MESTI KLIK

MESIN TEKAN CRUST TART

MESIN TEKAN CRUST TART
PEMBERITAHUAN : Sebarang pertanyaan atau tempahan mesin tart dan sebagainya hendaklah diajukan melalui sms dan whatsapp sahaja ke talian 0127844524. Terima kasih.

Saturday, October 17, 2015

JWANITA.. ADA SETAN DI KEPALANYA

Assalamualaikum...

LAMA tidak mengikuti perkembangan filem tanahair. Maksudnya, kalau dulu-dulu, dari sesebuah filem tu baru sahaja nak dilancarkan, belum lagi penggambaran pun Sk dah tahu. La ni, filem dah keluar panggung baru Sk tahu.. hihihi. Satu ciri-ciri yang kita ni dah tua dan tak peduli lagi dengan perkembangan industri hiburan tanahair. Ececeh.. macam bekas primadona pulak perasannya Sk ni ya.. huhu.

Walaupun demikian, minat menonton filem-filem seram tidak pernah hilang. Walaupun hakikatnya Sk ni penakut tapi yang pelik suka pulak tengok filem-filem hantu. Lagi seram lagi suka. Lagi suspens lagi teruja.. gitewww. Minat Sk tu kawan-kawan pun tahu. Bila filem Jwanita ni ditayangkan di panggung, kawan Sk la yang bagitahu. Ketinggalan betul. Nak tengok di panggung seram pulak mengenangkan harga tiket. Tu baru tiket, belum jajan-jajannya lagi. Jadi, kita tunggu dvd sajalah.. hihi.


Sk mula meminati lakonan Maya Karin sejak filem Pontianak Harum Sundal Malam. Walaupun beliau dah lama berlakon pun sebelum tu, tetapi wataknya sebagai pontianak benar-benar menonjolkan kebolehan dirinya. Sejak itu, Sk selalu mengikuti semua filem lakonan Maya Karin. Selain watak seram, Maya juga berupaya membawakan watak romantis dan kelakar. Macam filem lakonannya.. Misi Cantas Cinta apa ke tu.. tetiba hilang ingatan pulak Sk.. hihi. Begitu juga filem Pisau Cukur, Sk sangat sukakan lakonan Maya.



Jwanita mengisahkan seorang wanita bernama Jwanita yang mengalami gangguan perasaan sejak kecil apabila kedua ibubapanya meninggal dalam satu kemalangan. Tak jelas di sini kenapa hanya Jwanita sahaja yang trauma dengan kehilangan itu kerana Jwanita juga mempunyai adik yang bernama Julaika yang normal. Mereka berdua tinggal di asrama anak yatim. Sepasang suami isteri yang kaya berhasrat untuk menjadikan kedua beradik ni sebagai anak angkat, malangnya Jwanita terpaksa ditinggalkan sementara menunggu keadaannya pulih dari trauma.

Nasib Jwanita bertambah buruk apabila telah diculik oleh pengamal ilmu sihir ketika cuba melarikan diri dari asrama anak yatim. Dia kemudian dibesarkan oleh pengamal ilmu sihir itu dalam keadaan tersiksa zahir dan batin. Tekanan perasaan yang dialaminya menjadi bertambah buruk sehingga Jwanita nekad untuk membunuh.


Apakah yang berlaku seterusnya? Kenalah tengok dari mula sampai habis. Banyak giler adegan seram dan menakutkan yang Sk intai dari celah jari. Filem ini berjaya mencapai klimaksnya apabila rahsia akhirnya terbongkar. Apakah rahsia itu? Jom tonton Jwanita.

Tahniah untuk seluruh kru dan pelakon terutama kepada pengarahnya Osman Ali yang melahirkan idea Jwanita.

2 comments:

  1. nak kena beli dvd player baru cepat2 ni hahaha.

    ReplyDelete
  2. Waaahh bestnye. Agaknye masuk astro 1st x?

    ReplyDelete

tak nak komen???
urmmmm.. malaslah nak cerita lagi :)))))

FESKO KPYPJ 2017

Assalamualaikum... Sk ingin mengajak anda yang tinggal berhampiran Kulai atau sekitarnya untuk sama-sama memeriahkan Festival Konvokesy...