post a Comment

3Comments

Blog ini merupakan blog peribadi. Segala tulisan di dalamnya merupakan pengalaman sendiri atau pandangan peribadi Sk terhadap sesuatu produk, makanan atau perkhidmatan. Sk juga tidak bertanggungjawab sekiranya anda tidak mendapat kualiti produk, makanan atau perkhidmatan sebagaimana apa yang dinyatakan di dalam blog ini.

Segala komen yang dituliskan di sini adalah di bawah tanggungjawab pengomen sendiri. Untuk sebarang pertanyaan, anda boleh menghantar email kepada serikanditanahjauhar@gmail.com

Terima kasih

  1. dah bersawang ek blog ni . hehehe

    ReplyDelete
  2. Yeayyyyy......tak sabar nak baca... Seronok..seronok.... Sayalah tu yang asyik tunggu jer...hehehehe

    ReplyDelete
  3. Kita sama. Saya pun sangat suka Kelantan. Makan banyak, sedap dan murah sangat. Budaya Kelantan sangat unik. Saya plan Jun 04 haritu harus ke Kelantan, tapi kensel.. Wuaaaa!

    ReplyDelete
Post a Comment

#buttons=(Ok, Go it!) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Check Now
Ok, Go it!