MAKAN DI NASEEB CAPATI

Seri Kandi Tanah Jauhar
12

 Assalamualaikum WBT

PUSAT Komersial Suria atau turut dikenali sebagai 68 Avenue kini merupakan kawasan yang sedang membangun pesat di Gelang Patah berdekatan dengan Taman Nusantara. Restoran Anjung Selatan merupakan antara restoran yang mula-mula beroperasi di sini. Selain itu, Restoran Nasi Padang (tak jumpa old post kat mana) dan yang selalu Sk ceritakan, Restoran Al Safa. Oh, satu lagi.. Restoran 7 Beradik. Lazy Monday pun buka cawangan di sini. Kedai Eco cawangan ke berapa ratus  juga dibuka di sini, Kedai Emas De Aurora, Zus Coffee, klinik pun ada beberapa buah, dan beberapa minggu lepas, masa nak pergi makan di Restoran Al Safa, kami ternampak sebuah lagi restoran yang menghidangkan makanan tradisi Pakisatan, India, Mulbari.. iaitu capati. Dan dan tu jugak, balik dari Al Safa eh, terus singgah sebab Pak Inche nak rasa capati dia.


Pelbagai jenis Capati serta Roti Nan terdapat dalam menu. Pak Inche kata tak kenyang makan sekeping aje tosei di Al Safa. Sk dan Iman tak pesan apa-apa masa ni, mengeteh aje la teman Pak Inche.


Jamah sikit la capati Pak Inche. Capati datang bersama Keema Daging. Sedap betul la keema tu dan capatinya pun sedap dan lembut.


Pergi lagi malam tadi, hahaha. Sk pesan Puri Keema dan Iman mintak Nan Cheese Mozarella. Nan ni datang bersama Keema juga. Memang mantap keema, nan cheese dan puri. Puri tu datang tiga ketul dan saiznya kecil sikit dari kebanyakan puri yang Sk pernah makan. Puri tu langsung tak berminyak, baik punya!


Minta Ayam Tandoori. Okey.. lain kali kalau datang sini tak payahlah ayam ni, makan dengan keema jer cukup. Ayam dia tak ada wow factor. Ayam panggang pasar malam lagi sedap, hehehe. Lagi satu, dia tak ada sos pudina untuk cicah tapi dia bagi sos bbq tuang dari botol.


Suka suasana makan di sini ala-ala dalam taman. Servis pun cepat dan pekerja semua sopan santun. Tenang aje makan sambil borak-borak, memang sesuai la nak makan sekeluarga.


Jumlah semua ngam RM50. 
Naseeb Capati ni kedainya di belakang Restoran Al Safa atau boleh juga ikut laluan menuju Kedai Eco, blok bersebelahan dengan Kedai Eco.

Post a Comment

12Comments

Blog ini merupakan blog peribadi. Segala tulisan di dalamnya merupakan pengalaman sendiri atau pandangan peribadi Sk terhadap sesuatu produk, makanan atau perkhidmatan. Sk juga tidak bertanggungjawab sekiranya anda tidak mendapat kualiti produk, makanan atau perkhidmatan sebagaimana apa yang dinyatakan di dalam blog ini.

Segala komen yang dituliskan di sini adalah di bawah tanggungjawab pengomen sendiri. Untuk sebarang pertanyaan, anda boleh menghantar email kepada serikanditanahjauhar@gmail.com

Terima kasih

  1. Tak pernah lagi order capati kalau pergi restoran macam ni, lain kali nak cuba la.

    ReplyDelete
  2. ngeri betul baca tang puri kimah tu...sebut lelaju takut jadi lain jek ahaksss..

    ReplyDelete
  3. Bagusnya, puri tak berminyak. Selalu mamak, goreng puri, dalam minyak panas, berlinang-linang minyak.
    Capati pun nampak sedap, bersama keema daging.

    ReplyDelete
  4. sedapnya keema daging tu kak.. lamanya tak makan

    ReplyDelete
  5. Grand total dia ok lah... berpatutan

    ReplyDelete
  6. Nak roti puri & keema daging... SK pos ke mari hehe....

    ReplyDelete
  7. Pestime dengar perkataan Keema.. Ooo..Itu rupanya 😄

    ReplyDelete
  8. Nakkkkk....dapnyaaaa....macam dah lama x makan roti puri

    ReplyDelete
Post a Comment

#buttons=(Ok, Go it!) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Check Now
Ok, Go it!