MESTI KLIK

MESIN TEKAN CRUST TART

MESIN TEKAN CRUST TART
PEMBERITAHUAN : Sebarang pertanyaan atau tempahan mesin tart dan sebagainya hendaklah diajukan melalui sms dan whatsapp sahaja ke talian 0127844524. Terima kasih.

Monday, October 5, 2015

PETUA SAMBAL BELACAN SEDAP

  Assalamualaikum...
 
Masakan 'feberet' ER dari air tangan mak mertua
Kari ikan
berkali-kali dia suruh saya masak
kari ikan macam ibu
kadang jadi
selalunya tidak
kui kui
penat belajar
dan bertanya
tapi tetap tak sama
 
 
Bila dia tahu
Sk tapau kari ikan ibu
laju jer dia ke kedai
cari ikan untuk digoreng
sebenarnya sejak dulu pun
kami adik-beradik
jarang makan ikan goreng
apa ikan dalam gulai
tulah dia
tak adanya nak berkawan dengan ikan goreng
tapi dengan ER
kalau masak kari ikan
*gulai ikan
mesti ada ikan goreng
kalau masak kari ayam
*gulai ayam
mesti ada ayam goreng
kalau masak sambal ayam pun
nak ada ayam goreng
sampai Sk naik pening
masak kari daging pun
*gulai daging pun
nak kena ada daging goreng kicap
 
*asam pedas
 
 
Goreng Ikan tiga ekor
Seekor ER
Seekor Iman
Seekor bagi kucing
hehehehe 
 
 
Kalau ada kari
wajib ada sambal belacan
Sk dulu pernah baca
petua sambal belacan sedap
semua bilangan cili kena ganjil
biasanya Sk buat
5 tangkai cili hidup
dan 11 tangkai cili padi
atau 
3 tangkai cili hidup
7 tangkai cili padi
yang penting
bilangan mesti ganjil
belacan bakar garing
atau goreng tanpa minyak
atau dengan sedikit minyak
memang mengancam habis
diet pun tolak tepi
kenyang perut suka hati
:)))))
 

3 comments:

  1. Petua baru buat kakak ni SK sebab biasa kakak tak pernahnya mengira berapa banyak..

    ReplyDelete
  2. assalamualaikum sari....akak pun kalau buat sambal belacan mensti nak kira berapa sbb nak kn no ganjil tu...anak2 pun selalu tanya jawabnya petua sbb nak sedap la...:)

    ReplyDelete
  3. Kz suka kalau cili, belacan digoreng dulu, sedap!!

    ReplyDelete

tak nak komen???
urmmmm.. malaslah nak cerita lagi :)))))

26 SYAWAL

Assalamualaikum... ALHAMDULILLAH.. dah hari ke 26 kita meraikan Syawal. Ramai yang mengambil kesempatan mengadakan rumah terbuka da...